Online betalen met Visa kaart van Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Online betalen met Visa kaart van Keytrade
Hallo forumleden,
Ik reis binnekort af naar een afrikaans land. Daarvoor moet ik online zo een VISA applicatie doen en ook online betalen. Je kan bij de betaling opteren voor een Visa kaart.
Ik heb een Visa kaart van Keytrade Bank, doch die betaling lukt echter niet. Het bedrag is 52 US dollar. Ik heb echter een meer dan voldoende saldo op mijn zichtrekening, maar niet in dollar. Zou dat de reden kunnen zijn, dat dit mislukt of moet dat wel kunnen?
Alvast dank voor jullie antwoord. Grtjs
Ik reis binnekort af naar een afrikaans land. Daarvoor moet ik online zo een VISA applicatie doen en ook online betalen. Je kan bij de betaling opteren voor een Visa kaart.
Ik heb een Visa kaart van Keytrade Bank, doch die betaling lukt echter niet. Het bedrag is 52 US dollar. Ik heb echter een meer dan voldoende saldo op mijn zichtrekening, maar niet in dollar. Zou dat de reden kunnen zijn, dat dit mislukt of moet dat wel kunnen?
Alvast dank voor jullie antwoord. Grtjs
Re: Online betalen met Visa kaart van Keytrade
Nee, dat heeft er niets mee te maken.
Mogelijks moet jouw kaart wel geactiveerd worden voor gebruik in dat land en/of de VS. Ik weet niet exact welk regime Keytrade daarvoor gebruikt, maar het kan zijn dat jouw kaart op dit moment geblokkeerd is voor gebruik in een specifiek land.
Andere mogelijkheden zijn een technisch euvel 'ergens' in de keten. Dat valt niet zo eenvoudig te achterhalen. Of het betreft een land waarvoor (economische) sancties gelden en geen transacties worden toegestaan.
Kortom, best op een later tijdstip nog eens proberen en, als het probleem aanhoudt, volgende week de klantendienst van Keytrade contacteren.
Mogelijks moet jouw kaart wel geactiveerd worden voor gebruik in dat land en/of de VS. Ik weet niet exact welk regime Keytrade daarvoor gebruikt, maar het kan zijn dat jouw kaart op dit moment geblokkeerd is voor gebruik in een specifiek land.
Andere mogelijkheden zijn een technisch euvel 'ergens' in de keten. Dat valt niet zo eenvoudig te achterhalen. Of het betreft een land waarvoor (economische) sancties gelden en geen transacties worden toegestaan.
Kortom, best op een later tijdstip nog eens proberen en, als het probleem aanhoudt, volgende week de klantendienst van Keytrade contacteren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De dollar is geen probleem maar volgens mij moet je de kaart laten activeren voor gebruik buiten Europa. Gewoon mailtje naar KT sturen.
... of je moet je kaart laten activeren voor internet aankopen. Ook hier je bank contacteren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Moeten jullie voor dat alles de bank contacteren? Bij KBC kun je dat allemaal zelf online wijzigen.
VISA- en andere krediet-kaarten hoeven niet geactiveerd te worden voor gebruik buiten Europa.
Debet-kaarten moeten wél geactiveerd worden voordat je op reis vertrekt naar een niet EU-land.
Uitzonderingen zijn er voor de USA en voor risicolanden.
https://www.test-aankoop.be/geld/zichtr ... -reis-gaat
Debet-kaarten moeten wél geactiveerd worden voordat je op reis vertrekt naar een niet EU-land.
Uitzonderingen zijn er voor de USA en voor risicolanden.
https://www.test-aankoop.be/geld/zichtr ... -reis-gaat
Bij KBC heb je betreffende bruikbaarheid de mogelijkheid tussen:
- Europa
- Wereld excl. USA
- Wereld
.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 30 juli 2017, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Correctie van woordgebruik:
Eigenlijk gaat het voor gebruik in het buitenland niet over "activering" maar over "deblokkering" van de betaalkaarten
Het is best mogelijk dat Keytrade Visabetalingen weigert naar dat specifieke land als er geen 2FA of andere extra beveiligingslaag zit ingebouwd in het betaalplatform van de bewuste website. Kredietkaartbetalingen met enkel het kaartnummer zijn immers zeer fraudegevoelig. Mogelijk kunnen ze deze betaling wel eenmalig toestaan nadat je hen contacteert.
Standaard zijn de kaarten (zowel debet als VISA) van Keytrade geblokkeerd voor online gebruik. Je kan dat wel deblokkeren via je webbanking.
Thanks voor het advies en de raad.
Ik ga morgen contact opnemen met Keytrade bank en het navragen en dan mogelijks de kaart laten activeren.
Grtz
Ik ga morgen contact opnemen met Keytrade bank en het navragen en dan mogelijks de kaart laten activeren.
Grtz