nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
We zijn er nog niet goed mee gevaren met al die verkopen van overheidsbedrijven aan Frankrijk (of franssprekende landen), al dan niet onder druk van de franstalige politici in dit land:Sebastiaan1985 schreef: ↑8 december 2021, 16:08 Engie is de prijs aan het opdrijvenTegen 2025 gaat dat opgelost zijn en mogen we mee betalen aan de verlaging van de energiekosten voor de Fransman ...
Hoe zou het toch komen dat wij meer betalen voor onze energie dan de buurlanden![]()
![]()
![]()
- Fortis aan BNP Paribas (en een dividend melkkoe geworden van BNP)
- Sabena aan Swissair (en gestript om vervolgens dood te laten bloeden om dan aan Lufthansa te verkopen)
- Electrabel aan Suez/Engie (en een "nucleair speeltje" in handen van Parijs)
- ...
Maar ja, zolang het maar niet in Nederlandse handen terecht komt, denken onze franstalige politici (Sabena bijvoorbeeld was heel gegeerd door KLM, ook voor Fortis was er Nederlandse interesse).
Ook al hebben die bedrijven vaak nog een Belgisch filiaal, de zeggenschap en de beslissingsmacht is verhuisd naar Parijs. En daar liggen ze niet echt wakker van de Belgische consument ...
Dat heb ik bij de overnames in die tijd ook gedacht. Een verkoop aan een Frans of Zwitsers bedrijf zonder toekomst was beter dan aan een Nederlands bedrijf met toekomst.
Ik denk dan : als Fortis een tweede ING geworden was of een derde Amro bank....
Zo'n fantastisch resultaat was dat dan ook weer niet geworden.
Zie BBL ≥≥ ING.
Zo'n fantastisch resultaat was dat dan ook weer niet geworden.
Zie BBL ≥≥ ING.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Franstaligen beslissen al meer dan 100 jaar alles in deze franse provincie die belgie genoemd werd.
Als we nu eens een indexsprong deden ?
https://www.hln.be/economie/werkgevers- ... ~ac97fa55/
https://www.hln.be/economie/werkgevers- ... ~ac97fa55/
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
In NL gaat men 2 nieuwe kerncentrales bouwen.
In FR gaan ze er ook nieuwe bouwen.
Wat gaat BE doen?
In FR gaan ze er ook nieuwe bouwen.
Wat gaat BE doen?
Het licht doven?
Duitse steenkoolstroom kopen?
Zonnepanelen op uw dak verplicht aansluiten op het net? Eigenaar mag 50% stroom zelf houden.Wanneer groen en pvda samen regeren geen fictie.
Waterkrachtcentrale gevoed door golven van de zee, al getest en doenbaar?
Gewoon niets en betalen wat buurlanden aanrekenen?
Duitse steenkoolstroom kopen?
Zonnepanelen op uw dak verplicht aansluiten op het net? Eigenaar mag 50% stroom zelf houden.Wanneer groen en pvda samen regeren geen fictie.
Waterkrachtcentrale gevoed door golven van de zee, al getest en doenbaar?
Gewoon niets en betalen wat buurlanden aanrekenen?
Dan kunnen we kiezen, Nederlandse of Franse stroom. Ze tegen mekaar uitspelen en goedkoper stroom binnenhalen dan ze zelf aan lokale markt verkopen
Zie je ze dat al denken?

Zie je ze dat al denken?

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Er is een mirakel gebeurd:
goed beleid van een regering in België!!!
(Ok , het is de vlaamse regering, maar je moet ergens beginnen
)
https://www.hln.be/geld/langdurige-werk ... ~a51b6228/
Bon, na 2 jaar is wat te laat, maar een goede maatregel zonder twijfel.
Ongetwijfeld zal bij de uitvoering blijken dat het vol met gaten zit, maar mijn hoop in de politiek en in een van de ministers van incompetentie is toch een beetje hersteld.
goed beleid van een regering in België!!!
(Ok , het is de vlaamse regering, maar je moet ergens beginnen

