Optima failliet
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Optima spaarrekeningen geblokkeerd
Onlangs iemand thuis geweest van Optima. Moest 3200€ ophoesten. Vond dit wel veel voor makelaarskosten. Daarna zou men 9 maanden wachten om te zien waar het geld in werd belegd. ik moest dan tevreden zijn met 1 procent. Vond het raar dat men 9 maanden wachtte om te beleggen. Ik heb 3 weken bedenktijd gevraagd om alles op een rijtje te zetten. De persoon bleef aandringen om het al na 5 dagen te bespreken. Ben daar niet op ingegaan. Gelukkig ben ik niet ingestapt. ik kan dit alleen maar toejuichen.

- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het is niet anders met de andere banken... je moet je ogen willen open doen, dat is nog steeds een eigen keuze. 
Het is zoveel eenvoudiger en beter voor de gemoedsrust om de ogen te sluiten en nadien samen met alle andere gedupeerden een klaaglied te zingen. We hoorden die liederen met K.E. Arco, nu Ethias/Optima, ..., binnenkort DB en vele andere.
... en toen was er geween en tandengeknars. (Mattheüs 13:40-42)
Het is zoveel eenvoudiger en beter voor de gemoedsrust om de ogen te sluiten en nadien samen met alle andere gedupeerden een klaaglied te zingen. We hoorden die liederen met K.E. Arco, nu Ethias/Optima, ..., binnenkort DB en vele andere.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Vinny70
Weet jij dan een oplossing om ons geld risicoloos te bewaren?Ik hoor het graag!Spruitekop schreef:Het is niet anders met de andere banken... je moet je ogen willen open doen, dat is nog steeds een eigen keuze.
Binnen de 3 maanden na de definitieve afwikkelingen van processen en vereffening waarschijnlijk.paul schreef: denk dat het al voldoende op spaargids is verteld dat arco geen garantiefonds heeft
Het kan misschien eens een testcase zijn of het Fonds ook binnen de 3 maanden gaat betalen ?
-
kurjeuzeneuze
- Newbie

