Nood aan nieuwe politieke beweging?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Nood aan nieuwe politieke beweging?
Enkel? Dat zijn al 3 programma's meer dan wat ik volg op de treurbuis ...

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Maar er zijn toch ook nog veel andere programma's om naar te kijken, zoals Terzake. Sommige 'journalisten' maken zich zelfs beter herkenbaar door het dragen van een Arafat sjaal.geebee schreef: ↑20 februari 2020, 12:15Ik kijk enkel naar Blokken, FC De Kampioenen en Thuis ... juist gepast voor mijn intellectueel vermogen ... naar andere dingen durf ik niet kijken omdat ik mij anders gëindoctrineerd zou voelen door die vuile-linkse-mediaratten die me proberen blaaskes wijs te maken ... gelukkig zijn jullie er nog om mij daarvan te behoeden ...CarpeNoctem schreef: ↑20 februari 2020, 11:36
Sjonge jonge, wat jij allemaal kunt afleiden uit beelden. Je hebt toch geen zo'n stand op de kermis waar je voorspellingen doet met je glazen bol zeker?![]()
En hoe zit het met die kernbom die Trump op Noord-Korea ging gooien? Daar ook zonder na te denken over de gevolgen voor Seoel?
Zelden zo gelachen![]()
Gratis tip: Wat minder TV kijken zou je horizon wat kunnen verruimen ...
Er zijn ook nog documentaires op bvb National Geographic of nieuws op buitenlandse zenders, maar dat is misschien wat hoog gegrepen.
Ikzelf kijk bijna nooit meer TV, er zijn genoeg interessante websites , zeker als je wat talen kent.
't Schijnt dat Fox News ook zo'n interessante zender is die heel neutraal is ... alleen jammer dat ik geen Amerikaans begrijp ... damn !R1150GS schreef: ↑20 februari 2020, 13:34Maar er zijn toch ook nog veel andere programma's om naar te kijken, zoals Terzake. Sommige 'journalisten' maken zich zelfs beter herkenbaar door het dragen van een Arafat sjaal.geebee schreef: ↑20 februari 2020, 12:15
Ik kijk enkel naar Blokken, FC De Kampioenen en Thuis ... juist gepast voor mijn intellectueel vermogen ... naar andere dingen durf ik niet kijken omdat ik mij anders gëindoctrineerd zou voelen door die vuile-linkse-mediaratten die me proberen blaaskes wijs te maken ... gelukkig zijn jullie er nog om mij daarvan te behoeden ...
Er zijn ook nog documentaires op bvb National Geographic of nieuws op buitenlandse zenders, maar dat is misschien wat hoog gegrepen.
Ikzelf kijk bijna nooit meer TV, er zijn genoeg interessante websites , zeker als je wat talen kent.
Gelukkig heb ik nog de vtm, zes, njam en Landbouwtv (interessant om zelf in ons voedsel te voorzien eenmaal we uit Vlaanderen zijn gegooid wegens de transfers) ...
Ja, Fox News is hier niet op de kabel, maar je kan het wel via het internet zien. Misschein louter toevallig dat er enkel CNN te zien is hier.
Ik weet niet, en zeg ook niet, dat die objectief zijn. Maar zoals Al Jazeera, RT, Bloomberg zijn er wel nog zenders. Dan hoor je verschillende meningen, en wat je het meest aanneembaar vindt moet je voor jezelf uitzoeken
Ik weet niet, en zeg ook niet, dat die objectief zijn. Maar zoals Al Jazeera, RT, Bloomberg zijn er wel nog zenders. Dan hoor je verschillende meningen, en wat je het meest aanneembaar vindt moet je voor jezelf uitzoeken
Toch op zijn minst wel eigenaardig dat al die mensen die "nooit naar TV kijken" zo goed weten wat daarop te zien is, en vooral ook ons komen zeggen wat wij daarvan niet mogen geloven. 

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar waar haal je eigenlijk die notie van "neutraal"?
Dat je zoiets nog maar aanneemt? Er bestaat helemaal geen "neutrale" verslaggeving. Er is altijd één of andere bias.
Als je je horizon wil verruimen wat de VS betreft ga je Fox News ( en anderen) toch wel eens een blik moeten gunnen.
Hieronder wat VS-media van linkse naar rechtse bias:

Disclaimer: ook deze rangschikking heeft een zekere bias.

