Obligatie in AUD 4% looptijd 6 jaar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie in AUD 4% looptijd 6 jaar
Hallo,
bij Belfius obligatie met volgende kenmerken:
uitgifteprijs 101%
Coupon: 4%
looptijd: 6jaar
Munt AUD
Wat denken jullie?
bij Belfius obligatie met volgende kenmerken:
uitgifteprijs 101%
Coupon: 4%
looptijd: 6jaar
Munt AUD
Wat denken jullie?
Re: Obligatie in AUD 4% looptijd 6 jaar
Dat kan een goede keuze zijn. De coupon is beter dan wat we in EUR zien, maar dat wisten onze poezen ook al natuurlijk. De AUD staat niet zeer laag, maar zeker ook niet zo hoog dat je er geen meer mag kopen.
Uit ervaring weet ik dat nog even wachten kan lonen. Nu betaal je immers 101 %, maar na de betaaldatum kan je soms dezelfde obligatie vinden op de secundaire markt aan bijv. 100,2 % (omgekeerd kan ook, kan stijgen naar bijv. 101,3 %)
Succes met je diversificatie, daarvoor is het volgens mij nooit te laat...
Uit ervaring weet ik dat nog even wachten kan lonen. Nu betaal je immers 101 %, maar na de betaaldatum kan je soms dezelfde obligatie vinden op de secundaire markt aan bijv. 100,2 % (omgekeerd kan ook, kan stijgen naar bijv. 101,3 %)
Succes met je diversificatie, daarvoor is het volgens mij nooit te laat...
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous6
Zelfde idee hier. Ik hou niet van uitgiftes boven pari, en al zeker niet vanaf ze het percent bereiken. Dat vreet aan je rendement.
Ik acht het wisselkoersrisico niet zo groot, maar de potentiële winstmarge is dat in mijn ogen evenmin.
Ik acht het wisselkoersrisico niet zo groot, maar de potentiële winstmarge is dat in mijn ogen evenmin.
Wat ik over deze munt vooral lees is dat het een grondstofmunt is. Momenteel staan de grondstofprijzen laag, wat stijgingspotentieel brengt voor de munt. Of klopt dat niet? In ieder geval bedankt voor de tips
In oktober 2014 was er een gelijkaardige emissie van KBC, toen nog 4,25 % in AUD op 5 jaar. Uitgifteprijs was 101,50 %. Ik vind dat hier toevallig bij het opruimen... Is de rente in AUD ook aan het zakken of mag men geen appelen (belfius) met peren (kbc) vergelijken?
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Rabobank Certificaat heeft een minimum coupon van 6,5% of Nederlandse staatslening plus 1,50% op jaarbasis berekend .Geen vaste
looptijd ! Noteert wel in euro staat nu aan 107% als de rente stijgt stijgt ook de coupon .
Beter en veiliger alternatief. De coupon is per kwartaal dus als je nog een beetje wacht zou je hem moeten kunnen kopen aan 105,5%
1 Certificaat heeft een waarde van 25 euro
[url][https://www.rabobank.nl/images/brochure ... 69.pdf/url]
Met de huidige koers van 107% heb je een rente van meer dan 4,5% Netto
Is beursgenoteerd dus gemakkelijk aan te kopen.
looptijd ! Noteert wel in euro staat nu aan 107% als de rente stijgt stijgt ook de coupon .
Beter en veiliger alternatief. De coupon is per kwartaal dus als je nog een beetje wacht zou je hem moeten kunnen kopen aan 105,5%
1 Certificaat heeft een waarde van 25 euro
[url][https://www.rabobank.nl/images/brochure ... 69.pdf/url]
Met de huidige koers van 107% heb je een rente van meer dan 4,5% Netto
Is beursgenoteerd dus gemakkelijk aan te kopen.