Obligatie Atenor
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie Atenor
Goeiemiddag,
wat vinden jullie van de nieuwe obligatie-uitgiften van Atenor?
1/ Looptijd 4 jaar, uitgifteprijs 101,50% en brutocoupon 2.875%
2/ Looptijd 6 jaar, uitgifteprijs 101,875% en bruocoupon 3,50%
Intekenperiode start maandag bij Belfius
wat vinden jullie van de nieuwe obligatie-uitgiften van Atenor?
1/ Looptijd 4 jaar, uitgifteprijs 101,50% en brutocoupon 2.875%
2/ Looptijd 6 jaar, uitgifteprijs 101,875% en bruocoupon 3,50%
Intekenperiode start maandag bij Belfius
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Obligatie Atenor
Kan men ook intekenen bij Rabobank ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rabobank biedt toch geen beleggingen meer aan?
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Inderdaad dat doen ze niet meer. Sorry, fout van mij, ik rekende obligaties bij de spaarproducten zoals kasbons en termijnrekeningen.
Looptijd 4 jaar: geen 2% netto. Daar steek ik geen geld in.
Looptijd 6 jaar: net boven de 2% drempel. Zou dus ter vervanging van het spaarboekje kunnen zijn.
Veel rendement haal je tegenwoordig niet meer in euro-obligaties.
Looptijd 6 jaar: net boven de 2% drempel. Zou dus ter vervanging van het spaarboekje kunnen zijn.
Veel rendement haal je tegenwoordig niet meer in euro-obligaties.
Ter vergelijking: het dividenden rendement aan de huidige koers van €47 bedraagt 4.42%
Belfius noteert nu al een soort voorinschrijvingen. Zo kunnen ze maandag vlot alles doorgeven en maandagavond komt er gegarandeerd een vervroegde afsluiting. Vervolgens een repartitie ... jullie kennen die toestanden wel. Belfius blij, Atenor blij en de houders van een spaarrekening die intekenden ook blij.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Bericht door kaohsiung » Gisteren 19:27
Belca2 schreef: ↑Gisteren 17:45
Ter vergelijking: het dividenden rendement aan de huidige koers van €47 bedraagt 4.42%
Bericht door kaohsiung » Gisteren 19:27
Belca2 schreef: ↑Gisteren 17:45
En als het aandeel op dit moment heel hoog staat, dan moet men misschien tien jaar wachten vooraleer opnieuw te kunnen verkopen. Niet iedereen heeft die tijdshorizon en sommigen willen misschien dit bedrag binnen vier jaar voor iets anders gebruiken. Dan is dit wel beter dan wat je op een spaarboek krijgen kan.Men kan toch geen aandeel opbrengst vergelijken met een vaste rente op een obl.!
Niet enkel de tijdshorizon maar ook het risico kan aanleiding geven om voor deze obligatie te gaan.
Zelf heb ik nog zo een "getrouwheidsspaarrekening" die ik aan het leeghalen ben en zal als alternatief hiervoor ingaan op dit aanbod. Risico <=> rendement lijkt me in deze tijd correct.
Zelf heb ik nog zo een "getrouwheidsspaarrekening" die ik aan het leeghalen ben en zal als alternatief hiervoor ingaan op dit aanbod. Risico <=> rendement lijkt me in deze tijd correct.
nog interessant om te lezen: https://www.mijnkapitaal.be/thema/algem ... n-of-niet/
Meer info over de vervroegde afsluiting:
https://www.belfius.be/common/NL/multim ... atenor.pdf
https://www.belfius.be/common/NL/multim ... atenor.pdf
Samengevat: de interesse was groot en de herverdeling voor de langste looptijd is 48 %. Het had slechter gekund!
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Weet iemand of er naar boven of beneden wordt afgerond? Vroeg voor 4000 aan, in het verleden kwam dit meestal neer op 2000 krijgen.
Atenor plaatst op 8 mei 2019 weer 2 verse obligaties voor in het totaal minimum 40 en maximum 60 miljoen euro.
Tot 8 mei 2023 geeft dit bruto 3 % per jaar en tot 8 mei 2025 bruto 3,5 % per jaar.
Belfius noteert nu al een soort voorinschrijvingen. Zo kunnen ze op maandag 29 april vlot alles doorgeven en maandagavond volgt vermoedelijk een vervroegde afsluiting.
Voor sommige obligaties is 100.000 vereist, maar deze keer kan het vanaf 1000 euro
Tot 8 mei 2023 geeft dit bruto 3 % per jaar en tot 8 mei 2025 bruto 3,5 % per jaar.
Belfius noteert nu al een soort voorinschrijvingen. Zo kunnen ze op maandag 29 april vlot alles doorgeven en maandagavond volgt vermoedelijk een vervroegde afsluiting.
Voor sommige obligaties is 100.000 vereist, maar deze keer kan het vanaf 1000 euro