nieuwe obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: nieuwe obligatie
Waarschijnlijk staat het gewoon te wachten op je effectenrekening.ann01 schreef: Bij Argenta is het geld gisteren al van mijn rekening gegaan.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
bij Argenta ging het effectief van de zichtrekening, maar met valutadatum 15/01/2010
Bij BNP Paribas Fortis is het nog niet van mijn saldo van mijn spaarrekening afgehouden. Ik krijg dus de valse indruk dat ik nog veel centen vrij heb staan op mijn spaarrekening.karatekid schreef: bij Argenta ging het effectief van de zichtrekening, maar met valutadatum 15/01/2010
Het systeem van Argenta is eigenlijk overzichtelijker. Als de valuatdatum klopt doe je ook geen nadeel.
De obligatie was trouwens vandaag nog beschikbaar. Misschien is het omdat het niet zo'n gekende naam is dat het langer duurt voor ze volledig is ingeschreven.
Laatst gewijzigd door Stier op 14 december 2009, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoe kan dit dat de uitgifteprijs hiervan gezakt is?
99,87500 EUR is via netbanking Argenta.
99,87500 EUR is via netbanking Argenta.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
De uitgifteprijs is dezelfde gebleven, je betaalt nog tot 15 januari of tot de dag van vervroegde afsluiting 101,875. Die 99,875 kan wel een indicatieve koers zijn, de obligaties kunnen immers nu al interbancair verhandeld worden.
Enjoy the party, but dance near the door
-
- Full Member
- Contacteer:
Dit is dus eigenlijk reeds een slecht teken voor deze obligatie?
Je betaald altijd op 15 januari, ook al komt er een vervroegde afsluiting.disterminator schreef: De uitgifteprijs is dezelfde gebleven, je betaalt nog tot 15 januari of tot de dag van vervroegde afsluiting 101,875. Die 99,875 kan wel een indicatieve koers zijn, de obligaties kunnen immers nu al interbancair verhandeld worden.
Als deze koers een echte weerspiegeling is van de 'grijze markt' voor dit aandeel is dit inderdaad minder goed nieuws voor de mensen die inschrijven in de primaire uitgifte. Ze kopen iets dat je nu al goedkoper kan kopen.christophe schreef: Dit is dus eigenlijk reeds een slecht teken voor deze obligatie?
Ik stel me echter wel vragen over de betrouwbaarheid van de koers die Argenta geeft.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan er eigenlijk nog niet veel uit besluiten. Vermits de inschrijving nog niet vervroegd afgesloten is (zoals bij de meeste recente uitgiftes wel was) kan je natuurlijk geen indicatieve koers van 105 ofzo verwachten.christophe schreef: Dit is dus eigenlijk reeds een slecht teken voor deze obligatie?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Niet noodzakelijk goedkoper kopen. Het kan een indicatieve bid zijn ook he.Stier schreef:Als deze koers een echte weerspiegeling is van de 'grijze markt' voor dit aandeel is dit inderdaad minder goed nieuws voor de mensen die inschrijven in de primaire uitgifte. Ze kopen iets dat je nu al goedkoper kan kopen.christophe schreef: Dit is dus eigenlijk reeds een slecht teken voor deze obligatie?
Ik stel me echter wel vragen over de betrouwbaarheid van de koers die Argenta geeft.
Deze obligatie is nog steeds verkrijgbaar. Ik heb net nog ingelogd bij BNP Paribas Fortis en daar staat deze nog bij obligaties-> primaire uitgifte.
Op 12.01.2009 sluit de inschrijving zowiezo af. Het verbaast me een beetje dat er nog altijd geen vervroegde afsluiting was. Het rendement is mijn inziens toch behoorlijk.
Op 12.01.2009 sluit de inschrijving zowiezo af. Het verbaast me een beetje dat er nog altijd geen vervroegde afsluiting was. Het rendement is mijn inziens toch behoorlijk.
Des te vreemder omdat ze maar 50 miljoen op te halen hebben.Stier schreef: Het verbaast me een beetje dat er nog altijd geen vervroegde afsluiting was. Het rendement is mijn inziens toch behoorlijk.
Je zou denken dat velen iets weten wat wij niet weten.
Ik heb deze toch gewoon laten voorbijgaan, ik denk dat 2010 nog wel opportuniteiten brengt.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Die 50 miljoen was het initiele bedrag, zou me niks verbazen als ze ondertussen een veelvoud daarvan proberen op te halen (zoals bij de meeste obligaties recent het geval was).robokat schreef:Des te vreemder omdat ze maar 50 miljoen op te halen hebben.Stier schreef: Het verbaast me een beetje dat er nog altijd geen vervroegde afsluiting was. Het rendement is mijn inziens toch behoorlijk.
Je zou denken dat velen iets weten wat wij niet weten.
Ik heb deze toch gewoon laten voorbijgaan, ik denk dat 2010 nog wel opportuniteiten brengt.
En Agache is een naam die bij bij veel beleggers in dit land geen belleteje doet rinkelen, in tegnstelling tot UCB, Bekaert, Inbev en de anderen die we de voorbije maanden de revue zagen passeren.