ongevraag sms abonnement zoon
ongevraag sms abonnement zoon
Beste
er is plots een abonnement geactiveerd op het gsm nummer van mijn zoon van 6 euro per week. Hij weet natuurlijk van niets. Hij is 11.
Het gaat over nummer 9936 van Zumodi.com
Ik heb de service al gestopt via sms STOP naar dat nummer.
Maar hoe kan ik de betaalde bedragen proberen te recupereren ?
Gelukkig was dit een prepaid kaart waar maar 5 euro wordt op gestort per keer
er is plots een abonnement geactiveerd op het gsm nummer van mijn zoon van 6 euro per week. Hij weet natuurlijk van niets. Hij is 11.
Het gaat over nummer 9936 van Zumodi.com
Ik heb de service al gestopt via sms STOP naar dat nummer.
Maar hoe kan ik de betaalde bedragen proberen te recupereren ?
Gelukkig was dit een prepaid kaart waar maar 5 euro wordt op gestort per keer
-
- VIP member
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 06 jun 2012
- Contacteer:
Re: ongevraag sms abonnement zoon
niet,
Laat hem even zweten door te zeggen dat je een 800€ rekening hebt ontvangen en dat hij dat moet terug betalen met zijn 2€ zakgeld, volgende keer dat hij zakgeld krijgt is op zijn 26e.
ps wat is dat voor betaal ding?

Laat hem even zweten door te zeggen dat je een 800€ rekening hebt ontvangen en dat hij dat moet terug betalen met zijn 2€ zakgeld, volgende keer dat hij zakgeld krijgt is op zijn 26e.
ps wat is dat voor betaal ding?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: ongevraag sms abonnement zoon
De moeite niet waard... Je kan gaan klagen, maar het zal je ontzettend veel tijd vragen (terwijl het inderdaad mogelijk zoonlief is die het per ongeluk heeft geactiveerd of misschien een vriend(in) van hem).
Om toekomstige gevallen uit te sluiten zou ik bij je provider gaan aankloppen om de diensten aan zijn kant te blokkeren.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... keren.html
https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-fact ... aalnummers
Telenet kon ik niet (snel) vinden. Even contact met hen opnemen is misschien aangeraden als je dit wilt doen.
Zelfde als je een van de vele kleinere spelers hebt als provider.
Om toekomstige gevallen uit te sluiten zou ik bij je provider gaan aankloppen om de diensten aan zijn kant te blokkeren.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... keren.html
https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-fact ... aalnummers
Telenet kon ik niet (snel) vinden. Even contact met hen opnemen is misschien aangeraden als je dit wilt doen.
Zelfde als je een van de vele kleinere spelers hebt als provider.
Re: ongevraag sms abonnement zoon
Probeer in de self service van de operator (genre 'mijn Proximus') te kijken of er sms'en verzonden zijn naar korte nummers van vier cijfers de laatste maand.
Als dat het geval is weet je zoon er meer van dan hij toegeeft.
De opdracht kon vroeger ook via internet gegeven worden maar dan nog zie je het terug in de sms historiek op de website, niet op het toestel.
Zoek er een begin aan, aan de miserie.
Stuur een bericht naar je operator via de website en wacht een maand af.
Ik acht de kans niet erg groot maar wel mogelijk dat er een tussenkomst gaat zijn afhankelijk van het resultaat van hun onderzoek.
Anders : vergeet het ... Leg het eens aan je zoon uit hoe dat werkt... Blokkeer zijn mogelijkheid bij de operator zelf om sms naar betaallijnen te sturen indien die mogelijkheid voorzien is.
Als dat het geval is weet je zoon er meer van dan hij toegeeft.
De opdracht kon vroeger ook via internet gegeven worden maar dan nog zie je het terug in de sms historiek op de website, niet op het toestel.
Zoek er een begin aan, aan de miserie.
Stuur een bericht naar je operator via de website en wacht een maand af.
