Op reis buiten de Eurozone
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
parabolepartido
- Newbie

- Contacteer:
Re: Op reis buiten de Eurozone
Ja fid509, er zijn inderdaad niet zoveel ATM's te vinden in Guyana buiten de hoofdstad.
Ik zal in Bartica verblijven maar natuurlijk toch ook een bezoekje brengen aan Georgetown via Parika (alleen overdag).
Maar mijn probleem is niet zozeer hoeveel er zijn (ik kan me wel verplaatsen) maar eerder of ze mijn kaarten aanvaarden wat helemaal niet zeker is na het lezen van de posts hierboven. Bedankt voor de info in ieder geval.
Ik zal in Bartica verblijven maar natuurlijk toch ook een bezoekje brengen aan Georgetown via Parika (alleen overdag).
Maar mijn probleem is niet zozeer hoeveel er zijn (ik kan me wel verplaatsen) maar eerder of ze mijn kaarten aanvaarden wat helemaal niet zeker is na het lezen van de posts hierboven. Bedankt voor de info in ieder geval.
Buiten de Eurozone kan je met gemak samenvatten: Betalen best zoveel mogelijk met kredietkaart (winkels bv), geld afhalen uit de muur best met je Maestro (gewone bankkaart dus). Geld laten wisselen bij de bank zou ik vermijden, dat is ongetwijfeld de duurste optie.parabolepartido schreef:Alvast bedank Poldermol voor uw opinie en de nuttige tip waar ik zeker rekening zal mee houden.
Misschien nog iemand met goeie raad?
De goedkoopste qua tarieven voor de Maestro is inderdaad Argenta. Goeie Mastercard en Visa vind je bij Argenta, maar zeker ook bij anderen (bv Europabank die zelfs nog iets voordeligere wisselkoerstarieven heeft voor de Mastercard dan Argenta meen ik).
-
parabolepartido
- Newbie

- Contacteer:
Bedankt voor de info Maarten.
Heb ondertussen antwoord gekregen op mijn emails van de Republic Bank of Guyana en van Scotiabank.
Republic bank is negatif, geen internationale transacties mogelijk.
Scotiabank daarentegen geen probleem.
Geld afhalen met visa kaart aan een ATM kost ongeveer 3 Euro.
Geld afhalen met visa in de bank zelf is gratis.
De debet kaart is er echter niet aanvaard.
Ik moet me dus geen zorgen maken dat ik ginder zonder geld zal vallen en ik moet ook geen grote som cash meenemen.
Heb ondertussen antwoord gekregen op mijn emails van de Republic Bank of Guyana en van Scotiabank.
Ik moet me dus geen zorgen maken dat ik ginder zonder geld zal vallen en ik moet ook geen grote som cash meenemen.
Pas op voor de nuance. Scotiabank zal je misschien niets aanrekenen om geld af te halen in de bank met Visa, maar dat wil niet zeggen dat Visa en/of jouw bank dit zonder kosten laat gebeuren. Geld afhalen in de bank via een kredietkaart is meestal een dure optie.
(+ In dergelijke gevallen zijn de personen die met de beste wil op je vragen antwoorden niet altijd op de hoogte van wat wel en niet kan, en wat de juiste tarieven zijn. Het loont om het zelf uit te zoeken of ervaringen van andere op te zoeken.)
(+ In dergelijke gevallen zijn de personen die met de beste wil op je vragen antwoorden niet altijd op de hoogte van wat wel en niet kan, en wat de juiste tarieven zijn. Het loont om het zelf uit te zoeken of ervaringen van andere op te zoeken.)
-
anonymous9
Ik kan u ten zeerste Scotiabank aanbevelen. Betrouwbaar systeem, en geen extra kosten behalve de kosten van je thuisbank. Als ik in het buitenland ben tracht ik altijd Scotiabank te zoeken (je hebt er bvb in Nassau, Bahamas, Lima, Peru etc etc). Een van de betere Canadese banken, mét service.parabolepartido schreef:Bedankt voor de info Maarten.
-
parabolepartido
- Newbie

- Contacteer:
Dank u wel Poldermol, dat stelt me gerust 
-
anonymous9
Scotiabank is de handelsnaam van The Bank of Nova Scotia, dewelke een marketcap heeft van bijna 80 miljard dollar. Nooit problemen mee gehad,en altijd alles correct verlopen bij afhalen met visa/mastercard aan hun automaten.parabolepartido schreef:Dank u wel Poldermol, dat stelt me gerust
-
anonymous
Heb je hierop een antwoord gekregen?parabolepartido schreef:Ik heb een mailtje gestuurd naar Keytrade om te vragen of ze verdere inlichtingen hebben over het gebruik van mijn kaarten in Guyana en om de magneetstrook van de visa en debet kaart open te stellen.
Naar het schijnt moet je eerst een afhaling doen met je VISAkaart aan een ATM machine vooraleer je deze kan gebruiken om mee te betalen in USA.
Heb je geen mogelijkheid om deze te laten activeren voor je vertrekt of dergelijke?