Nieuwe Vlaamse regering
- VincentVega
- Hero Member

Re: Nieuwe Vlaamse regering
Privatisering, subsidiëring … blijkbaar moeilijke begrippen voor een linkse roeptoeterKV schreef: ↑30 september 2025, 15:31Over die zaken zal je VEGA-VORTEX nog niet te vlug horen ....haelewyn schreef: ↑30 september 2025, 14:29
Iets anders :
"""""Achter de duizenden poetshulpen in Vlaanderen schuilt een indrukwekkende subsidiestroom. HLN dook in de cijfers en ontdekte dat de Vlaamse overheid recordbedragen verdeelt onder een klein groepje poetsbedrijven. Vier grote spelers palmen stilaan de hele markt van de dienstencheques in. “Het loopt uit de hand”, zucht econoom Ive Marx (UAntwerpen). Waar gaat al het geld naartoe? En is het zinvol om poetsbedrijven zo royaal te subsidiëren? “Geen enkele politicus durft de geldstroom te stoppen.”""" (HLN)
Men spreekt over 500 miljoen euro voor de 4 grootste bedrijven.
Dat was nog eens een oplossing voor de werkloosheid, ooit.![]()
https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~a5c816f9/![]()
Als je bovenstaande leest , en zeker de cijfers, je kan je er wel iets bij voorstellen hoe het zou uitdraaien als de VDAB ook zal geprivatiseerd worden zeker ?
Maar goed, ik zal je ook eens positief proberen te verrassen: voor mijn part mogen dienstencheques - net zoals kindergeld en mogelijk nog andere subsidies - beperkt worden tot hen die het echt nodig hebben, de lagere inkomens (of sociaal zwakkeren als je dat liever hoort).
Ik zie niet in waarom hoge inkomens (pakweg dokters, advocaten, kaderleden, …) een subsidie moeten krijgen voor het inhuren van een kuisvrouw, tuinman enz … Idem voor kindergeld voor kinderen. Ik denk niet dat bij de hogere inkomens het wegvallen van de subsidie zou leiden tot het niet naar school kunnen gaan van de kinderen of het niet inhuren van de; poetsvrouw.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Geloof het of niet Vincent maar bij deze ben ik het 100% met je eens met de uitzondering dat ik voor het volledig afschaffen van het kindergeld ben en school ( kleuter, lager en middelbaar volledig gratis wil inclusief schoolmaaltijd ) gratis wil. Dit laatste zal de kinderen uit arme gezinnen alvast ten goede komen en de rijken zullen er ook geen boterham om laten.VincentVega schreef: ↑30 september 2025, 21:38Privatisering, subsidiëring … blijkbaar moeilijke begrippen voor een linkse roeptoeter![]()
Maar goed, ik zal je ook eens positief proberen te verrassen: voor mijn part mogen dienstencheques - net zoals kindergeld en mogelijk nog andere subsidies - beperkt worden tot hen die het echt nodig hebben, de lagere inkomens (of sociaal zwakkeren als je dat liever hoort).
Ik zie niet in waarom hoge inkomens (pakweg dokters, advocaten, kaderleden, …) een subsidie moeten krijgen voor het inhuren van een kuisvrouw, tuinman enz … Idem voor kindergeld voor kinderen. Ik denk niet dat bij de hogere inkomens het wegvallen van de subsidie zou leiden tot het niet naar school kunnen gaan van de kinderen of het niet inhuren van de; poetsvrouw.
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member

… want de hogere inkomens kunnen het schoolgeld en de maaltijden van hun schoolgaande kinderen niet zelf betalenvoorheenCP1234 schreef: ↑30 september 2025, 22:08Geloof het of niet Vincent maar bij deze ben ik het 100% met je eens met de uitzondering dat ik voor het volledig afschaffen van het kindergeld ben en school ( kleuter, lager en middelbaar volledig gratis wil inclusief schoolmaaltijd ) gratis wil. Dit laatste zal de kinderen uit arme gezinnen alvast ten goede komen en de rijken zullen er ook geen boterham om laten.VincentVega schreef: ↑30 september 2025, 21:38
Privatisering, subsidiëring … blijkbaar moeilijke begrippen voor een linkse roeptoeter![]()
Mijn standpunt is: enkel subsidies geven aan diegenen die het nodig hebben en zelf niet kunnen betalen. Daar verschillen we dan blijkbaar toch nog van mening.
