Nieuwe obligatie Atenor
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nieuwe obligatie Atenor
Bij Dexia gekocht via telefonisch contact met kantoorhouder, en bevestigd dat ik ze heb.
Kbc mag nu wel eens in actie komen, heb gisteren gans de dag vruchteloos de site bezocht. Ik zou alsnog willen intekenen, maar het kantoor is gesloten (weekend). Online is er niets te bespeuren
. Van service gesproken!

Laat KBC en Centea maar verder verkopen aan hun private banking klanten.
Deze "KLEINE" klant heeft ondertussen zijn gerief gevonden bij andere klantvriendelijker banken.
Mijn Centea kantoorhouder zag dank zij de houding van KBC a grote sommen vertrekken naar de concurrentie voor de aankoop van UCB, d'Ieteren en Atenor.
Ik koop waar ik ze kan krijgen.
Deze "KLEINE" klant heeft ondertussen zijn gerief gevonden bij andere klantvriendelijker banken.
Mijn Centea kantoorhouder zag dank zij de houding van KBC a grote sommen vertrekken naar de concurrentie voor de aankoop van UCB, d'Ieteren en Atenor.
Ik koop waar ik ze kan krijgen.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Dan kan je nooit inschrijven op een nieuwe obligatie, want zowat alle uitgifteprijzen zijn boven pari.cp1234 schreef:
Persoonlijk heb ik een hekel aan uitgifteprijzen boven pari en deze zit er al serieus over.De rente ziet er goed uit, maar heb de prospectus nog wel niet doorgenomen.
Wat doet het er trouwens toe (buiten het psychologische aspect) ? De beslissing om al dan niet een obligatie te kopen zou je rationeel enkel mogen nemen op basis van netto rendement, en dat netto rendement weeg je af tegen het risicoprofiel en de looptijd. Prijs boven pari of niet komt maakt a priori dan niks uit.
Enjoy the party, but dance near the door
Staat er ergens geschreven dat ik niet inteken op obligaties boven pari, neen, er staat dat ik er een hekel aan heb. Kleine nuance.disterminator schreef:Dan kan je nooit inschrijven op een nieuwe obligatie, want zowat alle uitgifteprijzen zijn boven pari. Wat doet het er trouwens toe (buiten het psychologische aspect) ? De beslissing om al dan niet een obligatie te kopen zou je rationeel enkel mogen nemen op basis van netto rendement, en dat netto rendement weeg je af tegen het risicoprofiel en de looptijd. Prijs boven pari of niet komt maakt a priori dan niks uit.cp1234 schreef:
Persoonlijk heb ik een hekel aan uitgifteprijzen boven pari en deze zit er al serieus over.De rente ziet er goed uit, maar heb de prospectus nog wel niet doorgenomen.
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 9 januari 2010, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet dat jij een probleem hebt met beleefd reageren, zeker niet alleen op mijn berichten trouwens. Onbegrijpelijk dat webmaster en moderator dat blijven accepteren. Met een scheldforum is niemand gebaat, zeker zij niet.cp1234 schreef:Ik weet dat je een probleem hebt met lezen, zeker met mijn berichten.disterminator schreef:
Dan kan je nooit inschrijven op een nieuwe obligatie, want zowat alle uitgifteprijzen zijn boven pari. Wat doet het er trouwens toe (buiten het psychologische aspect) ? De beslissing om al dan niet een obligatie te kopen zou je rationeel enkel mogen nemen op basis van netto rendement, en dat netto rendement weeg je af tegen het risicoprofiel en de looptijd. Prijs boven pari of niet komt maakt a priori dan niks uit.
Staat er ergens geschreven dat ik niet inteken op obligaties boven pari, neen, er staat dat ik er een hekel aan heb. Kleine nuance.
Maar bon , we wijken af: dus je hebt er wel een hekel aan, maar je doet het toch maar, zeker als hier iemand met objectieve argumenten kan aantonen dat je je beslissing beter op een andere basis neemt. Fair enough, thx.
Ik heb ook een hekel aan onze dure belastingen en taksen, die betaal ik ook.disterminator schreef:Ik weet dat jij een probleem hebt met beleefd reageren, zeker niet alleen op mijn berichten trouwens. Onbegrijpelijk dat webmaster en moderator dat blijven accepteren. Met een scheldforum is niemand gebaat, zeker zij niet.cp1234 schreef:
Ik weet dat je een probleem hebt met lezen, zeker met mijn berichten.
Staat er ergens geschreven dat ik niet inteken op obligaties boven pari, neen, er staat dat ik er een hekel aan heb. Kleine nuance.
Maar bon , we wijken af: dus je hebt er wel een hekel aan, maar je doet het toch maar, zeker als hier iemand met objectieve argumenten kan aantonen dat je je beslissing beter op een andere basis neemt. Fair enough, thx.
De netto-intrest en de veiligheid van de belegging zijn en blijven voor mij de objectieve criteria waarop ik mijn beslissing baseer bij aankoop.
Maar meestal ga ik niet in op nieuwe inschrijvingen en probeer ik op de secundaire markt te kopen, op het juiste ogenblik zodat ik onder pari kan kopen en mijn netto rendement nog wat kan vergroten.
Geld verdienen doe je door te werken.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Mooi zo, maar het verschil is wel dat je inzake belastingen geen keuze hebt en in een investeringsbeslissing wel. Als ik de vrije keuze heb, doe ik niks waar ik een hekel aan heb. Heeft niks met niet kunnen lezen te maken , dacht dat de meeste mensen zo waren..cp1234 schreef:Ik heb ook een hekel aan onze dure belastingen en taksen, die betaal ik ook.disterminator schreef:
Ik weet dat jij een probleem hebt met beleefd reageren, zeker niet alleen op mijn berichten trouwens. Onbegrijpelijk dat webmaster en moderator dat blijven accepteren. Met een scheldforum is niemand gebaat, zeker zij niet.
De netto-intrest en de veiligheid van de belegging zijn en blijven voor mij de objectieve criteria waarop ik mijn beslissing baseer bij aankoop.
Maar meestal ga ik niet in op nieuwe inschrijvingen en probeer ik op de secundaire markt te kopen, op het juiste ogenblik zodat ik onder pari kan kopen en mijn netto rendement nog wat kan vergroten.
Om even tussen te komen
mensen die hun obligatie van Atenor gekocht hebben via Argenta op 07/01 , het geld zal van uw rekening gedebiteerd worden op 13.01 met valuta op 18.01 .
Begon mij al zorgen te maken dat er geen geld afging van mijn rekening voor aankoop
, maar vlug een mailtje gestuurt naar mijn kantoorhouder met de bovenstaande melding en kreeg dus dat antwoord , iemand die ze de dag later gekocht heeft , moet dus een dagje opschuiven , enz..

