Op zoek naar fonds
TIP
Re: Op zoek naar fonds
Is het feit dat de Apples, Googles, Metas, Amazons en Nvideas van deze wereld allemaal amerikaanse bedrijven blijken te zijn niet het beste bewijs dat je juist amerikaanse techaandelen moest hebben? Grote wereldwijde indexen zijn juist agnostisch van de herkomst van de bedrijven. Nu bestaan die grotendeels uit amerikaanse tech-aandelen, morgen uit Chinese e-auto aandelen, overmorgen uit Zuid-Indische pharma-aandelen en de dag erna uit Russische... weetikveel.
Jij doet een gok op de sector (techaandelen) PLUS het feit dat ze uit Europa moeten komen. Leuk als die dubbele gok uitkomt, maar minder leuk als bvb Europa in een crisis zou terecht komen of wanneer tech-aandelen zouden te leiden hebben onder pakweg een stijgende rente bijvoorbeeld. Of de twee tegelijk, stel je voor.
Anderzijds zie ik ook voordelen aan uw fonds, namelijk het feit dat small caps doorgaans een hogere return opleveren.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik spreid graag, zowel thematisch, sectorieel als geografisch. Mijn verdeling is:
Amerika: 56%
Europa: 29%
Azië: 15%
Amerika: 56%
Europa: 29%
Azië: 15%
Het is niet dat ik Apples, Googles, Metas, Amazons en Nvideas niet heb. Maar die komen zo frequent voor in mijn andere fondsen (wereldfondsen, Amerikaanse fondsen, consumer fondsen,...), dat hun gewicht te zwaar zou worden indien ik een ander Techfonds zou nemen, dat overwogen zit in die grote Amerikaanse bedrijven. Vandaar dat ik hier een bewuste keuze gemaakt heb voor de Europese techfondsen.Gudrun schreef: ↑30 september 2022, 16:43Is het feit dat de Apples, Googles, Metas, Amazons en Nvideas van deze wereld allemaal amerikaanse bedrijven blijken te zijn niet het beste bewijs dat je juist amerikaanse techaandelen moest hebben? [..]
Jij doet een gok op de sector (techaandelen) PLUS het feit dat ze uit Europa moeten komen. [..]
Anderzijds zie ik ook voordelen aan uw fonds, namelijk het feit dat small caps doorgaans een hogere return opleveren.
LU0100749083
Argenta fund technologie bijgekocht vorige week.
TIP van de dag
LU0056508442
Staat zeer laag.
BGF World Technology Fund A2 USD
Argenta fund technologie bijgekocht vorige week.
TIP van de dag
LU0056508442
Staat zeer laag.
BGF World Technology Fund A2 USD