Onbetrouwbare (r)overheid
Re: Onbetrouwbare (r)overheid
de ouderen die overleden zijn hebben successie rechten moeten betalen ( ok, misschien wel laag %)
Wel is dat de 'jongere' generatie het gekregen geld gemakkelijker zal laten rollen dan de oudere hun gespaarde geld .
Wel is dat de 'jongere' generatie het gekregen geld gemakkelijker zal laten rollen dan de oudere hun gespaarde geld .
Dat zouden ze anders ook gekregen hebben, weliswaar met uitstel.
Het forum wordt met de dag interessanter, ik leer iedere dag bij : vandaag heb ik geleerd dat een overledene successierechten betaalt. Bedankt voor deze nieuwigheid, ik leer hier iedere dag bij

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je mag ook niet vergeten dat veel ouderen herstellen maar een serieuze 'krak' hebben gekregen dat hen toch enkele levensjaren gaat kosten omdat bepaalde organen door Covid een beschadiging hebben opgelopen.
Ik wil me verder aansluiten bij diegenen hier die de stijgende levensverwachting hier betwijfelen. Iets wat ik al veel hier heb aangegeven. Wie wekelijks de overlijdensberichten bekijkt weet dat het totaal uit de lucht gegrepen is.
Er gaan nog rare zaken gebeuren met de door de overheid toekende voordelen. Of het door de RvS is of door Europa is dat men wordt teruggefloten.
Ik wil me verder aansluiten bij diegenen hier die de stijgende levensverwachting hier betwijfelen. Iets wat ik al veel hier heb aangegeven. Wie wekelijks de overlijdensberichten bekijkt weet dat het totaal uit de lucht gegrepen is.
Er gaan nog rare zaken gebeuren met de door de overheid toekende voordelen. Of het door de RvS is of door Europa is dat men wordt teruggefloten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
[/quote]
Het forum wordt met de dag interessanter, ik leer iedere dag bij : vandaag heb ik geleerd dat een overledene successierechten betaalt. Bedankt voor deze nieuwigheid, ik leer hier iedere dag bij

[/quote]
Beetje verkeerd verwoord geweest van mijn kant , sorry daarvoor maar was goed bedoeld.
Ik bedoelde op hun vermogen word successierechten betaald.
Enfin we zijn ver aan het afwijken van de originele post volgens mij.

[/quote]
Beetje verkeerd verwoord geweest van mijn kant , sorry daarvoor maar was goed bedoeld.
Ik bedoelde op hun vermogen word successierechten betaald.

Enfin we zijn ver aan het afwijken van de originele post volgens mij.
Ne goeie -slimme verstaander heeft meestal maar een half woord nodig om iets te begrijpen en in de juiste context te plaatsen... ,..
Een goede, slimme verstaander drukt zich correct uit zodat er niet "geïnterpreteerd" of "verstaand" moet worden ... in mijn ogen zijn dat nog altijd de "slimsten" ... ik weet niet onder welke categorie jij meent te vallen ?
Aangezien de successie, net zoals de begrafenis, betaald wordt met het vermogen van de overledene is dit niet zo gek als het op het eerste zicht lijkt.
Ik wil er geen semantische discussie van maken maar dat is niet noodzakelijk zo : als een overledene geen vermogen had dan wordt zijn begrafenis niet betaald met zijn vermogen

Onder beide,, druk mij meestal correct uit, en heb maar half woord nodig om iets te begrijpen..
je vergeet wel effe te tellen dat de zeventiger die door corona overlijdt tegen een gemiddelde levensverwachting van 80, 10 jaar lang pensioen uitspaart.sintorama schreef: ↑10 februari 2021, 08:55Fout. Even rekenen. Er zijn 21.000 sterfgevallen in Belgie door corona tot nu toe. Zelf al ga je ervan uit dat die allemaal gepensioneerd waren (wat niet het geval is) en allemaal het riante pensioen van 2000 EUR per maand zouden hebben (wat niet het geval is), dan nog kom je maar op een "besparing" van 50 miljoen EUR. Een peulschil op de begroting van een land dus. Ik heb "besparing" tussen quotes gezet omdat deze mensen die nu dood zijn hun pensioen anders zouden opgebruiken, dus spenderen in de economie, telkens 21% btw betalen, of voor hogere omzetten in winkels zorgen die dan weer venootschapsbelastig betalen. Deze crisis voorstellen als een besparing is je reinste larie. Het kost ons juist enorm veel geld.
Maar nog steeds zal het netto geen besparing zijn. Ik heb het ooit eens back-of-enveloppe uitgerekend en kwam op half miljard besparing op pensioenen vanwege de ingekorte levensjaren. Weegt niet eens op tegen de extra kosten die de ziekenhuizen gemaakt hebben.
Nee, dat vergeet ik niet, ik laat dat bewust buiten beschouwing omdat die uitgaven ook gespreid zouden zijn over 10 jaar. De begroting is jaarlijks.
Die "op leeftijd" extra overledenen kosten niets meer aan de ziekenkas. Een deel daarvan is vaste klant om elke paar maand opgenomen te worden (kost een ziekenhuisbed niet 500-1000 euro per dag?); om deels terugbetaalde chronische medicatie te nemen; enzovoort. Dus meer dan enkel pensioen, successierechten,.... .
Al de operaties en consultaties voor de levenden die uitgesteld werden; eveneens een mooie besparing.
Al zullen de nieuwe uitgaven dit wel overstijgen bv:
Terugbetaling corona testen, triage centra, extra intensieve bedden (duurder dan de gewone), ... .
Bovenop zal de overheid wel veel geld in bodemloze putten weggesmeten hebben tijdens corona....
Eveneens:
- corona als excuus om geen andere deftige structurele maatregelen te nemen
- allerhande centra (woonzorgcentra?) corona-compensatie bieden.. (of toch iets in de aard, precies moeilijk de details van terug te vinden)
- verlieslatende bedrijven verder ondersteunen, zelfs diegenen die al subsidies kregen (open vld sihame
)
- hun eigen kabinetten wat uitbreiden in de stilte (of komt er een beter beleid van?)
- ...
Al de operaties en consultaties voor de levenden die uitgesteld werden; eveneens een mooie besparing.
Al zullen de nieuwe uitgaven dit wel overstijgen bv:
Terugbetaling corona testen, triage centra, extra intensieve bedden (duurder dan de gewone), ... .
Bovenop zal de overheid wel veel geld in bodemloze putten weggesmeten hebben tijdens corona....
Eveneens:
- corona als excuus om geen andere deftige structurele maatregelen te nemen
- allerhande centra (woonzorgcentra?) corona-compensatie bieden.. (of toch iets in de aard, precies moeilijk de details van terug te vinden)
- verlieslatende bedrijven verder ondersteunen, zelfs diegenen die al subsidies kregen (open vld sihame

- hun eigen kabinetten wat uitbreiden in de stilte (of komt er een beter beleid van?)
- ...
Het riante pensioen van 2.000€ per jaar bedoel je dan in jouw berekening?