Waterlander schreef:Webmaster, ik weet uit ervaring dat jij er als de kippen bij bent om minder vriendelijke opmerkingen over islam stante pede te verwijderen en de schrijver ervan te bannen.paul schreef:ik dacht dat die daar tegen de muur stonden te pissen
Ik verwacht minstens dezelfde kordate houding bij je aanpak van deze publieke en walgingwekkende vernedering van het Joodse volk.
Op de hoofdpagina kan je zien dat er 21987 leden zijn op dit forum. Daarvan zijn er ongeveer 20 échte, al de rest zijn 'gebanden' die al 20 keren een nieuwe login maakten. Je wordt hier niet alleen geband als je de islam en zijn trawanten belachelijk maakt (geheel onterecht natuurlijk) maar ook als je negatieve ervaringen van (sommige) banken openbaart.
Die test is er al geweest, Max Fisher bank, 1997.paul schreef:Dan kunnen ze ineens testen het waarborgfonds wel "werkt".
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2676695
Eerlijk gezegd... Wie zijn geld toevertrouwde aan Optima... Ik kon ze een paar jaar lang van dichtbij (letterlijk) observeren. Hun personeel bestond uit twee types: degene die hun call-centrum bevolkten en hun commerciële mensen. Die laatste categorie hadden allen de 'look' van model. De meisjes opgetut en de mannen compleet overdressed; op het clowneske af. Het was soms lachwekkend om zien Hun auto's waren steevast de duurste types: bmw M5, panamera turbo S, ooit stond er eens een Carrera GT. Volgens sommigen was dat een teken van 'succes', volgens mij een teken dat je winst wel erg fel werd afgeroomd.
Hun principe was eenvoudig: je betaalt een eerste maal voor je financiële plan. Die plannen waren eigenlijk telkens een variante van hetzelfde, waarbij je moest beleggen in hun fonds in Luxemburg. Daarop vingen ze dus een tweede maal commissie. Er is op internet genoeg te vinden over deze ongezonde linken tussen het 'onafhankelijke advies' en hun eigen ontwikkelde producten. Natuurlijk moest je diversifiëren, dus adviseerden ze je ook vastgoed te kopen. Dat was dan vastgoed van hun eigen vastgoedpoot. Op de verkoop van het vastgoed namens ze gemakkelijk 15% commissie, terwijl het marktgemiddelde eerder rond de 7% ligt.
Bepaalde mensen waren daar allemaal tevreden en zelfs blij mee... Er staan zulke getuigenissen op het internet.
Commercieel zat het goed in elkaar door allerlei societygebeurtenissen te sponseren. Roadshows waar je verwend werd. Maar wat zegt dat? Ik heb hier allerminst leedvermaak met de 'kleine' man die hier zijn spaarcentjes kan verliezen, maar met de grote vissen waar het hun om te doen was... Ik kan er niets aan doen, maar spontaan komt zoiets als 'Madoff' bij mij op, toen ik (eindelijk) de eerste berichten over gesjoemel las.
Eens zien wat er nu allemaal zal gebeuren, maar ik vrees het ergste voor de >100.000 euro. Ze zullen hun organisatiestructuur wel zo uitgedacht hebben dat uiteindelijk niemand aansprakelijk is of vervolgd zal kunnen worden.
Hun principe was eenvoudig: je betaalt een eerste maal voor je financiële plan. Die plannen waren eigenlijk telkens een variante van hetzelfde, waarbij je moest beleggen in hun fonds in Luxemburg. Daarop vingen ze dus een tweede maal commissie. Er is op internet genoeg te vinden over deze ongezonde linken tussen het 'onafhankelijke advies' en hun eigen ontwikkelde producten. Natuurlijk moest je diversifiëren, dus adviseerden ze je ook vastgoed te kopen. Dat was dan vastgoed van hun eigen vastgoedpoot. Op de verkoop van het vastgoed namens ze gemakkelijk 15% commissie, terwijl het marktgemiddelde eerder rond de 7% ligt.
Bepaalde mensen waren daar allemaal tevreden en zelfs blij mee... Er staan zulke getuigenissen op het internet.
Commercieel zat het goed in elkaar door allerlei societygebeurtenissen te sponseren. Roadshows waar je verwend werd. Maar wat zegt dat? Ik heb hier allerminst leedvermaak met de 'kleine' man die hier zijn spaarcentjes kan verliezen, maar met de grote vissen waar het hun om te doen was... Ik kan er niets aan doen, maar spontaan komt zoiets als 'Madoff' bij mij op, toen ik (eindelijk) de eerste berichten over gesjoemel las.
Eens zien wat er nu allemaal zal gebeuren, maar ik vrees het ergste voor de >100.000 euro. Ze zullen hun organisatiestructuur wel zo uitgedacht hebben dat uiteindelijk niemand aansprakelijk is of vervolgd zal kunnen worden.
waren andere tijden
- max garantie 20 K ipv 100K
- kleine bank
- aantal klanten vroeg hun geld NIET op uit vrees voor fiscale vervolging
- max garantie 20 K ipv 100K
- kleine bank
- aantal klanten vroeg hun geld NIET op uit vrees voor fiscale vervolging
Het waarborgfonds is een lege doos. Ik heb dat gelezen maar kan het artikel niet meer terugvinden. Was uit De Standaard of De Redactie als ik het goed heb!
Spruitekop, waarom zeg je "binnenkort ook DB"? Moeten we ons ernstige zorgen maken??Spruitekop schreef: Het is zoveel eenvoudiger en beter voor de gemoedsrust om de ogen te sluiten en nadien samen met alle andere gedupeerden een klaaglied te zingen. We hoorden die liederen met K.E. Arco, nu Ethias/Optima, ..., binnenkort DB en vele andere.
Ik vind het huiveringwekkend dat je op een dag wakker word en hoort dat de overheid u rekeningen blokkeert en je geld al dan niet foetsie is. Men heeft schrik dat iedereen zijn geld 'afhaalt', men bedoelt dat fictief digitaal geld overschrijven naar een andere rekening. Je kan evengoed wakker worden en horen dat ze 10% van iedereen hebben gestolen om een gat in de begroting te dichten, buiten voor diegene die hun geld off-shore zit. Het maakt niet uit als je veel of weinig hebt, weg is weg. Thuis bewaren is ook geen optie, er word in mijn dorp gemiddeld 1 inbraak per dag gepleegd. Maar politie op straat heb ik nog nooit gezien. Had ik maar dezelfde kansen om de lotto te winnen als om beroofd te worden in dit land.
-
kurjeuzeneuze
- Newbie

Akab, je moet er alleen van wakker liggen als je daar méér dan 100K hebt staan. Degenen die dat er hebben staan, hebben waarschijnlijk véél meer, gespreid over nog 10 andere banken. Als je miljonair bent, heb je geen andere keuze, en die liggen dan ook niet wakker van enkele verloren duizendjes.
Bovendien heeft Optima 2 jaar geleden aangekondigd dat het zijn bank-en spaaractiviteiten zou afstoten. Wié heeft hier dus nog geld staan? : rijke stinkers!
Bovendien heeft Optima 2 jaar geleden aangekondigd dat het zijn bank-en spaaractiviteiten zou afstoten. Wié heeft hier dus nog geld staan? : rijke stinkers!
Re: Optima zichtrekeningen geblokkeerd
Kan een mod eindelijk eens de titel aanpassen? Het gaat om zichtrekeningen, niet om spaarrekeningen; die laatste waren al afgestoten.
aangepastDidymus schreef:Kan een mod eindelijk eens de titel aanpassen? Het gaat om zichtrekeningen, niet om spaarrekeningen; die laatste waren al afgestoten.
Nog een 'n' te weinig.webmaster schreef:aangepastDidymus schreef:Kan een mod eindelijk eens de titel aanpassen? Het gaat om zichtrekeningen, niet om spaarrekeningen; die laatste waren al afgestoten.