Dit dus. Verminder de belastingen op arbeid drastisch. Schaf alle subsidies af en gratis onderwijs. Alle kinderen gelijke kansen en werken wordt lonend.voorheenCP1234 schreef: ↑30 september 2025, 22:08Geloof het of niet Vincent maar bij deze ben ik het 100% met je eens met de uitzondering dat ik voor het volledig afschaffen van het kindergeld ben en school ( kleuter, lager en middelbaar volledig gratis wil inclusief schoolmaaltijd ) gratis wil. Dit laatste zal de kinderen uit arme gezinnen alvast ten goede komen en de rijken zullen er ook geen boterham om laten.VincentVega schreef: ↑30 september 2025, 21:38
Privatisering, subsidiëring … blijkbaar moeilijke begrippen voor een linkse roeptoeter![]()
Dat was een zakelijke, feitelijke en volstrekt emotieloos neergeschreven stelling. Niet alleen zat ik niet op mijn paard, er viel in de verste verte nog geen Shetlandpony te bespeuren. De rode kleur heb je overigens zelf toegevoegd.VincentVega schreef: ↑29 september 2025, 18:25 Daarin heb je groot gelijk![]()
Ik heb snel even het eerste bericht opgezocht waarbij iemand meteen op zijn paard zat.![]()
Bedankt voor je moedige bekentenis. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid![]()
Bron: het internet.
Klein probleempje, als die belasting hervorming, die er al lang had moeten zijn, al kosten neutraal zou zijn, dan nog lost dat het tekort van 16 of meer miljard niet op. En nog een probleempje, belastingen op arbeid is federaal terwijl onderwijs en talrijke subsidies op Vlaams niveau zitten.
Misschien dat mensen niet zomaar met planten te vergelijken zijn?voorheenCP1234 schreef: ↑29 september 2025, 18:56 Nu je over planten begint, ik vind dat altijd grappig dat onze "linkse groene" jongens uitheemse planten altijd tot de wortel willen vernietigen want die horen hier niet thuis en doen schade aan de omgeving ...
Do I need to say more ... Hypocriet en groen-links, een huwelijk dat je niet kan ontbinden ...
Overigens ben je zef het resultaat van kruisbestuiving.
Overigens ga je volledig voorbij aan een veel groter dilemma bij "groen-links". Ze willen tegelijkertijd progressief zijn op vlak van bepaalde ethische thema's (bvb recht op abortus, voorbehoedsmiddelen, homo-rechten, vrouwenrechten), en tegelijkertijd willen ze openstaan voor diversiteit en multiculturaliteit (sterker nog: ze willen allochtonen als kiesvee), terwijl dit net de meest conservatieve groep van de samenleving is (tegen homorechten, tegen vrouwenrechten,...).
Allochtonen zouden zelf 't liefst op vlaams belang stemmen mochten die niet tegen migratie zijn.
Precies.VincentVega schreef: ↑29 september 2025, 22:19 Er zijn zo nog wel enkele “tegenstrijdigheden” te bedenken:
* opkomen voor dierenwelzijn maar onverdoofd slachten door een amateur-slager toestaan (onder het mom van godsdienstvrijheid);
* opkomen voor gelijkheid tussen man en vrouw maar toestaan dat vrouwen in bepaalde culturen als minderwaardig worden beschouwd;
* …
Als dat ook maar enigzins waar is (wat ik betwijfel), stap dan onmiddellijk naar de politie en ga die Vlaamse man aangeven.
Gelukkig wel ja. Ik ken werkelijk geen enkele vrouw die slaag krijgt van haar man.
Laatst gewijzigd door JustSpike op 1 oktober 2025, 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Een nieuwe dag, een nieuwe belasting.