En die verschillende berichtgeving is een verademing ivm de eenheidsworst die je hier in onze gesubsidieerde pers leest.
Media bias in the United States
Daar komt het dus zowat op neer.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 20 februari 2020, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mensen beschouwen de media als waarheidsgetrouw die hen bevestigen in wat ze al denken en vertellen wat ze zelf graag horen. Iemand die bijvoorbeeld tegen de migranten is zal extreemrechtse nieuwssites betrouwbaarder vinden dan de linkse media.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vertrouw erop dat geebee intelligenter is dan dat.
Het is zeer verfrissend eens uit je mediabubble te stappen.
Ik heb het gevoel dat mijn ironische bedoelde ondertoon toch niet echt begrepen werdCarpeNoctem schreef: ↑20 februari 2020, 19:41Ik vertrouw erop dat geebee intelligenter is dan dat.

Soit, ik kijk dus niet naar FC De Kampioenen, Familie, Blokken, ... dus ja, ik ben iets intelligenter :-p
Ik kijk er wel raar van op dat men Fox News in die tabel zo dicht tegen het nulpunt situeert ... dit is toch dé zender voor conservatief Amerika ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie de contradictie niet

Hun slogan was lange tijd ‘fair and balanced’ en voor nieuws uit de Amerikaanse politiek zitten ze dikwijls kort op de bal.
Ik zou zeggen, neem een kijkje, je kunt nadien altijd je ogen spoelen met wijwater...
Als je dat dan vergelijkt met pakweg Breitbart, da's pas rioolpers van de rechterzijde

-
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij is er een groot hiaat in de beschikbare alternatieven. Ik mis een Vlaamse (Flamingante) partij die niet zo overdreven rechts is maar eerder 'progressief, ethisch-neutraal en sociaal(-links)'.
Vlaams Belang heeft de leemte aan 'Vlaams en sociaal-links' ingezien en er handig op ingespeeld maar is niet progressief of ethisch-neutraal.
Bert Anciaux heeft in de tijd zijn ziel verkocht aan sp.a. Die laatste (sp.a) blijft zijn wagonnetje hangen aan de PS en daarom is ze in mijn ogen Belgicistisch en niet Vlaams.
Zeker en er zijn veel alternatieven. Ik probeer niet teveel tijd te steken in het volgen van het nieuws, want het gaat tegenwoordig meer over opinies dan feiten. Gewoon van ver af volgen en de interessante onderwerpen eens lezen of bekijken en vooral je niet beperken tot 1 bron. Wanneer het gaat over opinies is het moeilijk om na te gaan wie er nu gelijk heeft, maar wat makkelijker is, is om onderwerpen te vergelijken. Welk onderwerpen komen aan bod op Arabische, Russische of Chinese zenders en niet in de westerse media, en omgekeerd.CarpeNoctem schreef: ↑20 februari 2020, 19:41Ik vertrouw erop dat geebee intelligenter is dan dat.
Heb een tijdlang een Chinese internationale zender gevolgd en het verbaasde me hoeveel Afrikaans nieuws die brachten, gebracht door Afrikaanse nieuwslezers: economie, levensomstandigheden, investeringen, onderwijs, ..., terwijl het hier meestal over de miserie in Afrika gaat.
Je moet eens door Afrika rijden, dan zie je maar hoeveel de Chinezen daar bezitten... geen wonder dat die het nieuws daar volgen.
Hier in Europa houden ze zich liever bezig met politieke spelletjes en de green deal...
Hier in Europa houden ze zich liever bezig met politieke spelletjes en de green deal...
Waar was je toen je dit deed? De grote internationale zender maken "regionale" uitzendingen. Afhankelijk welke sateliet je ontvnagt zal je de Aziatische, Amerikaanse ( N+Z) , Europe+Afrika versie te zien krijgen.cpnx schreef: ↑24 februari 2020, 13:54 Heb een tijdlang een Chinese internationale zender gevolgd en het verbaasde me hoeveel Afrikaans nieuws die brachten, gebracht door Afrikaanse nieuwslezers: economie, levensomstandigheden, investeringen, onderwijs, ..., terwijl het hier meestal over de miserie in Afrika gaat.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zat hier thuis in mijn zetel (W-Vl)B7H4long schreef: ↑24 februari 2020, 17:49Waar was je toen je dit deed? De grote internationale zender maken "regionale" uitzendingen. Afhankelijk welke sateliet je ontvnagt zal je de Aziatische, Amerikaanse ( N+Z) , Europe+Afrika versie te zien krijgen.cpnx schreef: ↑24 februari 2020, 13:54 Heb een tijdlang een Chinese internationale zender gevolgd en het verbaasde me hoeveel Afrikaans nieuws die brachten, gebracht door Afrikaanse nieuwslezers: economie, levensomstandigheden, investeringen, onderwijs, ..., terwijl het hier meestal over de miserie in Afrika gaat.