Online winkelen bij AH
Online winkelen bij AH
Tamelijk dicht in onze buurt is zo'n afhaalpunt gekomen van AH. Ik was er als eerste bij om mijn boodschappen te plannen, doch je betaalt 4€ kost bovenop voor bestelling tot 100€, daarboven is het 3€. In nederland is het maar 1,95€.
Mij lijkt het dus niet interessant om een kleine bestelling te doen, wegens die meerkost. Moest het nu gratis zijn, ik deed er àlle boodschappen, want ze zijn significant goedkoper.
Nog even wachten tot delhaize's omgetoverd worden tot AH's....want die zijn hier genoeg, grote en kleine.
Mij lijkt het dus niet interessant om een kleine bestelling te doen, wegens die meerkost. Moest het nu gratis zijn, ik deed er àlle boodschappen, want ze zijn significant goedkoper.
Nog even wachten tot delhaize's omgetoverd worden tot AH's....want die zijn hier genoeg, grote en kleine.
Re: Online winkelen bij AH
Dat online winkelen vind ik maar niks. Ik heb eens medewerkers van de Carrefour bezig gezien met het vullen van zo een boodschappenwagentje. Ze grepen de gevraagde waren zomaar uit de rekken en gooiden ze in het wagentje. Als je zelf boodschappen doet kijk je naar de houdbaarheidsdatum, of de verpakking niet beschadigd is enzovoort. Niets van dat alles bij online boodschappen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier in belgie komt dat niet van de grond wegens nachtwerk verboden of héél duur. Onlinebestellingen in daarvoor uitgeruste bedrijven gaat volautomatisch en supervers, dus dat is geen mannetje dat met een karretje door de rekken in jouw plaats boodschappen doet he, zoals je beschreef voor carrefour.
Volgens een recent onderzoek heeft AH sinds een jaar of zo al het peloton losgelaten en zijn ze minder goedkoop dan hiervoor het geval was. (Test Aankoop)
Mijn eigen bevindingen zijn dat de bonusaanbiedingen bij AH goedkoop zijn en zeker een aanrader. Daarvoor heb je wel een kaart nodig maar die krijg je gratis in de winkel.
Je bekijkt best heel goed het prijsverschil met bv Colruyt. Bij een dergelijke vergelijking is AH in Belgie zelden de winnaar in prijs.
Online winkelen en de boodschappen laten klaarzetten zegt me verder erg weinig omdat het de lol van het winkelen wegneemt en omdat ik tijd genoeg heb om 1 keer per week in de winkel te lopen tijdens de daluren.
Als ik alleen maar tijd zou hebben op zaterdag zou dat misschien al een motivatie zijn om de boodschappen klaar te laten zetten.
Mijn eigen bevindingen zijn dat de bonusaanbiedingen bij AH goedkoop zijn en zeker een aanrader. Daarvoor heb je wel een kaart nodig maar die krijg je gratis in de winkel.
Je bekijkt best heel goed het prijsverschil met bv Colruyt. Bij een dergelijke vergelijking is AH in Belgie zelden de winnaar in prijs.
Online winkelen en de boodschappen laten klaarzetten zegt me verder erg weinig omdat het de lol van het winkelen wegneemt en omdat ik tijd genoeg heb om 1 keer per week in de winkel te lopen tijdens de daluren.
Als ik alleen maar tijd zou hebben op zaterdag zou dat misschien al een motivatie zijn om de boodschappen klaar te laten zetten.
Wat is leuk aan winkelen? Het is een puur order picking uit rekken
Ieder diertje zijn pleziertje zeker he.
Maar om op je vraag te antwoorden : ik vind het bv heel leuk om in een ander land in de supermarkt te gaan rondtoeren en er de verschillen in produkten, merken, prijzen tov bij ons te bekijken. Ik maak het altijd een onderdeel van een bezoek aan een ander land, dus zal ik het wel ergens leuk vinden.
