Opdelen hypothecaire lening
TIP
Opdelen hypothecaire lening
Hallo,
Momenteel ben ik bezig met het kijken voor een lening. Enkele banken stelden voor om de normale lening van bv. 20 jaar op te splitsen in 2 delen.
Een eerste deel bv. €100 000 op 25 jaar, om zo lang mogelijk te kunnen genieten van je hypothecair voordeel.
Een tweede deel bv. €100 000 op 15 jaar, om het deel met de hypothecaire volmacht zo snel mogelijk af te betalen.
Voordeel :
- 5 jaar langer hypothecair voordeel (waardoor je eigenlijk minder betaald na 20jaar dan bij een gewone lening)
- na 15 jaar heb je al de helft van je lening afbetaalt
Nadeel :
- ik betaal ietsje meer per maand
Mijn vraag is nu, zijn er nog nadelen waar ik geen rekening mee houd ?
Alvast bedankt
Momenteel ben ik bezig met het kijken voor een lening. Enkele banken stelden voor om de normale lening van bv. 20 jaar op te splitsen in 2 delen.
Een eerste deel bv. €100 000 op 25 jaar, om zo lang mogelijk te kunnen genieten van je hypothecair voordeel.
Een tweede deel bv. €100 000 op 15 jaar, om het deel met de hypothecaire volmacht zo snel mogelijk af te betalen.
Voordeel :
- 5 jaar langer hypothecair voordeel (waardoor je eigenlijk minder betaald na 20jaar dan bij een gewone lening)
- na 15 jaar heb je al de helft van je lening afbetaalt
Nadeel :
- ik betaal ietsje meer per maand
Mijn vraag is nu, zijn er nog nadelen waar ik geen rekening mee houd ?
Alvast bedankt
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Opdelen hypothecaire lening
Als je toch meer per maand kan missen, kan je dan niet beter gewoon een degressieve lening aangaan? Zo betaal je sowiezo minder intrest en dat is volgens mij voordeliger dan uw hypotheek wat langer in te brengen voor uw belastingen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat zou ik specifiek moeten navragen.
Ik was echter van de veronderstelling dat degressief/progessief afbetalen altijd duurder uitkwam (op het einde van de rit).
Anders geen negatieve zaken over dat uitsplitsen ?
Ik was echter van de veronderstelling dat degressief/progessief afbetalen altijd duurder uitkwam (op het einde van de rit).
Anders geen negatieve zaken over dat uitsplitsen ?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, bij mijn weten zijn daar voor de rest zeker gaan nadelen aan verbonden.