opstarten portfolio
TIP
Re: opstarten portfolio
De beurzen zijn te hoog gewaardeerd, obligaties brengen quasi niets op, goud is onzeker, crypto currency blijven hoogst speculatief.. Tja? Wat dan? En de boer die ploegde voort (lees: blijven gespreid instappen).
Uit Sonae ben ik al wel uitgestapt hoor met de nodige winsten. Geld is nu geparkeerd in de BOLLORE holdings.Jozefien1969 schreef: ↑11 maart 2019, 21:12
Volgens mij is dit een bericht uit het hart geschreven. Waar zien we dat nog? En iedereen doet maar wat hij of zij wil daarmee. En natuurlijk niemand weet hoe het gaat met beleggen, het blijft gokken. Uiteraard heeft Laeka alles bestudeerd, mijn complimenten - zou niet weten hoe ik het zou moeten doen -! Ik weet het niet maar ik denk wel dat het waar is dat Sofina, AvH Cdbs en Brederode ( bij de laatste twijfel ik; gewoonweg omdat ik het niet weet! ). te hoog staan. Dankzij Laeka volg ik nu Sonae...
En ge kunt niet alles hebben indeed....het gemiddelde zou fijn zijn, maar nog belangrijker: gezond zijn
Met dank voor al je inzichten!
-
superbosko
- Jr. Member

- Contacteer:
landbouwgrond
oldtimers
kunst
kwaliteitsvolle wijnen/ whisky
(lego dozen)
eens goed op reis gaan en ervaringen op doen
Is dat zo? Rente is als zwaartekracht op de beurs. Met dergelijke lage rentes is het dus normaal dat waarderingen hoger staan. Aangezien er zoals je zelf aangeeft ook nog eens geen enkel alternatief is, zijn de beurzen dan echt TE hoog gewaardeerd?
Dat komt uit de wekelijkse marktenchat van 4 maart in De Tijd. Het verbaasde me ook.
'Ik zou zeggen beleg zeker een deel van de portefeuille alsof de beurs 10 jaar dicht gaat (Buffett).'
https://www.tijd.be/markten-live/live-c ... 03947.html
De quote van buffet zegt dus niet dat men de beurs moet mijden...
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bij het enige lichtpunt is het ook alle hens aan dek vandaag. ADIDAS verliest bijna 6%.laeka schreef: ↑9 maart 2019, 15:40Even een bloemlezing van vorig jaar...van hun deelnemingen
Imerys hun topaandeel zakte van 85 naar 44 euro (winstwaarschuwing) Dat is al gene kattepis he!
Gea Group (2 winstwaarschuwingen) zakte van 40 euro naar 18 euro
Parq Reunidos (vorig jaar winstwaarschuwing)
Ontex ( gingen niet in op het bod van 27.5 euro al ne keer gezien waar ze nu staan)
Umicore (ook al heel veel moeten inleveren he sinds hun top)
Blijft nog over SGS (ook nog niet teveel potten gebroken)
Adidas (enige lichtpunt) en ook nog Pernod Ricard.
Volgens mij zit dat bestuur te slapen als er vergaderingen zijn. Vorig jaar mij laten vangen door de hoge kortingen van Pargesa ( veel grotere korting dan GBL ) om in te stappen maar inmiddels van de recente opleving geprofiteerd om alles te verkopen!
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Moet reageren met citaat. Nouja dat snap ik ook niet! Hoe dan ook van de Bollore holdings begrijp ik niets. En ergens heb ik ook gelezen dat iemand schreef; de kat kan zijn jongen er nog niet uithalen. Ik concludeer dus dat handelen in Bollore aandelen voor de - experts - zijn. Althans diegene die weten wat zij doen! Is er een eenvoudige uitleg mogelijk?laeka schreef: ↑12 maart 2019, 09:28Uit Sonae ben ik al wel uitgestapt hoor met de nodige winsten. Geld is nu geparkeerd in de BOLLORE holdings.Jozefien1969 schreef: ↑11 maart 2019, 21:12
Volgens mij is dit een bericht uit het hart geschreven. Waar zien we dat nog? En iedereen doet maar wat hij of zij wil daarmee. En natuurlijk niemand weet hoe het gaat met beleggen, het blijft gokken. Uiteraard heeft Laeka alles bestudeerd, mijn complimenten - zou niet weten hoe ik het zou moeten doen -! Ik weet het niet maar ik denk wel dat het waar is dat Sofina, AvH Cdbs en Brederode ( bij de laatste twijfel ik; gewoonweg omdat ik het niet weet! ). te hoog staan. Dankzij Laeka volg ik nu Sonae...
En ge kunt niet alles hebben indeed....het gemiddelde zou fijn zijn, maar nog belangrijker: gezond zijn
Met dank voor al je inzichten!
Dank u, je wel!
Een eenvoudige uitleg bestaat niet. Voor diegene die niet de tijd hebben of het verstand die kopen toch gewoon Financiere de l'odet. Voor diegene die iets meer willen kopen de tussenholdings.Jozefien1969 schreef: ↑13 maart 2019, 20:43
Moet reageren met citaat. Nouja dat snap ik ook niet! Hoe dan ook van de Bollore holdings begrijp ik niets. En ergens heb ik ook gelezen dat iemand schreef; de kat kan zijn jongen er nog niet uithalen. Ik concludeer dus dat handelen in Bollore aandelen voor de - experts - zijn. Althans diegene die weten wat zij doen! Is er een eenvoudige uitleg mogelijk?
Dank u, je wel!
Op de website van SIF-Artois staat een organigram van de Bollore-holdings. Voor katten die er de jongen uit willen zoeken. Zelf geraak ik er niet wijs uit, geef ik toe.
Die quote, en varianten erop, heeft hij al vaak geuit. Hij bedoelt daar niet mee dat je de beurs moet vermijden, maar wel dat je moet beleggen in bedrijven waar je op lange termijn in gelooft, zonder al te veel naar tijdelijke koersschommelingen te kijken.
Je moet volgens hem genoeg vertrouwen in een bedrijf hebben om er aandelen in te kopen, dan tien jaar geen koersupdates te zien ('de beurs is dicht') en aan het eind van die tien jaar eens te kijken hoe het bedrijf het gedaan heeft.