Optima failliet
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Optima failliet
Vlaamse Energieholding verliest bijna miljoen door val Optima.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... oetophlnbe
Immobedrijven sponsorden voor duizenden euro's feestje van Open VLD'er Versnick.
http://www.demorgen.be/binnenland/immob ... -b622c397/
http://www.demorgen.be/binnenland/immob ... -b622c397/
dat is toch heel correct en snel gehandeld van dat fonds, zoals het hoort
Hopelijk kunnen ze nog een paar Rolls Royces, en Bentleys verkopen om een beetje van het geld te recuperen
Hopelijk kunnen ze nog een paar Rolls Royces, en Bentleys verkopen om een beetje van het geld te recuperen
-
- Full Member
- Contacteer:
kris "arco" clooney heeft gepleit voor onvoorwaardelijke en onbegrensde terugbetaling.
in feite is de boodschap van deze acteur : geef uw geld aan Picqueur en vandenbossche (SP.A)
Lukt het, zoveel te beter.
Valt het tegen, kris clooney en woeter beek (CD&V) komen u redden
voor het overige zijn batman en robin voor allerlei taksen, hoe meer hoe liever. Want dat is sociaal.
in feite is de boodschap van deze acteur : geef uw geld aan Picqueur en vandenbossche (SP.A)
Lukt het, zoveel te beter.
Valt het tegen, kris clooney en woeter beek (CD&V) komen u redden
voor het overige zijn batman en robin voor allerlei taksen, hoe meer hoe liever. Want dat is sociaal.
Hoe corrupt is onze regering en verantwoordelijken??????????????,
Als ze niet foefelen zuipen ze een stuk in hun kl...ten, want dat hoort nu eenmaal bij de job, en rijden dan straalbezopen met de auto naar huis.. Moet kunnen,,, toch????
Als ze niet foefelen zuipen ze een stuk in hun kl...ten, want dat hoort nu eenmaal bij de job, en rijden dan straalbezopen met de auto naar huis.. Moet kunnen,,, toch????
Vergeet niet, mensen, dat er nog wat Optima kopietjes in leven zijn eh! Wilink, fortuna fg,... Opgepast! Trap er niet inboet uw zuurverdiende centjes!
Banca monte paschi, the next trigger ?
-
- Full Member
- Contacteer:
De EU heeft z'n zaken toch maar mooi op een rijtje niet?Sharky schreef:Banca monte paschi, the next trigger ?
De trigger voor wat?
Als de Banca Monte dei Paschi di Siena wordt gered op de 'klassieke' manier, dus met belastinggeld, zakt het Europees monetair beleid door het ijs; wordt de bank 'gered' op de nieuwerwetse manier die Europa voorschrijft, dan gaan tienduizenden gewone Italianen failliet, wat dan weer een domino in werking zet. Tot voor de Brexit was alleen scenario 2 denkbaar, nu gelukkig ook weer het eerste scenario.
Waarmee ik me niet schaar achter de gedachte dat banken noodzakelijkerwijze met belastinggeld moeten gered worden, maar wel dat iedere staat zijn eigen beleid moet kunnen voeren met respect voor historisch gegroeide omstandigheden. Anders had er eerst een totale integratie moeten plaatsvinden van het volledige economische en sociale beleid binnen de historische kern van EU-landen (= de zes EGKS-landen, waaronder Italië).
Als Monte Paschi ergens een trigger voor mag zijn, dan hoop ik dat het voor het einde is van het waanzinnige ECB-beleid. Ik heb het al eens eerder aangehaald: voor mijn part mag er een implosie van de EU plaatsvinden. Het experiment is mislukt door een ongebreidelde groei en grootheidswaanzin. Welaan, dan is het tijd om even terug te plooien naar de basisposities en van daaruit opnieuw - rustig en beheerst - aan iets te bouwen dat een steviger sociaal, cultureel, economisch en politiek fundament heeft.
Als de Banca Monte dei Paschi di Siena wordt gered op de 'klassieke' manier, dus met belastinggeld, zakt het Europees monetair beleid door het ijs; wordt de bank 'gered' op de nieuwerwetse manier die Europa voorschrijft, dan gaan tienduizenden gewone Italianen failliet, wat dan weer een domino in werking zet. Tot voor de Brexit was alleen scenario 2 denkbaar, nu gelukkig ook weer het eerste scenario.
Waarmee ik me niet schaar achter de gedachte dat banken noodzakelijkerwijze met belastinggeld moeten gered worden, maar wel dat iedere staat zijn eigen beleid moet kunnen voeren met respect voor historisch gegroeide omstandigheden. Anders had er eerst een totale integratie moeten plaatsvinden van het volledige economische en sociale beleid binnen de historische kern van EU-landen (= de zes EGKS-landen, waaronder Italië).
Als Monte Paschi ergens een trigger voor mag zijn, dan hoop ik dat het voor het einde is van het waanzinnige ECB-beleid. Ik heb het al eens eerder aangehaald: voor mijn part mag er een implosie van de EU plaatsvinden. Het experiment is mislukt door een ongebreidelde groei en grootheidswaanzin. Welaan, dan is het tijd om even terug te plooien naar de basisposities en van daaruit opnieuw - rustig en beheerst - aan iets te bouwen dat een steviger sociaal, cultureel, economisch en politiek fundament heeft.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Intussen zijn de Europese regels wel aangepast.johann schreef:De trigger voor wat?
Als de Banca Monte dei Paschi di Siena wordt gered op de 'klassieke' manier, dus met belastinggeld

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Is wel het gevolg van het gebrek aan politieke moed om onpopulaire waarheden te durven onder ogen zien.johann schreef:... het waanzinnige ECB-beleid....
Vier sponsors Versnick kregen verrassend toch vergunning.
Goede denkpiste, maar is zoiets wel uitvoerbaar met de politieke elite die nu de spelregels bepaald?Welaan, dan is het tijd om even terug te plooien naar de basisposities en van daaruit opnieuw - rustig en beheerst - aan iets te bouwen dat een steviger sociaal, cultureel, economisch en politiek fundament heeft.