Opgelicht door phishing.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Opgelicht door phishing.
okay. M'n ergernis was zeker ook niet tegen jou gericht, beste Nefertari
Ik erger me vooral (al 13 jaar...) aan de werkwijzes bij 2dehands, los van jou info...

-
- Jr. Member
als je je toch zo ergert aan 2de hands, en dat al 15 jaren, ga dan met je spullen op de rommelmarkt staan, of op de braderij, of zet een persoonlijke advertentie in de lokale kranten! Maar nee, komen reclameren op iets dat volstrekt gratis is, en er dan ook nog 15 jaren aan voortdoen. Puur gezever noem ik dat!
Ik gebruik 2dehands nog steeds met plezier, maar reken niet (meer) op hulp als er iets foutloopt (dat zal dan wel het gevolg zijn van het feit dat het gratis is)
Nooit problemen gehad met FB, Ebay en 2ehands door een gezonde paranoia als ik daar verhandel. Nog betere ervaringen met de buy&sell op 9lives.be en userbase.be.
Ik heb dit zonet meegemaakt!Mafiatounes schreef: ↑11 september 2019, 15:16 Ik merk aan enkele reacties hier dat dit lijkt op mezelf voor het voorval dit is iets waar ik voor oppas echter worden ze gehaaider met de dag. Ik zal vanavond een screenshot sturen van de verificatie site hier moet je u banknaam invoeren en inloggen.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Wat is er bij jou verder gebeurd?
Ik moest een bank selecteren + een login en wachtwoord.
Maar met deze gegevens kunnen ze toch niks doen?
Alvast bedankt
Ze kunnen op de echte bank met jouw login en paswoord inloggen, en alles doen wat jij daar zou kunnen doen.
Heb je het paswoord al veranderd sinds dan?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Op je echte bank of je kantoor hebben ze je login /passwoord niet nodig,,, die kunnen sowieso aan je gegevens. Je id.kaart is dan al voldoende. Zou maar erg zijn als ze dat ni zouden kunnen .
Ik krijg regelmatig in mijn spamberichtje een mailtje dat de " internationale post dhl of zoiets" mijn gewonnen gsm, tegenhoudt omdat er nog 2 euro verzendingskosten moeten betaald worden
( ik zou begot niet weten dat ik een gsm heb gewonnen )
Als je met de muis over die afzender gaat, dan staat daar een heel raar mailadres, ipv iets van dhl of zo.
Als je daar op klinkt dan plunderen ze gratis je krediet- of bankkaart, omdat je daar ook online die 2 euro zou kunnen betalen
Als je met de muis over die afzender gaat, dan staat daar een heel raar mailadres, ipv iets van dhl of zo.
Als je daar op klinkt dan plunderen ze gratis je krediet- of bankkaart, omdat je daar ook online die 2 euro zou kunnen betalen
Ik heb login en wachtwoord opgegeven van mijn 2dehands account. Inloggen op mijn bank doe ik enkel via de applicaties en dat is met face ID of een cijfercode als ik me niet vergis.
Hopelijk ben ik safe gebleven
Miljoenen mensen krijgen alle dag allerhande spam berichten welke tot doel hebben fraude te plegen. Is dus de dag van vandaag geen nieuwigheid meer.paul schreef: ↑5 november 2019, 21:48 Ik krijg regelmatig in mijn spamberichtje een mailtje dat de " internationale post dhl of zoiets" mijn gewonnen gsm, tegenhoudt omdat er nog 2 euro verzendingskosten moeten betaald worden
en toch zijn er regelmatig nog die daar intrappen
In geval van 2dehands is het toch overduidelijk indien iemand een oplichter is...
Oplichterij RED FLAGS:
Hoe veilig verkopen?
Oplichterij RED FLAGS:
- gereageerd op je zoekertje enkele minuten (of seconden) na de plaatsing
- sinds 1 dag actief
- anderstalige naam
- gebrekkige taal
- aanvaardt je onvoorstelbaar hoge prijsvoorstel (khad eens 100 eur voor ne simpele rekentoestel gevraagd en ze waren daar blij mee)
- hun tweede bericht gaat over cash per post opsturen / ze hebben uw specifieke gegevens BEHALVE uw REKENINGNUMMER nodig
Hoe veilig verkopen?
- Totale prijs en verzendingswijze afspreken
- Je geeft ENKEL je rekeningnummer door
- Eens het bedrag op je rekening staat begin je aan de verzending
volledig met je eens Neo!
Maar ik ben toch bang wat de toekomst gaat brengen voor de eerlijke gebruikers op bv. 2dehands.
Gevolge bv. item op VRT-nieuws van gisterenavond zullen er nu weer meer verkopers gaan zeggen: 'sorry, geen verzending, enkel afhalen en cash', waarmee je als koper mooie dingen gaat moeten laten schieten wegens te ver om er even om te gaan. Ik koop en verkoop regelmatig op 2dehands, en krijg als koper nu al schrik om aan een verkoper te vragen om te verzenden via parcel.bpost.be (naar een Cubee pakketkast), want 'oei, die wil mij als verkoper een of ander systeem opdringen... niet te vertrouwen'.
