Obligatie FORTIS LUX FINANCE 7%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie FORTIS LUX FINANCE 7%
bericht op keytrade:
Nieuwe obligatie op Fortis LUX Finance in AUD beschikbaar. Coupon 7% Vervaldag 15/02/2015
U kan de obligatie vinden via het menu beleggen, investeren, obligaties, daar neemt u primaire markt.
Een jaarlijkse coupon van 7% bruto gedurende 5 jaar, of een bruto actuarieel rendement van 6.66% op basis van de uitgifteprijs van 101.40%.
wat denken jullie hiervan?
Nieuwe obligatie op Fortis LUX Finance in AUD beschikbaar. Coupon 7% Vervaldag 15/02/2015
U kan de obligatie vinden via het menu beleggen, investeren, obligaties, daar neemt u primaire markt.
Een jaarlijkse coupon van 7% bruto gedurende 5 jaar, of een bruto actuarieel rendement van 6.66% op basis van de uitgifteprijs van 101.40%.
Re: Obligatie FORTIS LUX FINANCE 7%
Obligaties in AUD brengen nu eenmaal meer op.kljinnn schreef: bericht op keytrade:
Moest ik kiezen tussen deze en de juist afgesloten van atenor, gaat mijn voorkeur 100% uit naar de laatste.
Het wisselrisico kan het extra rendement direct doen vervagen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
welk risico is hieraan verbonden
Bovenop het risico dat je bij elke obligatie hebt, heb je hier dus nog een eventueel wisselrisico.centjessparen schreef: welk risico is hieraan verbonden
Deze obligatie was mij ook opgevallen bij Keytrade maar ik heb totaal geen ervaring met obligaties. Wat betekent dit concreet als ik bv. voor 10.000 euro koop? Komen daar nog kosten bij en hoeveel krijg ik na 5 jaar terug? Wordt er elk jaar 7% bruto uitgekeerd, dus 700 euro of hoe werkt dat precies?
Als bijlage de brochure die fortis over deze obligatie verspreidde.
Elk jaar wordt 7% uitgekeerd maar volgens mij in Australische dollar.
Dus het bedrag dat je in euro ontvangt hangt af van de wisselkoers Euro/AUD
Elk jaar wordt 7% uitgekeerd maar volgens mij in Australische dollar.
Dus het bedrag dat je in euro ontvangt hangt af van de wisselkoers Euro/AUD
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bedankt Steekel
Wat betekent : Uitgifteprijs 101,40 ? Als ik voor 1000 euro beleg moet ik 1014 euro betalen ? En krijg op vervaldag normaal weer 1000 terug?
Inderdaad.
Die 1,40% is voor de bank die er zo ook nog iets aan verdient. Zie het als instapkost.
Die 1,40% is voor de bank die er zo ook nog iets aan verdient. Zie het als instapkost.
Ik kan me vergissen, maar die meerprijs op de uitgifte, gaat normaal gezien niet gewoon integraal naar de bank.robokat schreef:
Inderdaad.
Er zijn inderdaad meerdere partijen, uw eigen bank, de instellingen die de uitgifte begeleiden enz...cp1234 schreef:
Ik kan me vergissen, maar die meerprijs op de uitgifte, gaat normaal gezien niet gewoon integraal naar de bank.
Maar dat maakt jou rekening niet.
Het maakt inderdaad niet veel uit naar waar het geld gaat, in ieder geval wél van mijn rekening 

-
- Full Member
- Contacteer:
Wanneer gaat dit geld van de rekening, het staat al sinds 12 januari in wacht op de rekening
Het is wel al op 12 januari van de azur rekening gegaan en brengt dus geen intrest meer op sindsdien.

startdatum is 15 februari, zolang blijft het geld op de rekening staan.
7% is redelijk veel, maar is dit wel interessant nu de AUD zo hoog staat t.o.v. de Euro ?
Ik heb onlangs alle AUD van obligaties op vervaldag laten omzetten in Euro.
Bankier vond het niet slecht om de extra winst te pakken op de dure AUD.
Ik heb onlangs alle AUD van obligaties op vervaldag laten omzetten in Euro.
Bankier vond het niet slecht om de extra winst te pakken op de dure AUD.