Optima failliet
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
kurjeuzeneuze
- Newbie

Re: Optima zichtrekenigen geblokkeerd
Optima heeft 2 jaar geleden iedereen aangeschreven dat ze tot een bepaalde datum hun spaargeld konden afhalen mét behoud van de getrouwheidspremie, daarna werden alle rekeningen afgesloten.
Onbegrijpelijk dat daar nu nog 15.000 klanten zijn met gezamelijk 91 miljoen. Dat zijn geen gewoon spaarderkes he!
Onbegrijpelijk dat daar nu nog 15.000 klanten zijn met gezamelijk 91 miljoen. Dat zijn geen gewoon spaarderkes he!
Re: Optima zichtrekeningen geblokkeerd
is toch maar dik 6.000 euro gemiddeld? Kloppen die cijfers?
Gemiddelden zeggen niks als de distributie niet normaal verdeeld is. Er zit waarschijnlijk een groot aantal rekeningen bij die (quasi) leeg waren.
Waar blijft Spruitekop met een antwoord op de vraag van bahia?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Dalende liquiditeit, dalende beurswaarde, stijgende CDS'en, enorm blootstelling aan derivaten, ...
“Kans op failliete bank is reëel”
“Kans op failliete bank is reëel”
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Optima spaarrekeningen geblokkeerd
Breng die lege doos dan maar naar mij...Kevva schreef:Het waarborgfonds is een lege doos. Ik heb dat gelezen maar kan het artikel niet meer terugvinden. Was uit De Standaard of De Redactie als ik het goed heb!
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ptima.html
als ze die 3 miljard uitbetalen, is hun kas al leeg en hebben ze niks meer voor de volgende bank
Gaat om 90 miljoen €...
Zijn failliet.
Leggen morgen de boekenneer
Leggen morgen de boekenneer
-
kurjeuzeneuze
- Newbie

Ik denk dat er geen enkele gedupeerde wakker ligt van dit faillissement, integendeel, dat faillissement is aangestuurd, de bestuurders hebben miljoenen laten verdwijnen, en gedupeerden zijn er niet, tenzij de staat. Want de enkele miljonairs die er nog geld hadden, die zitten mee in het komplot, en morgen staat in de gazet dat de staat 90 miljoen heeft gerecupereerd, maar tegelijk zijn ze voor 6 miljard opgelicht.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Er zullen altijd mensen zijn die in vol vertrouwen en zonder al te veel opvolging hun geld ergens plaatsen. Als het begint mis te gaan is dat de categorie die niet of te laat reageert.
Heb jij enig bewijs hiervoor?kurjeuzeneuze schreef:Ik denk dat er geen enkele gedupeerde wakker ligt van dit faillissement, integendeel, dat faillissement is aangestuurd, de bestuurders hebben miljoenen laten verdwijnen, en gedupeerden zijn er niet, tenzij de staat. Want de enkele miljonairs die er nog geld hadden, die zitten mee in het komplot, en morgen staat in de gazet dat de staat 90 miljoen heeft gerecupereerd, maar tegelijk zijn ze voor 6 miljard opgelicht.
-
Scoorenspits13
- Newbie

- Contacteer:
Re: Optima failliet
Johann,
bedankt voor je info.
bedankt voor je info.
Re: Optima failliet
Los van de verantwoordelijkheid van de eigenaars van Optima die ongetwijfeld groot is en die helemaal moet worden uitgespit vind ik dat er ook eens grondig mag worden gekeken naar de verantwoordelijkheid van de regulatoren in deze. Hoe kan het immers dat ze op zo korte tijd de situatie laten escaleren van "niets aan de hand" tot "optima failliet" Het lijkt mij net hun taak om te vermijden dat banken in dergelijke situaties komen en pas ingrijpen een paar dagen voor het doek valt lijkt mij meer dan rijkelijk laat?
Ben benieuwd of de politiek ook daar eens wat dieper gaat spitten of zitten daar teveel politiek benoemde vriendjes?
Ben benieuwd of de politiek ook daar eens wat dieper gaat spitten of zitten daar teveel politiek benoemde vriendjes?