Obligatie SD Worx
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie SD Worx
SD Worx geeft een nieuwe obligatie uit op 7 jaar. Lijkt me wel interessant? Zal ook niet de volledige aankoop van 10 000 worden denk ik als er evenveel interesse is dan bij de obligatie Vranken-Pommery
Re: Obligatie SD Worx
hoe bedoel je ook niet de volledige 10K. minimum is toch 10K?
was dit anders dan bij Vranken Pommery van onlangs?
was dit anders dan bij Vranken Pommery van onlangs?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Vranken Pommery moest je maar intekenen op 1 obligatie van €1.000.
Bij Obligatie SD Worx moet je intekenen op minstens 10 obligatie van €1.000.
Bij Obligatie SD Worx moet je intekenen op minstens 10 obligatie van €1.000.
Als we naar die van vrancken kijken lijkt het me dat deze ook heel snel zal buitenvliegen. Alles wat ook maar een beetje opbrengt verkoopt als zoete broodjes.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Beste forumleden. Ik bedoelde als je intekent op 10 000€, zal je ook niet de volledige 10 000 euro krijgen omdat er wel meer dan genoeg interesse zal zijn. DUs dan wordt het, net zoals bij vranken, een verdeelsleutel gebruikt.
Of ben ik mis?
Of ben ik mis?
De obligatie is achtergesteld en dat is een afknapper. Achtergestelde obligaties zijn op geen enkele manier gegarandeerd en kunnen waardeloos worden als het bedrijf in moeilijkheden komt. Als eigenaar van dergelijke obligatie kom je immers helemaal achteraan de rij van schuldenaren van zowel het bedrijf als van alle dochterbedrijven bij een faling. Weinig kans dat er iets overblijft voor jou.
Het risico op een achtergestelde obligatie is dus eigenlijk even groot alsof je een aandeel van het bedrijf zou kopen. Deze obligaties wordt dan ook niet geklasseerd als gewone obligatie maar als “complex financieel instrument” in de zin van MiFID II.
https://mijnportefeuille.be/2019/05/22/ ... 9-analyse/
Het risico op een achtergestelde obligatie is dus eigenlijk even groot alsof je een aandeel van het bedrijf zou kopen. Deze obligaties wordt dan ook niet geklasseerd als gewone obligatie maar als “complex financieel instrument” in de zin van MiFID II.
https://mijnportefeuille.be/2019/05/22/ ... 9-analyse/
Het risico is mijn inziens niet even groot. Aandelen kunnen al serieus zakken of bijna waardeloos worden indien een bedrijf in moeilijkheden komt, maar nog wel haar financiële plichten kan vervullen.
Anderzijds heb je gelijk dat voor een achtergestelde obligatie de opbrengst laag is t.o.v. de risico's.
3.80% is op het eerste zicht niet zo slecht, maar met de verhoogde roerende voorheffing schiet daar nog maar 2,66% meer van over