Ik acht de kans niet erg groot maar wel mogelijk dat er een tussenkomst gaat zijn afhankelijk van het resultaat van hun onderzoek.
Anders : vergeet het ... Leg het eens aan je zoon uit hoe dat werkt... Blokkeer zijn mogelijkheid bij de operator zelf om sms naar betaallijnen te sturen indien die mogelijkheid voorzien is.
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: ongevraag sms abonnement zoon
99% zeker heeft hij tijdens het kijken naar vrouwen die hun kleren kwijt zijn, in het heetst van de strijd op een popupje gedrukt en zo toestemming gegeven heeft voor een duur wekelijks abonnementHenkie1984 schreef: ↑27 november 2020, 16:18 niet,![]()
Laat hem even zweten door te zeggen dat je een 800€ rekening hebt ontvangen en dat hij dat moet terug betalen met zijn 2€ zakgeld, volgende keer dat hij zakgeld krijgt is op zijn 26e.
ps wat is dat voor betaal ding?
Re: ongevraag sms abonnement zoon
Zeker weten. Heb het zelf ook eens voor gehad tijdens het kijken naar zo'n websites. ☺ Ik had "nee" gedrukt of weg geklikt zonder te reageren. (Weet het niet meer exact). Maar toch wordt er een of andere service geactiveerd.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 november 2020, 19:2299% zeker heeft hij tijdens het kijken naar vrouwen die hun kleren kwijt zijn, in het heetst van de strijd op een popupje gedrukt en zo toestemming gegeven heeft voor een duur wekelijks abonnementHenkie1984 schreef: ↑27 november 2020, 16:18 niet,![]()
Laat hem even zweten door te zeggen dat je een 800€ rekening hebt ontvangen en dat hij dat moet terug betalen met zijn 2€ zakgeld, volgende keer dat hij zakgeld krijgt is op zijn 26e.
ps wat is dat voor betaal ding?
Ik heb toen die mogelijkheden tot het nemen van zo'n abonnementen laten blokkeren bij mijn provider, en nooit meer last van gehad.
Re: ongevraag sms abonnement zoon
Ook zoiets gehad met dochter. Op bepaald tijdstip 15 sms'en automatisch verzonden naar verschillende nummers in diverse (verre) landen. Kostte iets van 7 euro.
Is met abo Telenet.
Gebeld met Telenet: je kan dat allemaal uitzetten. Noemt "Oproepblokkering" bij Mijn Telenet. Premium nummers, buitenlandse,...
(die van Telenet hebben bij wijze van gunst ook die 7 euro teruggegeven)
Is met abo Telenet.
Gebeld met Telenet: je kan dat allemaal uitzetten. Noemt "Oproepblokkering" bij Mijn Telenet. Premium nummers, buitenlandse,...
(die van Telenet hebben bij wijze van gunst ook die 7 euro teruggegeven)
Re: ongevraag sms abonnement zoon
bedankt voor de tips !
Re: ongevraag sms abonnement zoon
Op www wel al formuleringen gezien die daartoe uitnodigen...
Wil je afzien van onze extra diensten waarmee we jou elke dag... Etc etc
De helft leest niets en klikt 'NEE'.
Dat is menselijk.
Re: ongevraag sms abonnement zoon
Maar hoe weten ze dan uw telefoonnummer ? Je kan gelijk welk telefoonnummer doorgeven...
Ik heb het opgezocht, tis geactiveerd om 4u33 's nachts... dat kan niet. Dan liggen wij allemaal te slapen.
Hij heeft zijn telefoon niet mee naar zijn kamer en heeft geen pc of zoiets op zijn kamer.
Die melding staat inderdaad enkel in de klantenzone op internet, niet in de historiek van de telefoon.
En ik laat van al onze telefoons dat uitschakelen
Ik heb het opgezocht, tis geactiveerd om 4u33 's nachts... dat kan niet. Dan liggen wij allemaal te slapen.
