Nog steeds geen rentecalculator
Nog steeds geen rentecalculator
Een week na invoering van de nieuwe spaarrichtlijn is er nog steeds geen rentecalculator beschikbaar op Rabobank.be.
Jullie wisten toch al langer dan de nacht van 31 maart op 1 april dat er verandering op til was?
Jullie wisten toch al langer dan de nacht van 31 maart op 1 april dat er verandering op til was?
Re: Nog steeds geen rentecalculator
Rabobank.be doet tenminste nog de moeite om een rentecalculator proberen te maken, wettelijk zijn ze hiertoe zelfs niet verplicht.
Ben eens benieuwd of er ooit een andere bank een poging wil doen om zo 'n rentecalculator ineen te steken.
Ik denk wel de calculator enkel gaat werken voor klanten van Rabobank.be, en dus niet beweerd hebben dat ze reeds lang met hun geld daar weg zijn. Zulke tegenstrijdigheden lees je hier wel af en toe op het forum.
Ben eens benieuwd of er ooit een andere bank een poging wil doen om zo 'n rentecalculator ineen te steken.
Ik denk wel de calculator enkel gaat werken voor klanten van Rabobank.be, en dus niet beweerd hebben dat ze reeds lang met hun geld daar weg zijn. Zulke tegenstrijdigheden lees je hier wel af en toe op het forum.
Laatst gewijzigd door paul op 7 april 2009, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mooi van rabo, maar deze calculator geeft ook maar een "moment" opname. Als de rente wijzigt in het jaar..weet je niet wat er op 01/01/xx bijkomt/afgaat.paul schreef: Rabobank.be doet tenminste nog de moeite om een rentecalculator proberen te maken, wettelijk zijn ze hiertoe zelfs niet verplicht.
Ik kan een (heel) klein beetje programmeren en ik kan jullie verzekeren dat die berekeningen niet zomaar op de achterkant van een bierviltje kunnen gemaakt worden.
Tegen dat de calculator correct werkt zullen er wel enkele tientallen of zelfs honderden uren programmeerwerk in zitten.
Tegen dat de calculator correct werkt zullen er wel enkele tientallen of zelfs honderden uren programmeerwerk in zitten.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wij hebben reeds van in het begin aangekondigd dat deze calculator niet klaar ging zijn op 1 April. Het staat ook zo op verschillende plaatsen op de site.Arkimedes schreef: Een week na invoering van de nieuwe spaarrichtlijn is er nog steeds geen rentecalculator beschikbaar op Rabobank.be.
Wij hopen deze calculato nog deze maand online te krijgen.
Het zal inderdaad niet simpel zijn. Voorheen geen aangroepremies en getrouwheidspremies bij rabo. Dus makkelijk voorspellingen te doen.JurgenG schreef: Ik kan een (heel) klein beetje programmeren en ik kan jullie verzekeren dat die berekeningen niet zomaar op de achterkant van een bierviltje kunnen gemaakt worden.
Maar nu moet rekening gehouden worden met de stortingen, wanneer, aan welke getrouwheidspremie.
Benieuwd hoever zij hun calculator gaan uitbouwen.
Enkel wat we nu al bijeen hebben gespaard en wat we op 31/12 zullen krijgen bij ongewijzigde situatie.
Of ook wanneer de verschillende periodes van getrouwheidspremie zullen aflopen en wat we dan zullen krijgen. Dus moet er nog een jaartje verder geteld worden om alles te kunnen tonen.
Lijkt me wel een leuke uitdaging om zelf eens aan te beginnen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
We verwachten dat de rentecalculator klaar zal zijn rond half mei.
In eerste instantie zal de rentecalculator, net zoals voorheen, informatie verschaffen over de opgebouwde reeds verworven rente en de rente die op het einde van het jaar zou uitbetaald worden als er geen verrichtingen meer op de rekeningen zouden plaatsvinden en als de rentevoeten dezelfde blijven.
Daarnaast trachten we ook een overzicht te geven van de reeds opgebouwde maar nog niet verworven rente. M.a.w. de opgebouwde premie die je zou verliezen als je al je geld zou afhalen.
Voorlopig zal er nog géén detailberekening worden gemaakt van alle afzonderlijk opgebouwde premies op alle verschillende stortingen. Bij verschillende stortingen en afhalingen die al op de rekeningen werden uitgevoerd wordt dit immers te gecompliceerd om duidelijk in de rentecalculator weer te geven.
