nieuwe federale regering
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik zie mezelf als liberaal.
Economisch rechts, ethisch progressief maar zonder daarin door te slaan.
Ik herinner me een interview met Egbert Lachaert in Humo een jaar of 7 geleden, in tempore non suspecto.
Ik was toen zeer onder de indruk van 's mans ideeën, en vond het een jaar later jammer dat ik als inwoner van West-Vlaanderen niet op deze Oost-Vlaming kon stemming.
Intussen heeft Lachaert en bij uitbreiding Open VLD mij al talloze malen ontgoocheld.
De laatste keer dat ik het met hem eens was, was toen hij Gwendolyn Rutten aan de kant schoof omdat ze in een linkse regering wou stappen. Waarna De Croo en Lachaert prompt zélf in een linkse regering stapten.
Ik ben Vlaams, liberaal en democraat. Maar op de Open VLD stemmen ? Mensen voor wie postjes belangrijker zijn dan principes ? Nee, dank je.
Economisch rechts, ethisch progressief maar zonder daarin door te slaan.
Ik herinner me een interview met Egbert Lachaert in Humo een jaar of 7 geleden, in tempore non suspecto.
Ik was toen zeer onder de indruk van 's mans ideeën, en vond het een jaar later jammer dat ik als inwoner van West-Vlaanderen niet op deze Oost-Vlaming kon stemming.
Intussen heeft Lachaert en bij uitbreiding Open VLD mij al talloze malen ontgoocheld.
De laatste keer dat ik het met hem eens was, was toen hij Gwendolyn Rutten aan de kant schoof omdat ze in een linkse regering wou stappen. Waarna De Croo en Lachaert prompt zélf in een linkse regering stapten.
Ik ben Vlaams, liberaal en democraat. Maar op de Open VLD stemmen ? Mensen voor wie postjes belangrijker zijn dan principes ? Nee, dank je.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
In een steeds sterker gepolariseerde maatschappij is er in het midden niet veel meer te rapen. Zie je hier ook, maar weinigen hebben nog een genuanceerde visie, het moet ofwel zwart of wit zijn, pro of contra.
-
achterdeur
- Verbannen Gebruiker

Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have. Thomas Jefferson
When injustice becomes law, resistance becomes duty. Thomas Jefferson
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Vlaams Belang heeft de oplossing
Komaan, Theo, je weet dat dat niet realistisch is. Er is maar 1 strategie. Als VB en NVA meerderheid halen in Vlaams Parlement, vorm dan een echte Vlaamse regering, roep onafhankelijkheid uit en blokkeer het federaal niveau vanuit Vlaanderen.
https://twitter.com/vlaams_leeuwtje/sta ... 6d28a39%2F
Komaan, Theo, je weet dat dat niet realistisch is. Er is maar 1 strategie. Als VB en NVA meerderheid halen in Vlaams Parlement, vorm dan een echte Vlaamse regering, roep onafhankelijkheid uit en blokkeer het federaal niveau vanuit Vlaanderen.
https://twitter.com/vlaams_leeuwtje/sta ... 6d28a39%2F
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Het zou gepast zijn dat na Groen en CD&V ook de voorzitter van OpenVLD de handdoek in de ring gooit en "de weg vrij maakt".
Wellicht zal daar de uitleg dan ook iets zijn in de trant van "ik ben er niet in geslaagd om ons schitterend project over te brengen naar de burger". 't Ligt aan de communicatie
Wellicht zal daar de uitleg dan ook iets zijn in de trant van "ik ben er niet in geslaagd om ons schitterend project over te brengen naar de burger". 't Ligt aan de communicatie
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ze beseffen niet dat ze de extreme partijen zuurstof geven. Denk de enigste partij dat hier nog goed gaat uitkomen is vooruit maar dat is ook dankzij N-VA. N-VA wil graag besturen met vooruit om makkelijker met de PS te onderhandelen.EarthNvstr1 schreef: ↑7 mei 2022, 23:56 Het zou gepast zijn dat na Groen en CD&V ook de voorzitter van OpenVLD de handdoek in de ring gooit en "de weg vrij maakt".
Wellicht zal daar de uitleg dan ook iets zijn in de trant van "ik ben er niet in geslaagd om ons schitterend project over te brengen naar de burger". 't Ligt aan de communicatie![]()

Ze zijn wel herkenbaar.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Wel ik weet niet wie in die HRF zit maar als je zelfs dit kan:
Ook handelsfederatie Comeos reageert ongerust op de voorstellen van de Hoge Raad om de btw op te trekken, en vreest dat consumenten nog meer net over de grens zullen trekken om boodschappen te gaan doen.
Ze zouden beter eens goed nadenken voor zelfs maar 1 punt van het advies van die HRF te volgen
Ook handelsfederatie Comeos reageert ongerust op de voorstellen van de Hoge Raad om de btw op te trekken, en vreest dat consumenten nog meer net over de grens zullen trekken om boodschappen te gaan doen.
Ze zouden beter eens goed nadenken voor zelfs maar 1 punt van het advies van die HRF te volgen
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Het enige wat er in dit land moet gebeuren is de overheid ontvetten, ontvetten en nog eens ontvetten en nee niet door een simpel ambtenaarke niet te vervangen of te snoeien in het aanbod van Openbaar vervoer. Een grondige hervorming van de fiscaliteit is nodig en België moet terug een efficiënte unitaire staat worden.
België is een Mexicaans leger ipv een efficiënt bestuurd land.
3 recente gebeurtenissen in nog geen 2 jaar tijd
Extreem hoog aantal Covid-19 doden => schuld van de politiek
Overstromingen in Wallonië + de amateuristische aanpak => schuld van de politiek
Mishandeling in de creches + late respons => schuld van de politiek
Virussen en extreme regenval daar kunnen de heren en dames van de politiek niks aan doen, maar ze kunnen het wel beter managen.
België is een Mexicaans leger ipv een efficiënt bestuurd land.
3 recente gebeurtenissen in nog geen 2 jaar tijd
Extreem hoog aantal Covid-19 doden => schuld van de politiek
Overstromingen in Wallonië + de amateuristische aanpak => schuld van de politiek
Mishandeling in de creches + late respons => schuld van de politiek
Virussen en extreme regenval daar kunnen de heren en dames van de politiek niks aan doen, maar ze kunnen het wel beter managen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
België in de huidige toestand = onbestuurbaar
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
achterdeur
- Verbannen Gebruiker

Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have. Thomas Jefferson
-
achterdeur
- Verbannen Gebruiker

Bye bye Wouter Beke. Benieuwd welk postje hij nu zal krijgen.