Optie verloopt, 1 bank gedaan... Wat nu?
TIP
Optie verloopt, 1 bank gedaan... Wat nu?
Beste,
Wij hebben momenteel een optie lopen op een sleutel-op-de-deur project maar deze verloopt maandag (al met 1week extra verlengd). Door de woonbonus is het zeer moeilijk om afspraken vast te krijgen bij de banken waardoor we enkel nog maar bij Belfius zijn geweest (te lenen bedrag: 300 000 euro, rente: 1,81%, maandelijks 1 243 euro). Argenta en ING hebben vlak voor onze afspraak laten weten dat ze door de woonbonus hier niet onder kunnen.
Nu weten we niet goed wat doen... Aangezien we nog maar 1 bank hebben gedaan en onze optie maandag vervalt... Deze optie is wel sowieso met opschortende voorwaarde.
Bedankt voor de hulp alvast!
Wij hebben momenteel een optie lopen op een sleutel-op-de-deur project maar deze verloopt maandag (al met 1week extra verlengd). Door de woonbonus is het zeer moeilijk om afspraken vast te krijgen bij de banken waardoor we enkel nog maar bij Belfius zijn geweest (te lenen bedrag: 300 000 euro, rente: 1,81%, maandelijks 1 243 euro). Argenta en ING hebben vlak voor onze afspraak laten weten dat ze door de woonbonus hier niet onder kunnen.
Nu weten we niet goed wat doen... Aangezien we nog maar 1 bank hebben gedaan en onze optie maandag vervalt... Deze optie is wel sowieso met opschortende voorwaarde.
Bedankt voor de hulp alvast!
Re: Optie verloopt, 1 bank gedaan... Wat nu?
Ik weet niet welke opschortende voorwaarden er in julllie overeenkomst staan. Maar om gebruik te maken van de opschortende voorwaarde 'het verkrijgen van een lening' moet je kunnen aantonen dat je geen lening kunt krijgen en dat is niet geval bij jullie. Indien jullie dit niet kunnen aantonen ben je verplicht het pand te kopen of een boete te betalen (vaak 10% vh aankoopbedrag). Het is dus niet voldoende om gewoon te zeggen dat je geen lening kon krijgen.
Ik weet natuurlijk niets van mogelijke andere opschortende voorwaarden, dus daar kan ik niet oordelen.
Ik weet natuurlijk niets van mogelijke andere opschortende voorwaarden, dus daar kan ik niet oordelen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het gaat om een optie, Ernesto, niet om een compromis.
Als het huis 100% je ding is, dan zou ik maar snel toehappen bij 1,81. Je bent al (te) laat met de optie, tijd om nog meer banken te vergelijken is er niet meer.
Ik heb de woonbonus 2 weken geleden laten schieten omdat het pand maar aan 80% van mijn eisen voldeed. Ik kijk nu even de kat uit de boom wat de markt, zowel de prijs van de panden als de leningen, gaat doen. Toeval of niet: 2 panden die ik onlangs bezocht, zijn ondertussen in prijs verlaagd ...
Ik heb de woonbonus 2 weken geleden laten schieten omdat het pand maar aan 80% van mijn eisen voldeed. Ik kijk nu even de kat uit de boom wat de markt, zowel de prijs van de panden als de leningen, gaat doen. Toeval of niet: 2 panden die ik onlangs bezocht, zijn ondertussen in prijs verlaagd ...

Online: bij Keytrade en Hello Bank een simulatie gedaan? Met wat giswerk over de ontbrekende parameters geraak ik zo aan 1,49% op 25 jaar bij Keytrade.
Triodos, werkt ook volgens vaste rentetarieven die je gewoon kunt raadplegen. Kan met een laag E-peil een interessante optie zijn.
Triodos, werkt ook volgens vaste rentetarieven die je gewoon kunt raadplegen. Kan met een laag E-peil een interessante optie zijn.
Panden die niet meer voldoen om te huren?pukkie007 schreef: ↑12 november 2019, 20:32 Als het huis 100% je ding is, dan zou ik maar snel toehappen bij 1,81. Je bent al (te) laat met de optie, tijd om nog meer banken te vergelijken is er niet meer.
Ik heb de woonbonus 2 weken geleden laten schieten omdat het pand maar aan 80% van mijn eisen voldeed. Ik kijk nu even de kat uit de boom wat de markt, zowel de prijs van de panden als de leningen, gaat doen. Toeval of niet: 2 panden die ik onlangs bezocht, zijn ondertussen in prijs verlaagd ...![]()
De prijs van de woningen zal niet veel veranderen. Het budget blijft namelijk hetzelfde. Er is geen enkele bank die de woonbonus meerekent als eigen inbreng ofzo. De prijzen zullen wat stagneren, maar dat zal vooral komen door huurwoningen die verkocht moeten worden en een economisch mindere tijden. Ook zie je dat woningen in Brussel of Wallonië ongeveer evenveel % gestegen zijn als in Vlaanderen terwijl daar de woonbonus niet meer bestaat