Begon mij al zorgen te maken dat er geen geld afging van mijn rekening voor aankoop

Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
De betaaldatum = 18/01 betaling obligatie / afsluiting 13/01
Dat laatste zinnetje van daarnet moet dus geschrapt worden !
Dat laatste zinnetje van daarnet moet dus geschrapt worden !
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
@patje
Heb je een idée of de afrekening kan gebeuren via een e-spaarrekening bij Argenta ?
Als het ervan komt ga ik hierover eens een mailtje sturen. Het zijn allemaal wel vriendelijke mensen op mijn Argentakantoor. Vrijdagmorgen belden ze me op dat ik toch nog kon inschrijven. Ik had echter al online ingeschreven. Bij de meer geautomatiseerde banken hebben ze waarschijnlijk je up-to-date dossier onder de ogen als ze je bellen. Zover staan ze bij Argenta nog niet.
Heb je een idée of de afrekening kan gebeuren via een e-spaarrekening bij Argenta ?
Als het ervan komt ga ik hierover eens een mailtje sturen. Het zijn allemaal wel vriendelijke mensen op mijn Argentakantoor. Vrijdagmorgen belden ze me op dat ik toch nog kon inschrijven. Ik had echter al online ingeschreven. Bij de meer geautomatiseerde banken hebben ze waarschijnlijk je up-to-date dossier onder de ogen als ze je bellen. Zover staan ze bij Argenta nog niet.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
De afrekening kan niet gebeuren via de e-spaar rekening bij Argenta.
Heb ik vorige keer een opmerking over gekregen omdat er te weinig op mijn zicht rekening stond.Toen heb ik onmiddellijk geld van de e-spaar naar de zicht moeten overzetten.
Nog een vraagje.
Ik heb als bedrag 3000 ingegeven toen ik mijn order plaatste.
Nu staat er bij mijn lopende orders :
Type : AANKOOP
Aantal/Nominaal : 3 000
Limiet : Tegen koers
Geldigheid : 07/01/2011
Tegen : EUR
Ik veronderstel dat dit geen 3000 stuks zijn ??
P.S : bij de aankoop van de vorige obligatie moest ik ook bij aantal/nominaal het gewenste bedrag ingeven.
Heb ik vorige keer een opmerking over gekregen omdat er te weinig op mijn zicht rekening stond.Toen heb ik onmiddellijk geld van de e-spaar naar de zicht moeten overzetten.
Nog een vraagje.
P.S : bij de aankoop van de vorige obligatie moest ik ook bij aantal/nominaal het gewenste bedrag ingeven.
Beste,ann01 schreef: De afrekening kan niet gebeuren via de e-spaar rekening bij Argenta.
Nog een vraagje.
Je hebt voor 3.000euro in nominale waarde ingeschrijven.
Men zegt nominaal omdat er nog geen rekening is gehouden met de bijhorende
boven of onder pari uitgave verschillen en eventuele kosten.
De eindafrekening zal dus iets van: 3000*1.01875 + evt. kosten zijn.
Gr
Dat is duidelijk, bedankt.Je hebt voor 3.000euro in nominale waarde ingeschrijven.
Men zegt nominaal omdat er nog geen rekening is gehouden met de bijhorende
boven of onder pari uitgave verschillen en eventuele kosten.
De eindafrekening zal dus iets van: 3000*1.01875 + evt. kosten zijn.
Eigenaardig dat niemand het hier heeft over een rating! Kopen jullie alleen maar omdat het een nieuwe uitgifte is? Kan iemand me vertellen wat de rating is van Atenor? En, komen die met een lening naar de markt om hun schuld te herschikken of wordt het geld aangewend voor nieuwe investeringen?