Nood aan nieuwe politieke beweging?
-
- Newbie
- Contacteer:
Nood aan nieuwe politieke beweging?
Dag allen,
Als ik iedereen zo hoor, op straat, op het werk, online, dan heeft iedereen zijn buik wel vol van de politiek zoals die op vandaag gevoerd wordt. En wie kan ons (ja, ik ben hier ook bij), ongelijk geven?
Na de verkiezingen kwam elke week wel een andere partijvoorzitter beweren dat de ander 'spelletjes' speelt en maar eens kleur moest bekennen. Niemand durft de zaken benoemen zoals ze zijn.
Vanmiddag hoorde ik Coens in het Journaal. Net zoals Rutten sprak hij over 'een front vormen is oorlogstaal en daar doen wij niet aan mee'. De burger zou het misschien appreciëren mocht men eindelijk eens doorspreken. Dingen benoemen zoals ze zijn. Maar...
Elders in Europa kwamen nieuwe politieke bewegingen op en haalden ze meteen mooie resultaten.
Wat denken jullie? Mocht er een initiatief komen, overwegen jullie dan van er op te stemmen?
Ik heb het dan wel over een breed gedragen beweging. De term gezond verstand durf ik er niet op plakken, want dan denk je misschien alweer richting 1 bepaalde hoek. Maar dat is verre van de bedoeling.
Een beweging die wel degelijk durft uitspreken wat er gaande is. Wat er moet gebeuren. Wat ze wil dat er gebeurt.
Ik hoor graag jullie mening
Als ik iedereen zo hoor, op straat, op het werk, online, dan heeft iedereen zijn buik wel vol van de politiek zoals die op vandaag gevoerd wordt. En wie kan ons (ja, ik ben hier ook bij), ongelijk geven?
Na de verkiezingen kwam elke week wel een andere partijvoorzitter beweren dat de ander 'spelletjes' speelt en maar eens kleur moest bekennen. Niemand durft de zaken benoemen zoals ze zijn.
Vanmiddag hoorde ik Coens in het Journaal. Net zoals Rutten sprak hij over 'een front vormen is oorlogstaal en daar doen wij niet aan mee'. De burger zou het misschien appreciëren mocht men eindelijk eens doorspreken. Dingen benoemen zoals ze zijn. Maar...
Elders in Europa kwamen nieuwe politieke bewegingen op en haalden ze meteen mooie resultaten.
Wat denken jullie? Mocht er een initiatief komen, overwegen jullie dan van er op te stemmen?
Ik heb het dan wel over een breed gedragen beweging. De term gezond verstand durf ik er niet op plakken, want dan denk je misschien alweer richting 1 bepaalde hoek. Maar dat is verre van de bedoeling.
Een beweging die wel degelijk durft uitspreken wat er gaande is. Wat er moet gebeuren. Wat ze wil dat er gebeurt.
Ik hoor graag jullie mening

Re: Nood aan nieuwe politieke beweging?
kan je ten gepaste tijde ook een link van deze draad naar die zeikers van politiekers eens doorsturen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb de klassieke partijen al jaren laten vallen, er zijn genoeg alternatieven op links en rechts.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Nope.... Geen nieuwe beweging nodig.
Geen nieuw virus nodig.
Geen nieuwe belastingen.
Geen nieuw gezaag aan mijn oren.
Geen zweren op mijn kl*
Geen nieuwe radiozender , tv station, Schoorsteenveegbedrijf, deur aan deurverkoper,
Geen religieuze sekte,
Geen partij voor de dieren of tvv pedofielen, etc
Oude wijn in nieuwe zakken. Na die vraag is NVA al eens begonnen. Dat was al leuk genoeg. Meer lol hoef ik niet in mijn leven !
Geen nieuw virus nodig.
Geen nieuwe belastingen.
Geen nieuw gezaag aan mijn oren.
Geen zweren op mijn kl*
Geen nieuwe radiozender , tv station, Schoorsteenveegbedrijf, deur aan deurverkoper,
Geen religieuze sekte,
Geen partij voor de dieren of tvv pedofielen, etc
Oude wijn in nieuwe zakken. Na die vraag is NVA al eens begonnen. Dat was al leuk genoeg. Meer lol hoef ik niet in mijn leven !
VLAAMS BELANG
Kan je eens wat voorbeelden geven?Elders in Europa kwamen nieuwe politieke bewegingen op en haalden ze meteen mooie resultaten.
Als er daadwerkelijk iets start die tractie krijgt, zie ik bepaalde traditionelen ijveren om de kiesdrempel te verlagen, kwestie dat ze die dan met meer zekerheid nog halen 

Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Dag Karel Van Eetvelt.
Aan de dingen benoemen heeft de burger geeft geen zak, daarvoor heeft de burger echt geen nieuwe politieke beweging nodig.PolItical1 schreef: ↑17 februari 2020, 14:27 De burger zou het misschien appreciëren mocht men eindelijk eens doorspreken. Dingen benoemen zoals ze zijn. Maar...
Dat doen we al op dit forum. 

Dacht dat Karel tegenwoordig voor de voetbal werkt ?vortex schreef: ↑17 februari 2020, 20:13Dag Karel Van Eetvelt.
Aan de dingen benoemen heeft de burger geeft geen zak, daarvoor heeft de burger echt geen nieuwe politieke beweging nodig.PolItical1 schreef: ↑17 februari 2020, 14:27 De burger zou het misschien appreciëren mocht men eindelijk eens doorspreken. Dingen benoemen zoals ze zijn. Maar...
Maar ja, met Karel weet je maar nooit he
Niet nodig. Als je de huidige "centrum" partijen beu bent en weg wil stem dan Vlaams Belang of PVDA.
Wat kan een nieuwe politieke beweging nog anders zijn? "Centrum"?
Wat kan een nieuwe politieke beweging nog anders zijn? "Centrum"?
Als centrum gelijk is aan in het midden gaan staan en je zak draaien naar waar de wind vandaan komt : dat hebben we al. CD&V en VLD... om te beginnen.
We zitten inderdaad met zijn allen te wachten op een nieuwe politieke beweging die luistert naar de grieven van het volk, die jong, fris, dynamisch is, die dingen bekijkt van uit een ander perspectief, die de dingen durft benoemen en alles zal veranderen ... (vul gerust verder aan met ander politiek-marketingvocabularium ...)
(waar is die kotsemoji als je hem nodig hebt) ...
Een "nieuwe" beweging brengt uiteindelijk dezelfde oude wijn in nieuwe zakken ... een nieuw fris logootje, een andere naam, een paar nieuwe gezichten maar "all the same in the end" ... spaar ons daar van aub.
En nee, ook een ruk naar uiterst links of uiterst rechts zal geen oplossing bieden want ook hier geldt dat eenmaal aan de macht ze al vlug hun kiesvee "vergeten".
Eerlijk gezegd, ik weet het ook niet meer, we leven in rare tijden.
(waar is die kotsemoji als je hem nodig hebt) ...
Een "nieuwe" beweging brengt uiteindelijk dezelfde oude wijn in nieuwe zakken ... een nieuw fris logootje, een andere naam, een paar nieuwe gezichten maar "all the same in the end" ... spaar ons daar van aub.
En nee, ook een ruk naar uiterst links of uiterst rechts zal geen oplossing bieden want ook hier geldt dat eenmaal aan de macht ze al vlug hun kiesvee "vergeten".
Eerlijk gezegd, ik weet het ook niet meer, we leven in rare tijden.
Waarom zal een ruk naar rechts of links geen oplossing bieden? Wil je dan "een nieuwe beweging" in het midden?
Dat hebben we allemaal al genoeg gehad.