Vooruit wilt een "echte" miljonairstaks. In tegenstelling tot de bestaande miljonairstaks op effectenrekeningen wilt men deze keer ook andere financiele producten meenemen. Crypto, spaarrekeningen, cash, verzekeringsproducten,...
Ooh ja, en men wilt de belasting verhogen, uiteraard.
Vooruit wilt een "echte" miljonairstaks. In tegenstelling tot de bestaande miljonairstaks op effectenrekeningen wilt men deze keer ook andere financiele producten meenemen. Crypto, spaarrekeningen, cash, verzekeringsproducten,...
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

VincentVega schreef: ↑29 september 2025, 22:19Er zijn zo nog wel enkele “tegenstrijdigheden” te bedenken:Popkwiskampioen schreef: ↑29 september 2025, 21:57 Reactie op CP1234 hierboven:
Probeer ze eens te laten uitleggen hoe ze erin slagen om tegelijkertijd (i) voor alle denkbare homorechten te zijn (ik ook, mijn cultuur heeft de verlichting meegemaakt en is nadien verder geëvolueerd) én (ii) voor het importeren van notoire homohaters (best case wellicht, er zijn er ook bij die geweld gebruiken waardoor homo's op tal van plaatsen in dit land onmogelijk zichzelf kunnen zijn) uit alle windstreken.
Ik vraag mij af wanneer ze bij de VRT deze vraag eens gaan stellen aan Conner, Jeremie, of Frankieboy.
* opkomen voor dierenwelzijn maar onverdoofd slachten door een amateur-slager toestaan (onder het mom van godsdienstvrijheid);
* opkomen voor gelijkheid tussen man en vrouw maar toestaan dat vrouwen in bepaalde culturen als minderwaardig worden beschouwd;
* …
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zo voorspelbaar en noteer maar dat deze gevraagde verhoging niet de laatste zal zijn.JustSpike schreef: ↑1 oktober 2025, 09:32 Een nieuwe dag, een nieuwe belasting.
(Koop goud zou ik zeggen).
Vraag aan iemand met een Che Guevara T-shirt maar eens: "Waarom ben jij tegen homo's?" Meestal krijg je dan pure vertontwaardiging. "Maar ik ben niet tegen homo's!"Popkwiskampioen schreef: ↑29 september 2025, 21:57 Reactie op CP1234 hierboven:
Probeer ze eens te laten uitleggen hoe ze erin slagen om tegelijkertijd (i) voor alle denkbare homorechten te zijn (ik ook, mijn cultuur heeft de verlichting meegemaakt en is nadien verder geëvolueerd) én (ii) voor het importeren van notoire homohaters (best case wellicht, er zijn er ook bij die geweld gebruiken waardoor homo's op tal van plaatsen in dit land onmogelijk zichzelf kunnen zijn) uit alle windstreken.
Ik vraag mij af wanneer ze bij de VRT deze vraag eens gaan stellen aan Conner, Jeremie, of Frankieboy.
"Waarom draag je dan een Che Guevara T-shirt, dat is toch een anti-homo symbool? Weet je wel wie Che Guevara was?"... enz.
Het is nu net dat wat onze vriend Conner wilt veranderen. De assets die niet op een effectenrekening staan (zoals cash, crypto, fysiek goud, verzekeringen,...) ook te laten meetellen in je vermogen. Alleen woningen zouden niet meetellen. Rijke mensen zullen dus misschien meer huurwonignen gaan kopen?
- VincentVega
- Hero Member

+1, on this one I agree ...JustSpike schreef: ↑1 oktober 2025, 09:28 Overigens ga je volledig voorbij aan een veel groter dilemma bij "groen-links". Ze willen tegelijkertijd progressief zijn op vlak van bepaalde ethische thema's (bvb recht op abortus, voorbehoedsmiddelen, homo-rechten, vrouwenrechten), en tegelijkertijd willen ze openstaan voor diversiteit en multiculturaliteit (sterker nog: ze willen allochtonen als kiesvee), terwijl dit net de meest conservatieve groep van de samenleving is (tegen homorechten, tegen vrouwenrechten,...).
Allochtonen zouden zelf 't liefst op vlaams belang stemmen mochten die niet tegen migratie zijn.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt