Ondanks heel hoge rentevoet van 3% toch een bijkomende verhoging!
TIP
Ondanks heel hoge rentevoet van 3% toch een bijkomende verhoging!
Axa stuurt me vandaag 28 april 2020 een brief dat ik niet langer van het voordeeltarief kan genieten van 3% op mijn lening. Ze gaan mijn rentevoet verhogen naar een hogere rentevoet.
Ik had Axa juist gevraagd om mijn rentevoet te herzien wegens veel te hoog, maar nu gaat Axa het tarief nog verder optrekken omdat ik zgz te weinig gebruik maak van de zichtrekening. Dit ondanks dat ik toch maandelijks enkele verrichtingen doe met de zichtrekening.
Volgens de criteria van de overheid betreft het een actieve zichtrekening. (enkel slapende rekeningen moeten de banken overdragen aan de overheid)
Voor mij maakt Axa het mij nu nog gemakkelijker om de lening over te brengen naar bijvoorbeeld Keytrade waar ik dan vrij een brandverzekering kan kiezen. Ik vond de gehanteerde rentevoet reeds belachelijk hoog en ze stellen onnoemelijk vele eisen zoals beleggen bij de bank etc..
Ik had Axa juist gevraagd om mijn rentevoet te herzien wegens veel te hoog, maar nu gaat Axa het tarief nog verder optrekken omdat ik zgz te weinig gebruik maak van de zichtrekening. Dit ondanks dat ik toch maandelijks enkele verrichtingen doe met de zichtrekening.
Volgens de criteria van de overheid betreft het een actieve zichtrekening. (enkel slapende rekeningen moeten de banken overdragen aan de overheid)
Voor mij maakt Axa het mij nu nog gemakkelijker om de lening over te brengen naar bijvoorbeeld Keytrade waar ik dan vrij een brandverzekering kan kiezen. Ik vond de gehanteerde rentevoet reeds belachelijk hoog en ze stellen onnoemelijk vele eisen zoals beleggen bij de bank etc..
Re: Ondanks heel hoge rentevoet van 3% toch een bijkomende verhoging!
Een rekening is volgens de overheid slechts een slapende rekening als aan volgende criteria is voldaan "Als je gedurende 5 jaar geen verrichtingen uitvoerde via jouw rekening en geen contact had met jouw bank, dan wordt jouw rekening slapend". De overheid aanschouwd alle andere rekeningen als een actieve rekening. Zodoende begrijp ik de stelling van Axa totaal niet. Ook kan je NERGENS iets vinden op de website van AXA over wat een actieve rekening is volgens Axa. Gaat elke bank nu zelf bepalen wat actief is of niet?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
kijk eens in de doc bij uw lening, bij ons staat daar ook in min 10 bewegingen per maand op de bankrekening, dit bij de voorwaarden voor de korting op de basisrentevoet.
Gewoon veranderen van bank, probleem opgelost en uw daarwel houden aan de opgelegde voorwaarden.artliner schreef: ↑28 april 2020, 16:07 Axa stuurt me vandaag 28 april 2020 een brief dat ik niet langer van het voordeeltarief kan genieten van 3% op mijn lening. Ze gaan mijn rentevoet verhogen naar een hogere rentevoet.
Bij axa moet je minimum 5 verrichtingen doen per maand. Met bancontact of een domiciliëring. Dat staat in het contract dat je getekend hebt. Bij mij hebben ze eerst een waarschuwing gegeven. Want in dacht dat ze daar niet serieus over gingen doen. De bank heeft een brief gestuurd en m'n kantoor heeft me zelfs opgebeld daarvoor. Dus ik zou het raar vinden moesten ze zonder waarschuwing die rente verhoogd hebben.
Het heeft dus niet te maken met de criteria van de overheid, maar hetgeen jij getekend hebt in uw contract.
Het heeft dus niet te maken met de criteria van de overheid, maar hetgeen jij getekend hebt in uw contract.