Online shoppen buiten EU - extra kosten
Re: Online shoppen buiten EU - extra kosten
Bij Ali kan men kiezen uit welk land het komt...
Onlangs iets gekocht bij Amazon.nl en het kwam uit China.
Bij mijn weten kun je bij Amazon niet kiezen uit welk het komt.
Bij Ali kan je soms kiezen, meestal China, USA of Rusland; nooit Nederland. Als je Rusland of USA aanklikt wordt gemeld: kan niet leveren.
-
- VIP member
- Contacteer:
Vrij verkeer in de Europese gemeenschap (van vrije goederen). Lijkt me niet niet ze douane goederen verschepen vanuit hun Europese magazijnen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Allemaal zeer jammer, bij ali express vind je veel dingen die ze gewoon niet verkopen in Belgie/Europa. Ik denk maar aan reparatiestukken voor electronica.
Wij mogen niet meer kopen bij de chinezen maar de bedrijven doen hier niks anders. En verkopen het dan door met dikke winstmarges. De EU wil gewoon meer inkomsten voor zichzelf: de BTW. De lidstaten gaan er niet beter van worden.
Wij mogen niet meer kopen bij de chinezen maar de bedrijven doen hier niks anders. En verkopen het dan door met dikke winstmarges. De EU wil gewoon meer inkomsten voor zichzelf: de BTW. De lidstaten gaan er niet beter van worden.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Dag,
In naam van de Turkse gemeenschap in Limburg.
Wij hebben ook de wijziging vanaf juli vernomen.
Onze gemeenschap heeft al verscheidene generaties de traditie om kleine bestellingen te doen in Turkije (90 % minder dan 22 €), bvb sjaals, kruiden, religieuze dingen. Nu horen we dat er voor bvb die 22 € nog eens 20 € aan belastingen zal worden gerekend. 20 pakjes per jaar is makkelijk 400 €
Wij zitten met een probleem, wellicht Marokkanen ook.
Is er iemand die weet of dit zo gaat gebeuren of is dit weer eens bangmakerij ?
Alvast bedankt voor jullie begrip.
In naam van de Turkse gemeenschap in Limburg.
Wij hebben ook de wijziging vanaf juli vernomen.
Onze gemeenschap heeft al verscheidene generaties de traditie om kleine bestellingen te doen in Turkije (90 % minder dan 22 €), bvb sjaals, kruiden, religieuze dingen. Nu horen we dat er voor bvb die 22 € nog eens 20 € aan belastingen zal worden gerekend. 20 pakjes per jaar is makkelijk 400 €
Wij zitten met een probleem, wellicht Marokkanen ook.
Is er iemand die weet of dit zo gaat gebeuren of is dit weer eens bangmakerij ?
Alvast bedankt voor jullie begrip.
Laatst gewijzigd door tinev op 20 mei 2021, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ok ik bijt,
Wees blij dat je al die jaren misbruik heb kunnen maken van het systeem, want wat je al die jaren hebt gedaan werd gedoogd. Dat is wat anders dan toegestaan
Wees blij dat je al die jaren misbruik heb kunnen maken van het systeem, want wat je al die jaren hebt gedaan werd gedoogd. Dat is wat anders dan toegestaan

Belgen van origine vinden alles in hun land, maar wij niet. Wij hebben een aparte cultuur.
Er zijn overal te lande toch genoeg winkels uitgebaat door mensen van vreemde origine waar je alles kunt kopen.
Zij kunnen wel nog invoeren veronderstel ik.
Zij kunnen wel nog invoeren veronderstel ik.
-
- VIP member
- Contacteer:
Goude zaak, dat zijn nog eens opportuniteiten!
BV
EORI aanvragen
invoeren
verkopen!
Iemand meer info over Aliexpress?
Zullen ze zich in regel stellen en de BTW vooraf afhouden zodat we de kosten aan Bpost kunnen vergeten?
Op hun site is alvast niks te vinden daarover.
Zullen ze zich in regel stellen en de BTW vooraf afhouden zodat we de kosten aan Bpost kunnen vergeten?
Op hun site is alvast niks te vinden daarover.
Zal niet van Aliexpress afhangen maar van de handelaren die via Ali verkopen, het zijn zij die de BTW eventueel kunnen aanrekenen en doorstorten aan het land van bestemming. Vermits het over honderdduizenden meestal kleine handelaren gaat moet je er niet te veel van verwachten. Is ook de opzet van heel dit gegeven, je moet dit zien als een bewuste handelsrestrictie tegen de goedkope en door China gesubsidieerde import.
Je zal waarschijnlijk bedoelen de politieke knoeiboel.(landelijk, Europees)Henkie1984 schreef: ↑20 mei 2021, 09:45 Ok ik bijt,
Wees blij dat je al die jaren misbruik heb kunnen maken van het systeem, want wat je al die jaren hebt gedaan werd gedoogd. Dat is wat anders dan toegestaan![]()
Het zijn bij mijn weten niet de kopers die in de fout gingen.
Misschien nog een paar regeringen erbij gaat het nog langer duren voordat iets wordt aangepast.
De Belgische handelaars die daar gaan aankopen en hier woekerwinsten maken op die spullen, geen probleem?
Ja de kleine is hier weer de schuldige.
Estate Guru believer.
Enkel in geregistreerde webshops dus als aliexpress een geregistreerde webshop is geen probleem.
(Op de webshop zelf moet dit duidelijk vermeld staan)
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat ik het met u eens bent over het knoeiboel gedeelte, maar de koper is verantwoordelijk voor zijn aankoop. Of je nu 1 plastic beker koopt of 1.000.000.000 zou niet mogen uitmaken. De rechtpersoon die goederen binnenbrengt in de EU wordt geacht op de hoogte te zijn van de wetgeving en deze te volgen en dit gaat zeer ver. Als ontvanger ben jij de enige partij waar de douane grip op heeft. Ze weten dondersgoed dat in 99% er niks te halen valt bij de verscheper dus "begrijpelijk" pakken ze hier de ontvanger, daar hebben ze grip op.platin schreef: ↑25 juni 2021, 11:18 Je zal waarschijnlijk bedoelen de politieke knoeiboel.(landelijk, Europees)
Het zijn bij mijn weten niet de kopers die in de fout gingen.
Misschien nog een paar regeringen erbij gaat het nog langer duren voordat iets wordt aangepast.
De Belgische handelaars die daar gaan aankopen en hier woekerwinsten maken op die spullen, geen probleem?
Ja de kleine is hier weer de schuldige.
Als iemand die in de business zit durf ik ook nog wel de woeker winsten te nuanceren. Ik kan de nieuwe klanten niet op één hand tellen die wij wekelijks zien verschijnen die "dik geld gaan verdienen door spul/rotzooi te handelen". Het zijn ook de klanten die ik nooit meer zie als ze één probleem dossier hebben waar ze realiseren dat ze misschien 10.000€ verdienen per container maar ze ook 30.000€ kunnen verliezen als ze hun zaakjes niet op orde hebben. Deze "woekerprijs" cowboy's verdwijnen bijna sneller dan dat ze ontstaan.
(en ze sterven snel uit nu een container ex china 12.000€ kost aan zeevracht)