In eigen land doe ik het graag bij Colruyt omdat er altijd wel iets te proeven is, omdat ik er vaak mensen tegenkom die ik al lang niet meer gezien heb.. en ook nog om nieuwe producten te ontdekken die ik nog niet geproefd heb.
Ik blijf het een aangenaam tijdverdrijf vinden, zolang je maar niet in rush hour je plek en die voor je winkelkar moet bevechten.
Maar om op je vraag te antwoorden : ik vind het bv heel leuk om in een ander land in de supermarkt te gaan rondtoeren en er de verschillen in produkten, merken, prijzen tov bij ons te bekijken. Ik maak het altijd een onderdeel van een bezoek aan een ander land, dus zal ik het wel ergens leuk vinden.
In eigen land doe ik het graag bij Colruyt omdat er altijd wel iets te proeven is, omdat ik er vaak mensen tegenkom die ik al lang niet meer gezien heb.. en ook nog om nieuwe producten te ontdekken die ik nog niet geproefd heb.
Ik blijf het een aangenaam tijdverdrijf vinden, zolang je maar niet in rush hour je plek en die voor je winkelkar moet bevechten.
Masochist soms? Navigeren in duistere gangen tussen aanvulkarren, op de grond gestapelde dozen en kapot gescheurde verpakkingen. Om van het geroep van het personeel nog maar te zwijgen. Niettegenstaande de betere prijs vermijd ik zoveel mogelijk Colruyt.haelewyn schreef:...In eigen land doe ik het graag bij Colruyt ...
-
- Newbie
Ja, dat moet ik ook beamen, in vele gangen moet je eerst een halve verhuis doen om aan de juiste koopwaar te geraken. Hun karretjes zijn wel zonder muntstukken, maar bijzonder moeilijk wendbaar wegens dat centrale wiel. Overal staat het personeel in de weg, en als je er iets aan vraagt weten ze het ook niet. Hun kassa's zijn ook een ramp, ik beklaag dat personeel aan de kassa, heel de dag rechtstaan en 5 ton gewicht overladen van het ene karretje in het andere. Degene die dàt uitgevonden heeft mogen ze ook naar een pc voeren. Geen enkele andere supermarkt hanteert zulk stom systeem.Belca2 schreef:Masochist soms? Navigeren in duistere gangen tussen aanvulkarren, op de grond gestapelde dozen en kapot gescheurde verpakkingen. Om van het geroep van het personeel nog maar te zwijgen. Niettegenstaande de betere prijs vermijd ik zoveel mogelijk Colruyt.haelewyn schreef:...In eigen land doe ik het graag bij Colruyt ...
Ik vind dat overladen (als klant zijnde) juist goed!
Alles wordt telkens netjes ingeladen. Als je koelboxen en/of vouwboxen bijhebt, wordt alles zo optimaal mogelijk ingeladen. Ik zou het zelf niet beter kunnen.
Als ik dat vergelijk met het ander uiterste (Aldi), waar er achter de kassa geen band is, en waar de kassiersters hun best doen om alles zo snel mogelijk voorbij het oog te laten passeren in de hoop dat er een aantal dingen naar beneden vallen...
Alles wordt telkens netjes ingeladen. Als je koelboxen en/of vouwboxen bijhebt, wordt alles zo optimaal mogelijk ingeladen. Ik zou het zelf niet beter kunnen.
Als ik dat vergelijk met het ander uiterste (Aldi), waar er achter de kassa geen band is, en waar de kassiersters hun best doen om alles zo snel mogelijk voorbij het oog te laten passeren in de hoop dat er een aantal dingen naar beneden vallen...
Aldi kassa's gaan daarentegen wel supersnel.
Alleen is hun "aflaadzone" wel te klein.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Waarom mensen bij Colruyt willen winkelen is mij een raadsel ? Smalle gangen, hoog gestapeld, amper verlichting, beperkte keuze, grote verpakkingen. Bij AH net de omgedraaide wereld, en bijna even goedkoop. Colruyt duikt meestal 0.01 cent onder de prijs van AH, waw , ik word er lyrisch van.
