Nieuwe verlagingsronde is begonnen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Nieuwe verlagingsronde is begonnen
Na Credit Europe verlaagt nu ook rabobank.be de rente. Ik vrees dat we vertrokken zijn met een nieuwe renteverlaging... (die wel te verwachten was)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Nieuwe verlagingsronde is begonnen
Ik denk het ook ja, CE is imho een uitstekende rentebarometer de laatste tijd. Over de komende dagen/weken zal de rest ook wel volgen en het zal rap gedaan zijn met het gemiddelde van 2+0.5 me dunkt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Was ook onvermijdelijk: de rente op 1 jaar op overheidspapier ligt rond de 0,75 (en vorige week zelfs even 0,63), de inflatie is negatief,... dan kan je moeilijk op een spaarrente van 4% blijven hopen
Enjoy the party, but dance near the door
Maar een spaarrekening aan 1% is ook belachelijk natuurlijk. Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Duidelijk. Rabobank is al lang geen koploper meer.
Wel een beetje triest dat voormalig 'prijsbreker' Rabobank.be nu steevast als eerste z'n rente verlaagt.
Waarom nog bij hen blijven?? Omdat ze 'ooit' de beste rente gaven van de 'betrouwbare' banken? Das niet voldoende voor mij, binnenkort afsluiten denk ik.
Waarom nog bij hen blijven?? Omdat ze 'ooit' de beste rente gaven van de 'betrouwbare' banken? Das niet voldoende voor mij, binnenkort afsluiten denk ik.
Afsluiten is een optie, maar waar naartoe?Stijn1234 schreef: Wel een beetje triest dat voormalig 'prijsbreker' Rabobank.be nu steevast als eerste z'n rente verlaagt.
De rest geeft nu misschien nog meer, maar volgende week ?
Ze doen wel hetzelfde als credit europe, bij de verlaging van hun spaarrekening, hun termijnrekening in de bloemen zetten.
Hopelijk zullen de dalers van vandaag, de stijgers van morgen zijn.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
heb ook gelezen op dit forum (maar kan het zelf niet staven) dat rabobank 'de veiligste bank ter wereld' zou zijn...
ik blijf er gewoon klant (ook omdat er geen alternatieven zijn natuurlijk)
ik blijf er gewoon klant (ook omdat er geen alternatieven zijn natuurlijk)
Hun rating, voor zover dat de dag van vandaag nog iets voorstelt, is zeer goed.
Ze hebben, tenzij ik me vergis, geen staatsteun nodig gehad en hebben ook geen CDO's ( of bijna niets ) in portefeuille, waardoor ze dus geen afschrijvingen hebben moeten doen.
Hun structuur zorgt er ook voor dat ze gespaard zijn gebleven van de beurscrash waardoor ze geen kapitaalverhogingen hebben moeten doen.
Ik blijf er zeker klant, maar net als bij credit europe, de aangroei zal wel stilvallen zolang ze lager blijven dan de rest.
Ze hebben, tenzij ik me vergis, geen staatsteun nodig gehad en hebben ook geen CDO's ( of bijna niets ) in portefeuille, waardoor ze dus geen afschrijvingen hebben moeten doen.
Hun structuur zorgt er ook voor dat ze gespaard zijn gebleven van de beurscrash waardoor ze geen kapitaalverhogingen hebben moeten doen.
Ik blijf er zeker klant, maar net als bij credit europe, de aangroei zal wel stilvallen zolang ze lager blijven dan de rest.
-
- Sr. Member
+1Stijn1234 schreef: Wel een beetje triest dat voormalig 'prijsbreker' Rabobank.be nu steevast als eerste z'n rente verlaagt.
100% gelijk:
1. 'ooi( de beste rente' dat is al lang verleden tijd. Momenteel zitten ze ergens in het midden van het peleton (hetgeen niet zo denderend is als kleine internetbank zonder filialen) en zijn ze de eerste om verlagingen door te voeren.
2. 'de meeste betrouwbare bank' is zeer relatief: ok, ze hebben een goede rating (Fortis had die ook toruwens) maar de zekerheid inzake spaargeld wordt vandaag de dag niet bepaald door de rating maar door het waarborgsysteem van de EU en de overheid.
