Opgelet bij het afsluiten van eenI-Plus welcome spaarrekening bij AXA
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Opgelet bij het afsluiten van eenI-Plus welcome spaarrekening bij AXA
Vorig jaar heb ik een I plus welcome rekening afgesloten bij AXA met de voorwaarden 4% + 1%. Voorwaarde min. 15000€ en voor de 1% moest het geld min 6 maanden blijven staan. Na 6 maanden heb ik de rekening afgesloten en kreeg ik mijn geld + intrest zoals voorzien, dus geen enkel probleem. Op 15 oktober opnieuw een I plus rekening afgesloten op naam van mijn vriendin. Zelfde voorwaarden 4% + 1% ( min 6 maanden laten staan) dus weer geen probleem. Vandaag krijg ik volgende brief in de bus op naam van mijn vriendin:
Zoals vermeld in het informatiedocument betreffende de werkingsmodaliteiten van uw I plus Welcome spaarrekening en in de tarieflijst, is uw rekening voor wat de intresttoekenning betreft, in twee periodes opgesplitst. Als gevolg vande aanhoudende druk op de financiele markten,passen wij het tarief voor periode 2 aan. Deze periode start na afloop van periode 1 en loopt voor onbepaalde duur. Vanaf 20 februari 2009 geniet uw spaarkapitaal van 15000€,voor deze periode, een basisrentevoet van 2% en een getrouwheidspremie van 0,5% opjaarbasis.
Blijkbaar heb ik de kleine letters in de voorwaarden niet goed gelezen. Ik was van plan om na de termijn van 6 maanden opnieuw de rekening af te sluiten en de intresten te laten uitbetalen.
Heeft nog iemand deze info ontvangen en was je hiervan op de hoogte?
Zoals vermeld in het informatiedocument betreffende de werkingsmodaliteiten van uw I plus Welcome spaarrekening en in de tarieflijst, is uw rekening voor wat de intresttoekenning betreft, in twee periodes opgesplitst. Als gevolg vande aanhoudende druk op de financiele markten,passen wij het tarief voor periode 2 aan. Deze periode start na afloop van periode 1 en loopt voor onbepaalde duur. Vanaf 20 februari 2009 geniet uw spaarkapitaal van 15000€,voor deze periode, een basisrentevoet van 2% en een getrouwheidspremie van 0,5% opjaarbasis.
Blijkbaar heb ik de kleine letters in de voorwaarden niet goed gelezen. Ik was van plan om na de termijn van 6 maanden opnieuw de rekening af te sluiten en de intresten te laten uitbetalen.
Heeft nog iemand deze info ontvangen en was je hiervan op de hoogte?
Re: Opgelet bij het afsluiten van eenI-Plus welcome spaarrekening bij AXA
Beste Filip
Jij kan gewoon je rekening afsluiten hoor na die 6 maanden. Heb ook zo'n brief gehad. Men wil met die brief gewoon zeggen dat na periode 1 (de eerste 6 maanden waarin je 4 + 1 kreeg), periode 2 komt en dat daarin de intrest verlaagt wordt naar 2 %. Jij bent natuurlijk niet verplicht om dat te laten staan aan die 2%. Je kan kiezen tussen je geld afhalen ofwel je rekening afsluiten (dan krijg je direct je intresten).

Jij kan gewoon je rekening afsluiten hoor na die 6 maanden. Heb ook zo'n brief gehad. Men wil met die brief gewoon zeggen dat na periode 1 (de eerste 6 maanden waarin je 4 + 1 kreeg), periode 2 komt en dat daarin de intrest verlaagt wordt naar 2 %. Jij bent natuurlijk niet verplicht om dat te laten staan aan die 2%. Je kan kiezen tussen je geld afhalen ofwel je rekening afsluiten (dan krijg je direct je intresten).

Laatst gewijzigd door Timo op 6 maart 2009, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt wel, maar in die brief staat ook een datum van 20-02-2009 ( die datum staat er bij iedereen in die die brief krijgt). En ze stellen het op het eerst zich zo voor alsof ze vanaf 20-02-2009 de intrest TOCH laten zakken ook al hebben ze overeengekomen om 6 maanden 5,25% te betalen.Timo schreef: Beste Filip
![]()
Mogelijk betalen ze die 5,25% wel maar hebben ze hun brief wat verwarrend geformuleerd.
Als je via je internet je geld online wil afhalen, zal je het normaal slechts in stapjes
van 12500 euro per dag kunnen ( en niet van 25 000 euro ).
Mag ik u vragen tot hiertoe geeft de I-Plus welcome 4% op basisrente!!!!
