Non-food betalen met maaltijdcheques: waar?
Re: Non-food betalen met maaltijdcheques: waar?
Uh, wordt jij dan nog altijd in cash uitbetaald?
Persoonlijk ken ik niemand welke uitsluitend in extra legale voordelen betaald wordt.
Ik verkies toch beide betaalmiddelen te ontvangen. Of dat nu digitaal is via een sodexokaart of via een maestro of masterkaart (of vergelijkbare betaalsystemen) maakt me echt niet uit. Het zijn allemaal betaalmiddelen.
Zolang die 'niet echte' betaalmiddelen het bedrag niet overschrijden waarvoor ik ze toch al moet gebruiken (in casu van de maatlijdcheques de aankoop van voedingsmiddelen) zie ik het praktische probleem niet.
Ik kan nl. met de waarde van een maatijdchecque meer of betere voedingsmiddelen kopen dan er netto zou overblijven van het brutobedrag 'echt geld'. Dat brutobedrag zie je buiten de loonstrook nooit. De maaltijdcheque is waard en te besteden naar wat er op staat. Meestal zal dat laatste bedrag hoger zijn dan de netto overschot van je bruto echt geld.
Waarom hoor je dan altijd zo'n nijd tegenover mensen die deels uitbetaald krijgen in een salariswagen?
Zou dat komen omdat ze dan netto meer te besteden hebben dan wanneer ze uitsluitend in 'echt geld' werden betaald?
Kon je het niet nalaten om weer eens - net voor het weekend - een nietszeggende commentaar te leveren op een reactie van mij ?foopah schreef: ↑14 augustus 2020, 15:18Ik stel voor dat iedereen die last heeft van dit nadeel, even aan zijn werkgever laat weten dat hij per direct geen maaltijdcheques meer wenst te ontvangen. Voila, weeral een nadeel voor de werknemer opgelost ! Waar de (leugens van de) vakbonden toch niet allemaal goed voor zijn eh.
Mocht je vragen aan een werknemer of ze mochten kiezen tussen maaltijdcheques of dezelfde waarde toegevoegd aan hun loon en die toegevoegde waarde nog eens meetelt voor pensioen- en andere berekeningen dan zou de keuze vlug gemaakt zijn denk ik ... wat dit te maken heeft met leugens van de vakbond : beats me ! Maar in jouw denkgekronkel zal het wel allemaal logisch zijn/lijken
Alléé, ook een goed weekend gewenst ... tot de volgende keer dan maar weer
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Toch is het zo naar ik hoorde is bij ons besloten dat wie minder dan 6u per dag werkt geen recht heeft op een maaltijdcheque.Jefdewit schreef: ↑14 augustus 2020, 15:23Ik hoop voor jouw situatie van niet.Timoootjex schreef: ↑13 augustus 2020, 21:15 Kan dat per cao verschillend zijn hoeveel uren per dag je moet werken om recht te hebben erop?![]()
Maar ik vind daar niets van terug.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
dat klopt ook niet he. Je krijgt 6,91 euro maaltijdcheque en die 1,09 euro is al afgetrokken.
Ik krijg €8 mc en er gaat €1,09 eigen bijdrage van mijn loonTimoootjex schreef: ↑14 augustus 2020, 19:04dat klopt ook niet he. Je krijgt 6,91 euro maaltijdcheque en die 1,09 euro is al afgetrokken.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ik dacht dat maximum bijdragen van de werkgever 6,91 euro was hoor.
Ja dat klopt, 8 - 1,09 = 6,91
In die €8 mc zit 1,09 eigen bijdrage en 6,91 van de werkgever
In die €8 mc zit 1,09 eigen bijdrage en 6,91 van de werkgever
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ik krijg dezelfde cheques als jij(vroeger 7 euro maar door besparingen is het 8 euro geworden)
Als je minder dan 6 uur per dag werkt heb je ook alle tijd om thuis te gaan eten.Timoootjex schreef: ↑14 augustus 2020, 18:41 Toch is het zo naar ik hoorde is bij ons besloten dat wie minder dan 6u per dag werkt geen recht heeft op een maaltijdcheque.
Maar ik vind daar niets van terug.
Waarom wil je evenveel voordelen als iemand die voltijds werkt?
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Jef dat bedoel ik niet hoor het is gewoon wat is de bepaling kan een cao dat beslissen of niet?
Wat jij blijkbaar niet begrijpt is dat je met uitspraken als "MC's zijn nadelig voor de werknemer" mensen (bewust) verkeerd informeert en tegen elkaar opzet. Niemand heeft de keuze tussen ofwel MC's ofwel hetzelfde bedrag bruto met dan alle belastingen ofwel hetzelfde bedrag netto, dus die situatie stelt zich niet. MC's zijn dus altijd een netto voordeel, wat me vrij interessant lijkt voor iedereen.geebee schreef: ↑14 augustus 2020, 18:11 Kon je het niet nalaten om weer eens - net voor het weekend - een nietszeggende commentaar te leveren op een reactie van mij ?
Mocht je vragen aan een werknemer of ze mochten kiezen tussen maaltijdcheques of dezelfde waarde toegevoegd aan hun loon en die toegevoegde waarde nog eens meetelt voor pensioen- en andere berekeningen dan zou de keuze vlug gemaakt zijn denk ik ... wat dit te maken heeft met leugens van de vakbond : beats me ! Maar in jouw denkgekronkel zal het wel allemaal logisch zijn/lijken![]()
Alléé, ook een goed weekend gewenst ... tot de volgende keer dan maar weer![]()
Vakbonden doen ook dergelijke uitspraken om mensen toch maar te doen geloven dat ze bij een voordeel eigenlijk geen voordeel doen maar een nadeel, en dat ze best iets anders gaan opeisen (een nog groter voordeel meestal). Eens benieuwd hoeveel mensen er echt geloven dat ze best geen opslag krijgen omdat ze anders in een hogere belastingsschaal vallen en dan minder overhouden. Ook een leugen die mee door vakbonden in leven gehouden wordt.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
£Foopah dat laatste kan ik je zeker in volgen best is het zelf uitzoeken en niet door de vakbonden.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Je houdt nooit minder over als je in een hogere schaal terecht komt. Je houdt wel procentueel gezien minder over dan vroeger, maar in euro's heb je nooit minder!
Wat zouden maaltijdcheques toch nadelig zijn voor de werknemer. Als uw werkgever 20 euro moet betalen zodat gij netto 7 overhoudt en iets meer pensioen krijgt, dat noem ik verliezen. Dan zou ik ook liever een mc van 7 euro hebben..
Wat zouden maaltijdcheques toch nadelig zijn voor de werknemer. Als uw werkgever 20 euro moet betalen zodat gij netto 7 overhoudt en iets meer pensioen krijgt, dat noem ik verliezen. Dan zou ik ook liever een mc van 7 euro hebben..