En hun oplaadzone om alles terug in je kar te zetten is ook veel te klein. Is steeds een race tussen de kassierster en mij om mee te kunnen met haar scantempo om alles terug in mijn kar te kunnen laden. Eén voordeel door dit tempo gaat het wel vooruit en doordat je niet eerst 10 merken in 10 verschillende verpakkingen moet vergelijken gaat winkelen er wel heel snel ... zeker als je zo een half uurtje voor sluitingstijd binnenkomt.reteiP schreef:Aldi kassa's gaan daarentegen wel supersnel.
Idem.. Ik vind het een heel goed systeem. Ik moet zelf niets meer uitladen en de plooiboxen gaan nadien gewoon in de auto.anonymous schreef:Ik vind dat overladen (als klant zijnde) juist goed!
Alles wordt telkens netjes ingeladen..
Vergeleken met Aldi ben ik altijd veel sneller voorbij de kassa.
Dat kan lokaal ook wel verschillen. Hier altijd lange rijen aan de kassa .. En ze doen maar traag een extra kassa open.
Bij Colruyt wordt veel sneller een extra kassa open gedaan.
Bij Aldi koop ik regelmatig ook al eens een product (voor die keren dat ik er ga tenminste) dat niet aan mijn eisen inzake smaak of kwaliteit voldoet. Net zo bij Lidl. Dat gaat dan in de vuilbak en de winst op je bezoek aan de goedkoopste supermarkt is weer weg..
Grootste treuzelaars aan de kassa's zijn hier te vinden bij Delhaize. Vooral oudere klanten die alles nog 3 keer omdraaien.. Kassiersters die nooit haast schijnen te hebben.. Eén kwezel met 15 euro producten voor je in de rij kan je meer wachttijd kosten dan bij Colruyt een kar van 75 euro voor je.
Heel asociaal tov het personeel vind ik bij Delhaize de altijd maar groter wordende selfscan area. Maar daar gaat het meestal wel degelijk goed vooruit, dus neem ik die wel vaak.
Het slechtste van Colruyt vind ik dat je met een gang van 2 karren breed jezelf een weg moet knokken soms.. Dat is ergerlijk inderdaad. Maar buiten de genoemde voordelen : ze hebben tenminste personeel. In veel supermarkten zijn die schaarser dan bij Colruyt.
Ben ik nu een fan ?
Ik ga nu niet zeggen dat ze het slecht doen, maar er is toch ruimte voor verbeteringanonymous schreef:Ik vind dat overladen (als klant zijnde) juist goed!
Klassieker is de zak diepvrieserwten oid op het verse fruit te leggen (of omgekeerd).
Kan geen kwaad, zeggen ze, maar als na enkele dagen de sinaasappelen beginnen te rotten vanaf de schil nadat die zak diepvrieserwten er zo'n half uur opgelegen had, denk ik daar toch het mijne van.
Het komt wat intimiderend over, maar ik heb toch nog niet gezien dat de boodschappen daardoor op de grond donderen. Het valt blijkbaar in de praktijk best mee.Als ik dat vergelijk met het ander uiterste (Aldi), waar er achter de kassa geen band is, en waar de kassiersters hun best doen om alles zo snel mogelijk voorbij het oog te laten passeren in de hoop dat er een aantal dingen naar beneden vallen...
-
- Newbie
Aldi steekt met kope en nek boven alle andere supermarkten uit, en op alle vlakken : prijs, snelheid, ruimte, kwaleteit,karretjes. Ook LIDL is véél beter dan colruyt of zo, steeds goedkoper, steeds kwaletatiever. Ook hun reklameblaadjes oogen beter. De reclame blaadjes van delhaize staan steeds vol taalfouten, en dat hou ik heel hard in t'oog.