https://www.hln.be/geld/langdurige-werk ... ~a51b6228/
Bon, na 2 jaar is wat te laat, maar een goede maatregel zonder twijfel.
Ongetwijfeld zal bij de uitvoering blijken dat het vol met gaten zit, maar mijn hoop in de politiek en in een van de ministers van incompetentie is toch een beetje hersteld.
Praktijk zal het uitwijzen
Dus als ik het goed begrijp bent u kandidaat om aan een hongerloon elke zondag te werken tussen 13 uur en 18 uur.
Dus shoppen op zondag vergeet het, sport kijken, andere ontspanning ga je zelf aan het werk.
U gaat akkoord.
Of is het een ander die het mag oplossen.
Estate Guru believer.
Dus als ik het goed begrijp bent u kandidaat om aan een hongerloon elke zondag te werken tussen 13 uur en 18 uur.
Dus shoppen op zondag vergeet het, sport kijken, andere ontspanning ga je zelf aan het werk.
U gaat akkoord.
Doet niet af dat er activering moet zijn.
Vandaag een ander, morgen misschien uzelf in die situatie en dan Eureka met zoiets.
Estate Guru believer.
Maar ik heb werk... dit is voor werklozenplatin schreef: ↑16 december 2021, 09:30
U gaat akkoord.
Doet niet af dat er activering moet zijn.
Vandaag een ander, morgen misschien uzelf in die situatie en dan Eureka met zoiets.
geen hongerloon: een bonus bovenop hun gebruikelijke uitkering (wat zelfs nog te veel is, maar bon, ik kan ermee leven)
Als ze de vergoeding en hun uitkering te laag vinden, dan moeten ze maar werk zoeken he...
En je zondag opofferen: vergeet niet dat werklozen 7 dagen per week weekend hebben...
En ja: als ik 2 jaar op kosten van de maatschappij zou leven, dan zou ik het begrijpen moest ik verplicht klusjes gaan doen ter compensatie...
Ik zou er geen probleem mee hebben (ik zou proberen om geen 2 jaar werkloos te zijn in de eerste plaats

Het is al lang bewezen dat zulke 'verplichte gemeenschapsdienst' voor geen meter werkt.
Zie ook de reactie van Professor Nicaise: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/16 ... n-komt-er/
Op het einde van de rit kost het meer, en is er niemand extra doorgestroomd naar regulier werk.
Of zelfs erger: verdwijnt er regulier werk en wordt het vervangen door 'dwangarbeid'.
het is dus meer iets om kiezers te paaien. En aan de reactie van Aerolla te zien, lukt dat nog ook
Zie ook de reactie van Professor Nicaise: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/16 ... n-komt-er/
Op het einde van de rit kost het meer, en is er niemand extra doorgestroomd naar regulier werk.
Of zelfs erger: verdwijnt er regulier werk en wordt het vervangen door 'dwangarbeid'.
het is dus meer iets om kiezers te paaien. En aan de reactie van Aerolla te zien, lukt dat nog ook

Ik vind de argumenten van Prof. Nicaise eerder voordelen
Het belangrijkste is dat het als afschrikmiddel werkt imo, de arbeid zelf is van minder belang, maar de methode moet dus effectief ook toegepast worden om een degelijke afschrikmidel te zijn, daar vrees ik voor.
En ik kan me inderdaad voorstellen dat het juridisch niet even evident is, maar we moeten dat misschien oplossen door het betalen van een werkloosheidsvergoeding ook minder juridisch evident te maken (beperken in de tijd dus)
En komaan, is het zo vreemd om mensen iets te laten doen voor hun uitkering? dat is toch zo logisch...

Net wat het dus uiteindelijk moet doenAls mensen vinden dat het zinloos is of hen niet past, worden ze gesanctioneerd. Dat draait uiteindelijk uit op een schorsingsmachine."

Het belangrijkste is dat het als afschrikmiddel werkt imo, de arbeid zelf is van minder belang, maar de methode moet dus effectief ook toegepast worden om een degelijke afschrikmidel te zijn, daar vrees ik voor.
En ik kan me inderdaad voorstellen dat het juridisch niet even evident is, maar we moeten dat misschien oplossen door het betalen van een werkloosheidsvergoeding ook minder juridisch evident te maken (beperken in de tijd dus)
En komaan, is het zo vreemd om mensen iets te laten doen voor hun uitkering? dat is toch zo logisch...