Hij heeft zijn telefoon niet mee naar zijn kamer en heeft geen pc of zoiets op zijn kamer.
Die melding staat inderdaad enkel in de klantenzone op internet, niet in de historiek van de telefoon.
En ik laat van al onze telefoons dat uitschakelen
Re: ongevraag sms abonnement zoon
Theoretisch kan je ook dat bedrijf om uitleg vragen...
Maar of die er veel tijd gaan in stoppen...?
Normaal verwacht je wel een authenticatieprocedure ...
Bv jij geeft een nummer op op www, zij sturen jou een sms met vier cijfers die jij dan weer op je pc moet intikken.
Uitschakelen : let op voor de volwassenen. Als je niet selectief genoeg uitschakelt kan je bv niet meer De Lijn betalen met gsm. Of 4411 parkeren, etc.
Niet meer voten op VTM, ... Je zou zelfs gratis sms beginnend met 8 kunnen blokkeren.
Nummers beginnend met 8, .vier cijfers is gratis.
Met 9 : dure content,vaakst miserie mee
Met 7 : porno edm
Etc
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... t-het.html
Maar of die er veel tijd gaan in stoppen...?
Normaal verwacht je wel een authenticatieprocedure ...
Bv jij geeft een nummer op op www, zij sturen jou een sms met vier cijfers die jij dan weer op je pc moet intikken.
Uitschakelen : let op voor de volwassenen. Als je niet selectief genoeg uitschakelt kan je bv niet meer De Lijn betalen met gsm. Of 4411 parkeren, etc.
Niet meer voten op VTM, ... Je zou zelfs gratis sms beginnend met 8 kunnen blokkeren.
Nummers beginnend met 8, .vier cijfers is gratis.
Met 9 : dure content,vaakst miserie mee
Met 7 : porno edm
Etc
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... t-het.html
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: ongevraag sms abonnement zoon
Dat heeft niets met computers te maken. Van die pop-ups krijg je als je mobiel surft met je gsm.nuyttie schreef: ↑27 november 2020, 22:59 Maar hoe weten ze dan uw telefoonnummer ? Je kan gelijk welk telefoonnummer doorgeven...
Ik heb het opgezocht, tis geactiveerd om 4u33 's nachts... dat kan niet. Dan liggen wij allemaal te slapen.
Hij heeft zijn telefoon niet mee naar zijn kamer en heeft geen pc of zoiets op zijn kamer.
Die melding staat inderdaad enkel in de klantenzone op internet, niet in de historiek van de telefoon.
En ik laat van al onze telefoons dat uitschakelen
EDIT : De faq op hun website vermeldt het volgende :

Wij begrijpen dat dit een onaangename situatie is. Om uw kind uit te schrijven kunt u de stappen volgen beschreven onder vraag 1) van deze FAQ.
Laatst gewijzigd door Sebastiaan1985 op 27 november 2020, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ongevraag sms abonnement zoon
Klantendienst zumodi : 025884357
Had je die al ?
Had je die al ?
Re: ongevraag sms abonnement zoon
ja, had ik al gelezen. Ik heb al bevestiging gekregen dat 'het abonnement' stop gezet is.
Ik ga toch proberen te recupereren. Het gaat maar over 4,15 euro maar als niemand klaagt zullen zo'n ondernemingen dat blijven doen.
Ik ga toch proberen te recupereren. Het gaat maar over 4,15 euro maar als niemand klaagt zullen zo'n ondernemingen dat blijven doen.
Re: ongevraag sms abonnement zoon
hier dit weekend hetzelfde voorgehad met nummer 9133 à rato van 3x 2 EUR op tien sec op een moment dat de telefoon niet wordt gebruikt. Zoektocht op internet levert bitter weinig op, daar zit toch nogsteeds veel fraude aan verbonden en de providers treden hier niet tegen op want ze profiteren mee van de inkomsten.....