Optellen v. intresten rekeningen banken van dezelfde groep ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Seppe
Optellen v. intresten rekeningen banken van dezelfde groep ?
Ik heb een vraag over het (eventuele) bijeentellen van intresten op spaarrekeningen bij verschillende banken die tot dezelfde groep/holding horen voor de berekening van de R.V.
Voorbeeld : Mijn intrest op mijn BKCP Excellence spaarrekening bedraagt op 1/01/2011 : € 1730
en mijn intrest op mijn Fortuneo spaarrekening bedraagt op 1/01/2011 : € 200.
Ik zit met mijn intrest dus € 200 boven het bedrag dat vrijgesteld is van R.V.
Mijn vraag : Aangezien BKCP Bank en Fortuneo Bank tot dezelfde Groep/Holding behoren (Credit Mutuel), zou het kunnen dat Fortuneo Bank op de hoogte is van het geld dat ik bij BKCP staan heb en zelf de R.V afhoud van die € 200 intrest op mijn Fortuneo Plus spaarrekening, of ben ik zelf verantwoordelijk voor de aangifte van die € 200 bij de belastingen ?
Voorbeeld : Mijn intrest op mijn BKCP Excellence spaarrekening bedraagt op 1/01/2011 : € 1730
en mijn intrest op mijn Fortuneo spaarrekening bedraagt op 1/01/2011 : € 200.
Ik zit met mijn intrest dus € 200 boven het bedrag dat vrijgesteld is van R.V.
Mijn vraag : Aangezien BKCP Bank en Fortuneo Bank tot dezelfde Groep/Holding behoren (Credit Mutuel), zou het kunnen dat Fortuneo Bank op de hoogte is van het geld dat ik bij BKCP staan heb en zelf de R.V afhoud van die € 200 intrest op mijn Fortuneo Plus spaarrekening, of ben ik zelf verantwoordelijk voor de aangifte van die € 200 bij de belastingen ?
Re: Optellen v. intresten rekeningen banken van dezelfde gro
Dat moet je zelf doen. Bv. BNPP Fortis kan geen rekeningen inkijken van Fintro... Is net hetzelfde.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het zou maar al te dom te zijn om zelf aangifte te doen voor RV.Laat ze zelf maar uit hun pijp komen.
Hoeveel mensen hebben bij dezelfde bank geen verschillende rekeningen om juist van die vrijstelling te genieten?En daar kraait ook geen haan naar.
Hoeveel mensen hebben bij dezelfde bank geen verschillende rekeningen om juist van die vrijstelling te genieten?En daar kraait ook geen haan naar.
-
JurgenG
Pffft, wil je nu echt voor €30 minder RV het risico lopen om de fiscus op je nek te krijgen?
15% van 200 = 30
15% van 200 = 30
als je ziet hoe tegenwoordig de controle van de belastingen in belgie verloopt ben je gek om zelf moeite te doen om dit aan te geven,
wie gaat dit merken?
enkel als je voorwerp uitmaakt van een onderzoek door de fiscus kunnen ze zelf gaan zien waar je allemaal klant bent en wat je daar hebt.
waarom zou men dit doen bij een particulier die braaf zijn aangifte invult?
En er zijn elke jaar meer mensen die gewoon geen aangifte invullen, ze zouden die beter allemaal eerst eens aanpakken !!!
bedrijven hebben al helemaal geen kans op controle meer.
Als je een overontwikkeld geweten heb moet je dit vooral doen maar de fiscus komt dit volgens mij nooit te weten;
veel succes
wie gaat dit merken?
enkel als je voorwerp uitmaakt van een onderzoek door de fiscus kunnen ze zelf gaan zien waar je allemaal klant bent en wat je daar hebt.
waarom zou men dit doen bij een particulier die braaf zijn aangifte invult?
En er zijn elke jaar meer mensen die gewoon geen aangifte invullen, ze zouden die beter allemaal eerst eens aanpakken !!!
bedrijven hebben al helemaal geen kans op controle meer.
Als je een overontwikkeld geweten heb moet je dit vooral doen maar de fiscus komt dit volgens mij nooit te weten;
veel succes