NL aandelen
TIP
Re: NL aandelen
En als de financiering op termijn volledig wordt aangezuiverd via dividenden? Wat gebeurt er dan met daarop volgende dividenden?
goede vraag, zou je moeten kijken of er daarvan iets in de voorwaarden staat, vermoed dat turbo dan ontbonden wordt.
Als het zover is met één van de mijne zal ik het posten
Als het zover is met één van de mijne zal ik het posten
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
http://www.belegger.nl/Column/155765/Zo ... zomer.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Zeezout : Als ik het goed begrijp, betaal je bij een turbo dus ongeveer 2 % rente op het financieringsniveau. Die 2% is wel een variabele rente op korte termijn. Eonia, Libor of zoiets ?
Het lijkt me interessant als er een indekking bestaat tegen de stijging van financieringsrente. Weet jij hier misschien meer over of weet jij waar dit te zoeken ?
Het lijkt me interessant als er een indekking bestaat tegen de stijging van financieringsrente. Weet jij hier misschien meer over of weet jij waar dit te zoeken ?
Dat zal wel ergens in de kleine lettertjes staan op de site hoe het berekend wordt.
volgt in ieder geval de KT rente, (EUR,USD) is nu onder 2 % EUR en iets hoger USD.
Er zijn ook USD aandelen met turbo in EUR, enz... Altijd goed alles lezen wat er te vinden is.
ik limiteer me om eens per maand te kijken wat de financieringskost is.
voorlopig lijkt KT rente in EUR nog wel even laag te blijven.
ongetwijfeld kun je indekken tegen KT rente, to comlicated for me.
Ik verkoop mijn turbo's (en koop mss de aandelen zelf) als de KT rente 'te hoog' wordt.
volgt in ieder geval de KT rente, (EUR,USD) is nu onder 2 % EUR en iets hoger USD.
Er zijn ook USD aandelen met turbo in EUR, enz... Altijd goed alles lezen wat er te vinden is.
ik limiteer me om eens per maand te kijken wat de financieringskost is.
voorlopig lijkt KT rente in EUR nog wel even laag te blijven.
ongetwijfeld kun je indekken tegen KT rente, to comlicated for me.
Ik verkoop mijn turbo's (en koop mss de aandelen zelf) als de KT rente 'te hoog' wordt.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Inderdaad dat lijkt deze productpagina over Ageas sprinter van ING te bevestigen:zeezout schreef:Heb één belgische turbo (ageas) en uit de evolutie van het financieringsniveau betalen ze maar 15 in plaats van 25 RV op het dividend van ageas.
https://www.ingsprinters.nl/markten/aan ... 0009761105" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dividend verwerkt in fin. niveau = 85 %"
turbo's royal dutch gekocht, perfect aandeel voor de "laat de dividenden de financieringskost betalen en betaal ondertussen geen RV
Randstad in het oog houden nu met het nieuws over het Amerikaans jobrapport. Noord-Amerika is toch goed voor ongeveer 22% van de omzet bij randstad.
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Unilever is ook sterk teruggevallen.
Is toch ook een basiswaarde in een portefeuille?
Is toch ook een basiswaarde in een portefeuille?
"Sterk teruggevallen" zou ik het zelf niet noemen. Van €42,84 naar €39,66.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Unilever is ook sterk teruggevallen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
-
- Hero Member

- Contacteer:
Iedereen interpreteert dat zo en de ene anders.
Laten we het de Sinterklaasdip noemen.
@gvp1, heeft u ze in de portefeuille?
Indien ja/nee: waarom?
Laten we het de Sinterklaasdip noemen.
@gvp1, heeft u ze in de portefeuille?
Indien ja/nee: waarom?
Wat ik in port heb staat in mijn footer. Heb ze niet omdat ik ze intrinsiek waardeer op €26,44 - en koopwaardig vind rond de €17,63. In vergelijking met sectorgenoten hebben ze ook lage marges.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 5 december 2015, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
-
- Hero Member

- Contacteer:
Agfa-Gevaert wordt nu gretig gekocht door JP Morgan.
Dat is al wat cyclischer, dus de waarde is moeilijker te bepalen
Volgens een site ligt die op 8 euro.
Klopt dit?
Dat is al wat cyclischer, dus de waarde is moeilijker te bepalen
Volgens een site ligt die op 8 euro.
Klopt dit?
Philips, AvA op 3 mei 2013 :
De heer van Houten ... legt uit dat Philips verder uitvoering heeft gegeven aan het EUR 2 miljard aandelen inkoopprogramma. Eind 2012 was dit programma voor 73% gerealiseerd en aan het einde van het eerste kwartaal van 2013 was reeds 86% gerealiseerd.
Drie jaar later moet Philips volgens dezelfde van Houten Philips Lighting verkopen om geld op te halen voor overnames in de gezondheidssector.
Niet echt coherent, doordacht, sterk management.
Eerder opportunistisch meewaaien met de waan van de dag en de zogenaamde wensen van de aandeelhouders.
De heer van Houten ... legt uit dat Philips verder uitvoering heeft gegeven aan het EUR 2 miljard aandelen inkoopprogramma. Eind 2012 was dit programma voor 73% gerealiseerd en aan het einde van het eerste kwartaal van 2013 was reeds 86% gerealiseerd.
Drie jaar later moet Philips volgens dezelfde van Houten Philips Lighting verkopen om geld op te halen voor overnames in de gezondheidssector.
Niet echt coherent, doordacht, sterk management.
Eerder opportunistisch meewaaien met de waan van de dag en de zogenaamde wensen van de aandeelhouders.
Sterker nog, datum 12 nov 2014 :
AMSTERDAM (AFN) - Philips heeft de intrekking van 21,8 miljoen eigen aandelen afgerond. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.De intrekking maakt deel van een aandeleninkoopprogramma van 1,5 miljard aandelen dat in oktober vorig jaar werd gestart. Dat programma wordt uitgevoerd over een periode van twee tot drie jaar. De ingetrokken aandelen werden teruggekocht van 21 oktober 2013 tot en met 31 oktober 2014.
AMSTERDAM (AFN) - Philips heeft de intrekking van 21,8 miljoen eigen aandelen afgerond. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.De intrekking maakt deel van een aandeleninkoopprogramma van 1,5 miljard aandelen dat in oktober vorig jaar werd gestart. Dat programma wordt uitgevoerd over een periode van twee tot drie jaar. De ingetrokken aandelen werden teruggekocht van 21 oktober 2013 tot en met 31 oktober 2014.