Openen nieuwe spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Openen nieuwe spaarrekening
Het beste wat je tegenwoordig eerst doet wanneer je een nieuwe spaarrekening zoekt, is uitmaken of je het geld zeker 1 jaar zal laten staan of dat je denkt dat je het binnen het jaar nodig hebt. Zo kan je uitmaken of je een spaarrekening kiest met een hoge getrouwheidspremie of met een hoge basisrente.
Een tweede aspect zijn de voorwaarden en de "addertjes onder het gras". Bv: minimum inleg, basisrente voor enkele maanden gegarandeerd en daarna sowiezo een lagere rente (zoals bij Axa), ...
Mij lijkt het dat internetbanken zeker geen groter risico vormen voor je spaargeld dan klassieke banken met loketten. Kijk maar naar de bankencrisis... Wie had de meeste problemen? Juist die klassieke banken met loketten.
Kijk zeker ook eens voor je keuze naar de beoordeling die de leden hier al gegeven hebben aan de banken: https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... elgie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een tweede aspect zijn de voorwaarden en de "addertjes onder het gras". Bv: minimum inleg, basisrente voor enkele maanden gegarandeerd en daarna sowiezo een lagere rente (zoals bij Axa), ...
Mij lijkt het dat internetbanken zeker geen groter risico vormen voor je spaargeld dan klassieke banken met loketten. Kijk maar naar de bankencrisis... Wie had de meeste problemen? Juist die klassieke banken met loketten.
Kijk zeker ook eens voor je keuze naar de beoordeling die de leden hier al gegeven hebben aan de banken: https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... elgie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
heb je de spaarrekenignen al eens in grafiek naast elkaar gezet, dat zegt ook dikwijls veel
zoals hier bvb
https://www.spaargids.be/sparen/charts/ ... ening+Plus" onclick="window.open(this.href);return false;
zoals hier bvb
https://www.spaargids.be/sparen/charts/ ... ening+Plus" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Tux
De evolutie van de rente bij een bank. Zo kan je zien of het om een eenmalige stunt gaat. En daar is die grafiek een handige tool bij.DeJos schreef:In die grafiek zijn gewoon de rentes. Deze heb ik al met elkaar vergeleken.
Maar ik bedoel waar moet je nog op letten bij het aansluiten bij een bank?
Positieve ervaring mee.DeJos schreef:Wat denken jullie van Rabobank?
Niet doen....te veel in de belangstelling (vooral de laatste 2 jaar)....DeJos schreef:In die grafiek zijn gewoon de rentes. Deze heb ik al met elkaar vergeleken.
Wat denken jullie van Rabobank?
gr
Goede keuze, vooral als 2de bank, ben al zo'n 8 jaar bij Rabobank.be en nooit voor onaangename verrassingen gestaan. Ze hebben momenteel 2 spaarrekeningen die elkaar mooi aanvullen, een gewone met constant vrij hoge basisrente en een nieuwe formule, Rabobank plus met lage basisrente maar hoge getrouwheidspremie voor spaargeld dat je minstens één jaar kunt missen.DeJos schreef:In die grafiek zijn gewoon de rentes. Deze heb ik al met elkaar vergeleken.
Wat denken jullie van Rabobank?
gr
Destijds ben ik wel overgeschakeld naar Deutsche Bank, gezwicht voor hun barnum reclame en vooral de gratis kaarten, ben bij DB momenteel enkel vooral voor die kaarten want die heeft Rabobank.be niet. Over DB was en ben ik niet echt tevreden, trage online verwerking, ingewikkelde en onoverzichtelijke rentes en hun aanpassing aan de nieuwe spaarwetgeving was ook niet echt klantvriendelijk.
Ook de Booster rekening bij Keytrade is als nieuwe klant het overwegen waard als tijdelijke oplossing tot 10.000 euro voor max 3 maand. Heb dat in september gedaaan en zal het vrijgekomen bedrag in december wellicht voor het grootste deel zetten op de spaarrekening met de hoogste opbrengst (momenteel dus Rabobonk Plus Spaarrekening.)
vergeet ook niet dat rabobank onder nederlandse depositogarantie valt
Dan is Rabobank.be idd een goede mogelijkheid als 2de bank.DeJos schreef:De kaarten heb ik niet nodig. Ik ben ook bij dexia maar daar is de rente iets te laag vindt ik.
Dat hangt er vanaf hoever de getrouwheidspremie is verworven op de spaarrekening(en) waarvan je het geld haalt. Is altijd niet even eenvoudig, een verhelderende discussie (hopelijk) hierover vind je hier: viewtopic.php?f=1&t=8878&start=0DeJos schreef: Wanneer kan je het beste je geld overzetten zodat je zo min mogelijk premies verliest?
Zo ben ik een jaar al een paar honder euro's misgelopen.
Hou er wel rekening met dat het openen van een Account Plus rekening maar kan als...."Een Rabo Plus Account kan enkel via de Rabosite geopend worden, indien de Cliënt voorafgaand een Rabo Zichtrekening en een Rabo Spaarrekening bij de Bank heeft. Een Rabo Plus Account kan enkel in Euro geopend worden. "
Mvg,
Mvg,
Ethias is een goede 3e bank.
Goede rente
Combinatie van internet en agentschappen.
Verder moet je voor jezelf uitmaken of je kunt ermee leven met 5,6 rekeningen en 3 users/paswoorden/digipas.
Omvang van het spaargeld is uiteraard ook van belang in de keuze.
Voor 10.000 EUR zijn 2 banken genoeg denk ik; voor 50.000 EUR of meer is 3 of zelfs 4 banken geen slechte gedacht.
Goede rente
Combinatie van internet en agentschappen.
Verder moet je voor jezelf uitmaken of je kunt ermee leven met 5,6 rekeningen en 3 users/paswoorden/digipas.
Omvang van het spaargeld is uiteraard ook van belang in de keuze.
Voor 10.000 EUR zijn 2 banken genoeg denk ik; voor 50.000 EUR of meer is 3 of zelfs 4 banken geen slechte gedacht.