Dat hangt allemaal af van de AANVANGSdatum van de storting.Sara51 schreef: Mag ik u vragen tot hiertoe geeft de I-Plus welcome 4% op basisrente!!!!
Men kan op één rekening tegelijk verschillende intresten hebben afhankelijk van de datum van storting.
Vanaf 01-04-09 is dat door die fameuze nieuwe spaarregeling allemaal voltooid verleden tijd. Dus dan is er slechts 1 intrest per rekening meer, iets eenvoudiger maar dat is dan ook alles
Ik heb mijn eerste en enige storting uitgevoerd op de openingsdatum van 15 oktober 2008.Timo schreef: Beste Filip
![]()
De 6 maanden zijn dus verstreken op 15 april 09. In de brief staat echter "Vanaf 20 februari 2009 geniet uw spaarkapitaal van 15000€,voor deze periode, een basisrentevoet van 2% en een getrouwheidspremie van 0,5% op jaarbasis"
Dit wil volgens mij zeggen dat ze de afgesproken voorwaarden niet meer kunnen nakomen en dat ik vanaf 20 februari 09 terugval op 2% +0,5%.
Tevens wil ik er nog bij vermelden dat ik op 31 dec 08 een intrest van 194,21€ heb ontvangen op de I plus welcome. Ik dacht dat ik de intrest pas had verworven na 6 maanden. Is dit normaal?
Ik hoop dat ik de brief fout heb begrepen en zal maandag contact opnemen met AXA.
Alvast bedankt voor jullie reacties
ik heb net als jullie een rekening geopend bij axa in september 2008, begin januari 2009 heb ik mijn intrest ontvangen van de lopende maanden, en deze week heb ik alles afgesloten omdat mijn zes maanden voorbij waren en heb mijn resterende intrest + getrouwheids premie ontvangen; kreeg vandaag ook deze brief dat men vanaf 20/02 naar 2% zou vergoeden maar ik heb inderdaad mijn 4,25% +1% ontvangen
Ook ik heb zo'n brief gekregen. Ik heb op 3 nov. 08 een I-Plus geopend.
Heb gisteren per mail navraag gedaan bij mijn bankier, maar tot op heden nog
geen antwoord gekregen.
Heb gisteren per mail navraag gedaan bij mijn bankier, maar tot op heden nog
geen antwoord gekregen.
BesteFilipC schreef:Ik heb mijn eerste en enige storting uitgevoerd op de openingsdatum van 15 oktober 2008.Timo schreef: Beste Filip
![]()
De 6 maanden zijn dus verstreken op 15 april 09. In de brief staat echter "Vanaf 20 februari 2009 geniet uw spaarkapitaal van 15000€,voor deze periode, een basisrentevoet van 2% en een getrouwheidspremie van 0,5% op jaarbasis"
Dit wil volgens mij zeggen dat ze de afgesproken voorwaarden niet meer kunnen nakomen en dat ik vanaf 20 februari 09 terugval op 2% +0,5%.
Tevens wil ik er nog bij vermelden dat ik op 31 dec 08 een intrest van 194,21€ heb ontvangen op de I plus welcome. Ik dacht dat ik de intrest pas had verworven na 6 maanden. Is dit normaal?
Ik hoop dat ik de brief fout heb begrepen en zal maandag contact opnemen met AXA.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Het is zo dat vanaf 20 februari de intrest van PERIODE 2 zakt naar 2% + 0,5%. De eerste 6 maand krijg je gegarandeerd 4,25 + 1. Echter zal je dit krijgen tot en met 31 maart wegens de wijzigingen van het systeem. Je zal dus 15 dagen (van 1 april tot 15 april intrest krijgen op basis van de dan geldende intrestvoet).
Op het einde van het jaar heb je inderdaad intrest ontvangen. Dat is je basisintrest: 4,25%. De basisintrest wordt altijd op het einde van het jaar betaald en dat krijg je voor elke dag dat je geld op de rekening staat. Waarom kreeg je 4,25 en geen 5,25% op het einde van het voirge jaar? De extra 1% is een aangroeipremie en die is pas verworven nadat het geld een VOLLE 6 maand op de rekening staat. Eind december stond uw geld nog geen 6 maand op die rekening, bijgevolg kreeg je voorlopig de 4,25%. Op 15 april zal je dan die 1% op jaarbasis ontvangen. (Bij aflsuiten van de rekening ontvang je dat bedrag direct - sluit je de rekening niet af, dan ontvang je het pas eind 2009_ de datum waarop de intresten uitbetaald wordt)