Zodus: beter 0,5% meer intrest ergens anders bij een bank met mogelijk een iets lagere rating (maar binnen de grenzen van het garantiestelsel)! Bye bye Rabo!
Laatst gewijzigd door mpeeters007 op 11 augustus 2009, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen is vrij te gaan en staan met z'n geld.
Vorig jaar gingen velen zoals ik ook met een deel naar Kaupthing Edge,
Dit is gelukkig goed afgelopen maar ik wens niemand de stress van het voorbije jaar toe.
Rabobank geeft dan misschien een tikkeltje minder dan de rest, ze hebben ook nog geen overheidssteun nodig gehad om overeind te blijven, wat van KBC, Fortis, ING, Ethias, DB, niet gezegd kan worden.
De verlaging gaat vermoedelijk nog eventjes door, maar na een verlaging komt er ook een verhoging..., let daarom op om je geld op zeer lange termijn vast te zetten. (in mei 2008 gaf men tot 5.3% op 2 jaar)
Vorig jaar gingen velen zoals ik ook met een deel naar Kaupthing Edge,
Dit is gelukkig goed afgelopen maar ik wens niemand de stress van het voorbije jaar toe.
Rabobank geeft dan misschien een tikkeltje minder dan de rest, ze hebben ook nog geen overheidssteun nodig gehad om overeind te blijven, wat van KBC, Fortis, ING, Ethias, DB, niet gezegd kan worden.
De verlaging gaat vermoedelijk nog eventjes door, maar na een verlaging komt er ook een verhoging..., let daarom op om je geld op zeer lange termijn vast te zetten. (in mei 2008 gaf men tot 5.3% op 2 jaar)
Als met DB Deutsche Bank wordt bedoeld ? Ik dacht niet dat zij geld hebben aanvaard van de Belgische of Duitse Staat.
BKCP gaat vanaf 15 aug ook z'n rente op het spaarboekje weer maar eens verlagen
Hoeveel wisten ze nog niet bij BKCP
Het wordt stilaan interessanter om zelf een bankje te beginnen in mijn slaapkamer onder de matras !!!
Het wordt stilaan interessanter om zelf een bankje te beginnen in mijn slaapkamer onder de matras !!!
Deutsche Bank hoort niet thuis in het lijstje. Alle andere in je lijst hebben wel een of meerdere vormen van overheidsparticipatie ( = centen), overheidslening of overheidsgaranties gekregen.Save our Centen schreef: Rabobank geeft dan misschien een tikkeltje minder dan de rest, ze hebben ook nog geen overheidssteun nodig gehad om overeind te blijven, wat van KBC, Fortis, ING, Ethias, DB, niet gezegd kan worden.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Waar het je dat gehoord of gelezen? Trouwens ik dacht dat de nieuwe wetgeving op gereglementeerde spaarrekeningen er was om de klant te beschermen. Wat het niet zo dat slechts 2 maal per jaar een renteverandering mocht doorgevoerd worden? Of heb ik dat gedroomd? De meeste banken zullen al wel boven die twee zitten, maar de meeste financiele instellingen zijn blijkbaar ook niet erg geinteresseerd in de klant...axel schreef: BKCP gaat vanaf 15 aug ook z'n rente op het spaarboekje weer maar eens verlagen
Je zal dat wel gedroomd hebben, want je zit er totaal naast.dcm78 schreef:Waar het je dat gehoord of gelezen? Trouwens ik dacht dat de nieuwe wetgeving op gereglementeerde spaarrekeningen er was om de klant te beschermen. Wat het niet zo dat slechts 2 maal per jaar een renteverandering mocht doorgevoerd worden? Of heb ik dat gedroomd? De meeste banken zullen al wel boven die twee zitten, maar de meeste financiele instellingen zijn blijkbaar ook niet erg geinteresseerd in de klant...axel schreef: BKCP gaat vanaf 15 aug ook z'n rente op het spaarboekje weer maar eens verlagen
De overheid verandert/ bevestigd 2x/ jaar, het nieuwe maximumplafond. Onlangs is dit opnieuw gebeurd en is het op de maximale 3% gebleven.