Ontoereikend saldo keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ontoereikend saldo keytrade
Zou wanneer het SEPA Instant Credit Transfer system effectief in gebruik zijn door de al de banken dit een verschil maken aangaande dit probleem?
Het komt er op neer dat binnen de SEPA zone en banken die het ondersteunen een overschrijving binnen 10 seonden in orde moet zijn tot 15 000 euro. Banken zouden dat nu effectief aan het invoeren zijn.
Het komt er op neer dat binnen de SEPA zone en banken die het ondersteunen een overschrijving binnen 10 seonden in orde moet zijn tot 15 000 euro. Banken zouden dat nu effectief aan het invoeren zijn.
Het lijkt also for ze het antwoord uit deze thread genomen hebben :-)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zou wel kunnen, want het is al eerder opgevallen dat banken meelezen op dit forum.
Hoe dan ook, ik heb er niets aan veranderd: het is gewoon het volledige antwoord (copy-paste) dat mijn man kreeg van KT, in verband met zijn negatieve ervaring.
Wij blijven als koppel met elk eigen KT rekeningen, ook op onze honger zitten.
Gelukkig heeft hij (net als ikzelf) ook steeds een Argenta kaart op zak, zodat hij zijn door KT geweigerde betaling daarmee kon betalen.
Het is al erg genoeg dat ze dit probleem hebben en dat ze het niet oplossen. Veronderstellen dat ze hier hun mosterd komen halen maakt hen wel erg amateuristisch in die gedachte.
Vaak werken helpdesk met een lijst van bv de 100 meest gestelde vragen waarop ze dan een standaard antwoord sturen. De KT medewerker heeft die ganse tekst niet ter plaatse uitgevonden en zitten typen hoor.
Vorig lid stelde de vraag ook aan KT ooit of zijn bron haalde de tekst van KT zelf of van de bron van KT. Dat lijkt me realistischer om aan te nemen. De uiteindelijke bron van de tekst is niet KT zelf. Dat zie je aan de tekst, die zeer algemeen is opgesteld.
Het feit dat er nogal wat fouten in deze tekst zitten en dat KT nooit moeite deed om die er uit te halen geeft hen ook een sticker. Eentje met het woord 'amateurs' erop.
Er is wel een beweging die het recht verdedigt op het schrijven van fouten hier maar de communicatie van een bank zou vlekkeloos moeten zijn. Als ze al niet kunnen schrijven, wat kunnen ze dan wel....
Ps : probleem stelt zich niet bij Belfius maar ook niet bij ING of KBC. Dat kan ik bevestigen. ..
Vaak werken helpdesk met een lijst van bv de 100 meest gestelde vragen waarop ze dan een standaard antwoord sturen. De KT medewerker heeft die ganse tekst niet ter plaatse uitgevonden en zitten typen hoor.
Vorig lid stelde de vraag ook aan KT ooit of zijn bron haalde de tekst van KT zelf of van de bron van KT. Dat lijkt me realistischer om aan te nemen. De uiteindelijke bron van de tekst is niet KT zelf. Dat zie je aan de tekst, die zeer algemeen is opgesteld.
Het feit dat er nogal wat fouten in deze tekst zitten en dat KT nooit moeite deed om die er uit te halen geeft hen ook een sticker. Eentje met het woord 'amateurs' erop.
Er is wel een beweging die het recht verdedigt op het schrijven van fouten hier maar de communicatie van een bank zou vlekkeloos moeten zijn. Als ze al niet kunnen schrijven, wat kunnen ze dan wel....
Ps : probleem stelt zich niet bij Belfius maar ook niet bij ING of KBC. Dat kan ik bevestigen. ..
Had ook de vraag gesteld aan Keytrade,ziehier de e-mail.
Geachte Heer,
Dat is inderdaad een probleem als het om Maestro transacties gaat. Is het een Bancontact/MisterCash betaling, dan gebeurt de update bijna onmiddelijk en hier is dus geen probleem mee.
Atos beheert de Bancontact/MC transacties. Mastercard al wat Maestro is.
Bij de meeste grootbanken zal U die dubbele blokkeringen niet meemaken. Wel bij een aantal "kleinere" banken.
Op de link die U ons hebt doorgestuurd, staat er reeds een technische uitleg die vrij correct is.
Er bestaan plannen om ons kaartsysteem volledig te vervangen, zodat dit probleem opgelost geraakt.
Dit vergt wel tijd en het nieuwe systeem zal dus nog niet voor morgen zijn.
Maar op termijn zal dit wel opgelost geraken.
Groeten,
xxx
Keytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
Vorstlaan 100 Boulevard du Souverain
B-1170 Brussel
Geachte Heer,
Dat is inderdaad een probleem als het om Maestro transacties gaat. Is het een Bancontact/MisterCash betaling, dan gebeurt de update bijna onmiddelijk en hier is dus geen probleem mee.
Atos beheert de Bancontact/MC transacties. Mastercard al wat Maestro is.
Bij de meeste grootbanken zal U die dubbele blokkeringen niet meemaken. Wel bij een aantal "kleinere" banken.
Op de link die U ons hebt doorgestuurd, staat er reeds een technische uitleg die vrij correct is.
Er bestaan plannen om ons kaartsysteem volledig te vervangen, zodat dit probleem opgelost geraakt.
Dit vergt wel tijd en het nieuwe systeem zal dus nog niet voor morgen zijn.
Maar op termijn zal dit wel opgelost geraken.
Groeten,
xxx
Keytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
Vorstlaan 100 Boulevard du Souverain
B-1170 Brussel
-
- VIP member
- Contacteer:
Nou, we zijn bijna 2021 en Keytrade heeft "hou u stoel vast" een dikke week (nee ik overdrijf niet) nodig om een betaling te verwerken/boeken op de rekening. Zelfde setting als in 2018, betaling bij Ikea wilrijk met Keytrade pas (gewoon bankpas).
Betaling 10/12/2020 13:56
Geboekt 17/12/2020 15:40
in 2018 was ik nog redelijk akkoord (bij betaling/boeking over het weekend), maar dit begint meer dan belachelijk te worden. Hoe de ...is het mogelijk dat dit een week duurt? Zit daar een jobstudent cijfers te typen?
Betaling 10/12/2020 13:56
Geboekt 17/12/2020 15:40
in 2018 was ik nog redelijk akkoord (bij betaling/boeking over het weekend), maar dit begint meer dan belachelijk te worden. Hoe de ...is het mogelijk dat dit een week duurt? Zit daar een jobstudent cijfers te typen?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Waarom denk je dat de vertraging bij Keytrade zit?
Misschien is het wel Ikea, of Worldline of Mastercard.
Misschien is het wel Ikea, of Worldline of Mastercard.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dit is een gekend probleem bij keytrade (kijk rest van topic). Hoewel keytrade het op de betalingsverwerkers gooit. Toont mijn Nederlandse bank ING en KBC de betalingen een minuut later. (Verschillende keren getest en verschillende keren contact gehad met keytrade).
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
In dit geval zit het 'probleem' echt wel bij IKEA en/of hun betaalpartners. Ik heb namelijk onlangs ook iets bij IKEA gekocht, betaald met maestro via Argenta en het heeft 5 kalenderdagen geduurd vooraleer het bedrag afgeboekt werd. Intussen zijn er meerdere bancontact- en maestro-betalingen gebeurd, die allemaal binnen de dag werden afgeboekt. Alleen IKEA niet...