Er zal vervolgens in een later stadium bekeken worden hoe dit op een overzichtelijke manier kan worden getoond.
In eerste instantie zal de rentecalculator, net zoals voorheen, informatie verschaffen over de opgebouwde reeds verworven rente en de rente die op het einde van het jaar zou uitbetaald worden als er geen verrichtingen meer op de rekeningen zouden plaatsvinden en als de rentevoeten dezelfde blijven.
Daarnaast trachten we ook een overzicht te geven van de reeds opgebouwde maar nog niet verworven rente. M.a.w. de opgebouwde premie die je zou verliezen als je al je geld zou afhalen.
Voorlopig zal er nog géén detailberekening worden gemaakt van alle afzonderlijk opgebouwde premies op alle verschillende stortingen. Bij verschillende stortingen en afhalingen die al op de rekeningen werden uitgevoerd wordt dit immers te gecompliceerd om duidelijk in de rentecalculator weer te geven.
Er zal vervolgens in een later stadium bekeken worden hoe dit op een overzichtelijke manier kan worden getoond.
Mooie service, kijk er al naar uit.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ter bevestiging: de nieuwe rentecalculator is afgelopen zaterdag (16/05) online geplaatst. U zal vanaf nu terug zelf de evolutie van uw intresten kunnen opvolgen via uw persoonlijke rekeningen.
Mocht u nog opmerkingen of suggesties hebben over de calculator, dan mag u deze steeds doormailen naar info@rabobank.be of in dit topic posten.
Mocht u nog opmerkingen of suggesties hebben over de calculator, dan mag u deze steeds doormailen naar info@rabobank.be of in dit topic posten.
De calculator werkt, nu maar wachten tot de andere banken ook zo een calculator plaatsen - nooit dus.Rabobank.be schreef: Ter bevestiging: de nieuwe rentecalculator is afgelopen zaterdag (16/05) online geplaatst. U zal vanaf nu terug zelf de evolutie van uw intresten kunnen opvolgen via uw persoonlijke rekeningen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, ze zouden dat beter wettelijk verplichten. 't Is 'n handig middel om te controleren hoe het zit met jouw intrest (en dus ook onrechtstreeks met de vrijstelling van de voorheffing). Mooi gebaar van Rabo.paul schreef:
De calculator werkt, nu maar wachten tot de andere banken ook zo een calculator plaatsen - nooit dus.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Hartelijk dank Rabo voor de calculator. Mag ik nog een suggestie doen over jullie internetbankieren ? Ik persoonlijk heb moeite met het lezen van de kleine cijfertjes die je op de digipass moet intikken ter ondertekening van overschrijvingen. Kan dit op de website niet aangepast worden ? Met dank voor uw antwoord.
het mag gezegd worden, rabobank geeft service 

Proficiat Rabo, zeer leuke functie!!!
Ik lees hier veel hoera berichten rond de nieuwe rente calculator.
Volgens mij was de medewerker van Rabo.be, en al hun lezers van deze berichtgeving, niet goed uitgeslapen. Ik heb immers net aan info@rabo.be volgend bericht gepost:
Beste Rabobank,
Hartelijk dank voor het me via e-mail attent maken dat de nieuwe rentecalculator beschikbaar is op de website.
Ik las tot mijn verbazing in jullie communicatie Bedraagt uw rente meer dan € 1.770, dan betaalt u 15 % roerende voorheffing op het deel erboven, daar waar ik er steeds vanuit ging dat het maximaal fiscaal vrijgesteld bedrag € 1730 bedraagt.
Graag uw confirmatie omtrent één van beide bovenstaande bedragen, en indien nodig een rechtzetting aan mijn mede-spaarders.
Volgens mij was de medewerker van Rabo.be, en al hun lezers van deze berichtgeving, niet goed uitgeslapen. Ik heb immers net aan info@rabo.be volgend bericht gepost:
Beste Rabobank,
Hartelijk dank voor het me via e-mail attent maken dat de nieuwe rentecalculator beschikbaar is op de website.
Ik las tot mijn verbazing in jullie communicatie Bedraagt uw rente meer dan € 1.770, dan betaalt u 15 % roerende voorheffing op het deel erboven, daar waar ik er steeds vanuit ging dat het maximaal fiscaal vrijgesteld bedrag € 1730 bedraagt.
Graag uw confirmatie omtrent één van beide bovenstaande bedragen, en indien nodig een rechtzetting aan mijn mede-spaarders.