Obligatie 3 jr
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligatie 3 jr
Ik heb ze allemaal opgezocht en ben deze in een excel aan het gieten.
Ik heb wel nog een vraagje, vanwaar kom je met die 0,6% kosten? via bolero 30€ per 10,000€ = 0,3%
Kom hier nog iets bij? Ik zie wel dat dit geplafoneerd zit op 60€ als je voor grotere bedragen koopt.
Edit: ik denk dat ik weer mee ben. Die 0,6% is als je tot 2500€ koopt.
Ik heb wel nog een vraagje, vanwaar kom je met die 0,6% kosten? via bolero 30€ per 10,000€ = 0,3%
Kom hier nog iets bij? Ik zie wel dat dit geplafoneerd zit op 60€ als je voor grotere bedragen koopt.
Edit: ik denk dat ik weer mee ben. Die 0,6% is als je tot 2500€ koopt.
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Je hebt gelijk.shuttle schreef: ↑6 april 2023, 21:20 Ik heb ze allemaal opgezocht en ben deze in een excel aan het gieten.
Ik zat met de kosten van Deutsche Bank in mijn hoofd.
Bolero is inderdaad lager. Er komt alleen nog 0,12% TOB bij
Ook edit
Ik zie dat deze vandaag aan 91,37€ noteert, maakt een netto rendement van ongeveer 5,5%
Ze zitten momenteel met een grote spread. Kans is klein dat je ze morgen onder de 94€ kan kopen. Je kan het wel proberen.
Vonovia vind ik toch een risicovolle-obligatie. Als je even wat recente artikels er op na leest kom ik een onderzoek naar corruptie tegen, hoog- en snel oplopende schulden en een even snel dalende beurskoers. Vastgoed zit natuurlijk nog extra in de hoek waar de klappen vallen bij de stijgende rentes.
Zal waarschijnlijk wel niet overkop gaan binnen de 2 jaar maar deze obligatie ga ik toch aan mij laten voorbij gaan.
Is de kredietrating BBB+ recent gegeven ?
Zal waarschijnlijk wel niet overkop gaan binnen de 2 jaar maar deze obligatie ga ik toch aan mij laten voorbij gaan.
Is de kredietrating BBB+ recent gegeven ?
Was deze al de revue gepasseerd?
https://www.oblis.be/nl/bond/vgp-nv-335 ... eur-540142
Netto boven de 5% voor zij die toch verschillende rekeningen van +100k hebben...
https://www.oblis.be/nl/bond/vgp-nv-335 ... eur-540142
Netto boven de 5% voor zij die toch verschillende rekeningen van +100k hebben...
Wanneer ik de tool van spaarvarken gebruik moet ik dan de gegevens intikken in de kolom van "verlopen rente bruto te betalen" of in de kolom "verlopen rente netto te betalen"?
Dag Jos. De kolom “netto” gebruik je voor Belgische obligaties (ISIN-code die start met BE). De kolom “bruto” voor alle andere obligaties.
@pmu
Bedankt
Nu kan ik gaan "oefenen" zodat ik in de toekomst niet meer "op de vingers getikt wordt" omdat ik obligaties bij Bolero wil kopen en het netto-rendement niet kan berekenen

Bedankt
Nu kan ik gaan "oefenen" zodat ik in de toekomst niet meer "op de vingers getikt wordt" omdat ik obligaties bij Bolero wil kopen en het netto-rendement niet kan berekenen
@pmu of iemand,die belangstelling heeft
Kunt u even controleren aub.
Via de tool van spaarvarken heb ik volgende cijfers ingegeven voor berekening van het netto-rendement van een obligatie van Nestlé bij Bolero.
XS2350621863
Aankoopkoers: 91,65
Netto-rendement is 2,704 %
Hartelijk dank voor uw hulp
Via de tool van spaarvarken heb ik volgende cijfers ingegeven voor berekening van het netto-rendement van een obligatie van Nestlé bij Bolero.
XS2350621863
Hartelijk dank voor uw hulp
Aankkoopprijs: 91.65
nulcoupon
nog 3 jaar tot vervaldag
TOB: 0.12%
makelaarsloon Bolero: 0.3%
>>> 2.93% netto.
nulcoupon
nog 3 jaar tot vervaldag
TOB: 0.12%
makelaarsloon Bolero: 0.3%
>>> 2.93% netto.
@pukkie007
Bedankt voor uw antwoord
Ik heb de tool van spaarvarken ingevuld zoals pmu het uitgelegd heeft + een voorbeeld (met gele kolommen) ingevuld heeft (zie boven) en mijn netto-rendement verschilt.van uw netto-rendement
Reeds eerder werd het netto-rendement van dezelfde obligatie berekend door een lid van spaargids en het resultaat was een netto-rente van 2,87% voor een aankoopkoers van 91,30
Wie heeft er nu gelijk?
Graag uitleg hierover voor eea te verduidelijken en me duidelijk te maken waar ik bij de tool van spaarvarken eventueel een fout zou gemaakt hebben zodat uw netto-rendement hoger is dan het mijne.
Bedankt voor uw antwoord
Ik heb de tool van spaarvarken ingevuld zoals pmu het uitgelegd heeft + een voorbeeld (met gele kolommen) ingevuld heeft (zie boven) en mijn netto-rendement verschilt.van uw netto-rendement
Reeds eerder werd het netto-rendement van dezelfde obligatie berekend door een lid van spaargids en het resultaat was een netto-rente van 2,87% voor een aankoopkoers van 91,30
Wie heeft er nu gelijk?
Graag uitleg hierover voor eea te verduidelijken en me duidelijk te maken waar ik bij de tool van spaarvarken eventueel een fout zou gemaakt hebben zodat uw netto-rendement hoger is dan het mijne.
Ik weet het Jos,hoort niet bij dit topic,maar ckv-bankjos48 schreef: ↑4 mei 2023, 16:19 @pukkie007
Bedankt voor uw antwoord![]()
![]()
Ik heb de tool van spaarvarken ingevuld zoals pmu het uitgelegd heeft + een voorbeeld (met gele kolommen) ingevuld heeft (zie boven) en mijn netto-rendement verschilt.van uw netto-rendement![]()
Reeds eerder werd het netto-rendement van dezelfde obligatie berekend door een lid van spaargids en het resultaat was een netto-rente van 2,87% voor een aankoopkoers van 91,30![]()
Wie heeft er nu gelijk?
heeft termijnrekeningen die ondertussen oplopen tot
3,25% bruto,ik ben al 10 jaar daar tevreden klant,ook geen bankkosten bij ckv, overwegen waard,zeker als goede huisvaderspreiding...
@Jos, ik kom net hetzelfde uit als jij.jos48 schreef: ↑4 mei 2023, 11:57 @pmu of iemand,die belangstelling heeft
XS2350621863
Hartelijk dank voor uw hulp![]()
@pukkie, zou het mss kunnen dat er bij u ergens per ongeluk in één van de formules een foutje is geslopen?