Heel dat verhaal van gelijk oversteken is in theorie mooi, maar ook daar zullen de fraudeurs toch weer trucjes op vinden (pakketje zogezegd niet ontvangen, het was kapot,... en je bent als verkoper je item kwijt, en je geld gaat ook terug naar de koper), en al die 'service' moet ook betaald worden. kijk naar Vinted: allemaal mooie reclame op TV, 'en het kost mij niets als verkoper'. Inderdaad, want al de kosten van die service komt er allemaal bij voor de koper.
Of hoe de slechte het voor de goeie verbrodden (zoals overal natuurlijk).
Maar ik ben toch bang wat de toekomst gaat brengen voor de eerlijke gebruikers op bv. 2dehands.
Gevolge bv. item op VRT-nieuws van gisterenavond zullen er nu weer meer verkopers gaan zeggen: 'sorry, geen verzending, enkel afhalen en cash', waarmee je als koper mooie dingen gaat moeten laten schieten wegens te ver om er even om te gaan. Ik koop en verkoop regelmatig op 2dehands, en krijg als koper nu al schrik om aan een verkoper te vragen om te verzenden via parcel.bpost.be (naar een Cubee pakketkast), want 'oei, die wil mij als verkoper een of ander systeem opdringen... niet te vertrouwen'.
Heel dat verhaal van gelijk oversteken is in theorie mooi, maar ook daar zullen de fraudeurs toch weer trucjes op vinden (pakketje zogezegd niet ontvangen, het was kapot,... en je bent als verkoper je item kwijt, en je geld gaat ook terug naar de koper), en al die 'service' moet ook betaald worden. kijk naar Vinted: allemaal mooie reclame op TV, 'en het kost mij niets als verkoper'. Inderdaad, want al de kosten van die service komt er allemaal bij voor de koper.
Of hoe de slechte het voor de goeie verbrodden (zoals overal natuurlijk).
Ik snap niet wat ge met VRT-nieuws gisterenavond bedoelt. Ik volg de actualiteit niet meer. Het geeft geen toegevoegde waarde aan mijn leven en ik heb daar geen invloed op...
Normaal kiest de koper een verzendwijze aangezien de koper (en niet de verkoper) daar extra voor betaalt.treenman schreef: ↑6 november 2019, 09:03 Ik koop en verkoop regelmatig op 2dehands, en krijg als koper nu al schrik om aan een verkoper te vragen om te verzenden via parcel.bpost.be (naar een Cubee pakketkast), want 'oei, die wil mij als verkoper een of ander systeem opdringen... niet te vertrouwen'
Persoonlijk zou ik voor de voorwerpen met waarde boven ongeveer 200 euro toch persoonlijk komen opdagen. Bij verkoop van spoelen die beschadigd kunnen worden (en zeker elektronica) gebruik ik altijd noppenfolie dat ik over heb wat mijn eigen bestellingen. Foto trekken van de verpakkingswijze kan helpen als bewijs. Indien de inhoud dan toch beschadigd raakt, is dit niet meer mijn fout. De koper kan steeds voor verzekering van het pakket kiezen.
Ooit was een door mijn besteld boek kwijtgeraakt in een sorteercentrum. Bpost had de verkoper en dus mij terugbetaald.
IK ben gisteren ook in de val van phishing gelopen via tweedehands.
De koper schreef vlot Nederlands, ging de vraagprijs betalen, was reed 9,5 jaar lid van tweedehands dus ik zal er niets verkeerd is.
Toen ik mijn rekeningnummer doorgaf waarop ze het bedrag kon storten, vroeg ze of ze me een link mocht sturen om het rekeningnummer te verifiëren.
Ik zei dat het goed was, klikte op de link en kon dan alle banklogo's zien waarop ik kon klikken en dan zo mijn bankrekeningnummer moest verifiëren via mijn betaalbakje.
Ben er met open ogen in gelopen, een paar uur later waren er verschillende verrichtingen gebeurd met mijn bankrekening. Allemaal betaling met bancontact een verschillende rekeningnummers in Rotterdam. Ik had totaal niets door, het was maar een paar uur later toen ik zelf een betaling moest doen dat ik het zag.
Ik heb direct alles laten blokkeren. Volgens mijn bank zal ik het geld terug krijgen na aanmaak van het dossier.
Het gaat over een 300 euro in totaal.
Zijn er nog mensen die dit hebben voorgehad, hebben jullie iets van het geld terug gezien?
De koper schreef vlot Nederlands, ging de vraagprijs betalen, was reed 9,5 jaar lid van tweedehands dus ik zal er niets verkeerd is.
Toen ik mijn rekeningnummer doorgaf waarop ze het bedrag kon storten, vroeg ze of ze me een link mocht sturen om het rekeningnummer te verifiëren.
Ik zei dat het goed was, klikte op de link en kon dan alle banklogo's zien waarop ik kon klikken en dan zo mijn bankrekeningnummer moest verifiëren via mijn betaalbakje.
Ben er met open ogen in gelopen, een paar uur later waren er verschillende verrichtingen gebeurd met mijn bankrekening. Allemaal betaling met bancontact een verschillende rekeningnummers in Rotterdam. Ik had totaal niets door, het was maar een paar uur later toen ik zelf een betaling moest doen dat ik het zag.
Ik heb direct alles laten blokkeren. Volgens mijn bank zal ik het geld terug krijgen na aanmaak van het dossier.
Het gaat over een 300 euro in totaal.
Zijn er nog mensen die dit hebben voorgehad, hebben jullie iets van het geld terug gezien?