obli kinepolis - interne markt - secundaire markt ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
obli kinepolis - interne markt - secundaire markt ?
Ingevolge de overintekening op de obligatie van Kinepolis BE0002183490 werden de beschikbare hoeveelheden verdeeld over de ingetekenden. De aankoopprijs bedroeg 101,875%, uitgifte 6 maart.
Nadien bracht ik via e-banking een aankooporder aan met een limietkoers van 102,4% voor dezelfde obligatie.
Deze werd uitgevoerd en op de rekeninguittreksel staat genoteerd : 'koers 101,8%' en na de datum-uur het woordje 'limietkoers'.
Tot zover is alles correct.
Een familielid vroeg per mail aan de fiaalhouder om een aankooporder te plaatsen met limietkoers 102,5%. Het woord limietkoers staat letterlijk in de mail. Deze order werd uitgevoerd tegen 102,5% en op de rekeninguittreksel staat geschreven '102,5%' en 'onderhandelde koers' Dit vind ik niet correct, maar hiertegenover staan we machteloos.
Tevens op euronext staat er tot nu toe geen enkele indicatie van het verloop van de obligatie op de secundaire markt. Ik zie geen verklaring hoe dit mogelijk is ? Heeft BNPP intern een eigen markt, heeft BNPP zelf een grote hoeveelheid aangekocht om nadien te verdelen ? Wanneer begint de notering op de secundaire markt ?
Weet iemand hoe dat allemaal in z'n werk gaat ?
en aan allen een prettig weekend !
Nadien bracht ik via e-banking een aankooporder aan met een limietkoers van 102,4% voor dezelfde obligatie.
Deze werd uitgevoerd en op de rekeninguittreksel staat genoteerd : 'koers 101,8%' en na de datum-uur het woordje 'limietkoers'.
Tot zover is alles correct.
Een familielid vroeg per mail aan de fiaalhouder om een aankooporder te plaatsen met limietkoers 102,5%. Het woord limietkoers staat letterlijk in de mail. Deze order werd uitgevoerd tegen 102,5% en op de rekeninguittreksel staat geschreven '102,5%' en 'onderhandelde koers' Dit vind ik niet correct, maar hiertegenover staan we machteloos.
Tevens op euronext staat er tot nu toe geen enkele indicatie van het verloop van de obligatie op de secundaire markt. Ik zie geen verklaring hoe dit mogelijk is ? Heeft BNPP intern een eigen markt, heeft BNPP zelf een grote hoeveelheid aangekocht om nadien te verdelen ? Wanneer begint de notering op de secundaire markt ?
Weet iemand hoe dat allemaal in z'n werk gaat ?
en aan allen een prettig weekend !
Re: obli kinepolis - interne markt - secundaire markt ?
Dé secundaire markt bestaat niet. Er zijn een heleboel secundaire marktjes. Enerzijds kan je handelen via de beurs (Euronext) en dan verloopt dit zoals aandelen verhandeld worden. En dan is een limietkoers mogelijk.
Anderzijds het je de "over the counter" markt (OTC). De bank handelt dan rechtstreeks van verkoper naar koper. Dit gebeurt dus buiten de gereglementeerde markt om, en iedere bank kan dit op zijn eigen manier organiseren.
De prijsvorming is dus verre van transparant. Hoe groter je order, hoe beter de onderhandelde prijs zal zijn.
Anderzijds het je de "over the counter" markt (OTC). De bank handelt dan rechtstreeks van verkoper naar koper. Dit gebeurt dus buiten de gereglementeerde markt om, en iedere bank kan dit op zijn eigen manier organiseren.
De prijsvorming is dus verre van transparant. Hoe groter je order, hoe beter de onderhandelde prijs zal zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor de info,
en inderdaad op het rekeninguittreksel staat OTC genoteerd, dit is dus buiten de gereglementeerde markt om.
mvg
en inderdaad op het rekeninguittreksel staat OTC genoteerd, dit is dus buiten de gereglementeerde markt om.
mvg
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
En bij welke bank was dat, die uitvoering aan 101,8 ?
Want het lijkt mij eerlijk gezegd bijzonder straf: de obligatie is geplaatst (primaire markt) aan 101,875. Aan deze prijs was de vraag overweldigend, zo groot zelfs dat niemand het aantal obligaties kreeg dat hij gevraagd heeft.
Een verkoop aan 101,8 buiten beurs lijkt mij dan ook sterk op een vergissing..
Want het lijkt mij eerlijk gezegd bijzonder straf: de obligatie is geplaatst (primaire markt) aan 101,875. Aan deze prijs was de vraag overweldigend, zo groot zelfs dat niemand het aantal obligaties kreeg dat hij gevraagd heeft.
Een verkoop aan 101,8 buiten beurs lijkt mij dan ook sterk op een vergissing..
Zoals ik al zei BNPP Fortis. Ik merkte natuurlijk ook dat het onder de aankoopprijs was. Een beetje bizar voor een net uigebrachte en uitverkochte obligatie.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
In dat geval heb je volgens mij wel degelijk te maken met een vergissing: BNP Fortis had, net zoals ING en KBC die met hun drie de deal begeleiden, een immense vraag naar deze obligaties aan inschrijvingsprijs (ttz 101,875).
als de inschrijvingsperiode voorbij is valt die vraag weg, de niet ingevulde inschrijvingsorders blijven niet openstaan.
hangt er dan vanaf hoeveel er hun order opnieuw zetten op de secundaire markt
hangt er dan vanaf hoeveel er hun order opnieuw zetten op de secundaire markt