Opzeggen klantenrelatie bank wat met termijnrekening en kredietkaart
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Opzeggen klantenrelatie bank wat met termijnrekening en kredietkaart
Ik heb een hele klantenrelatie die ik wil opzeggen.
Hier zijn geen leningen aan verbonden enkel een termijnrekening.
Kan ik door gewoon mijn klantenrelatie op te zeggen ook direct die termijnrekening opzeggen mits een boete of moet ik hiervoor nog apart contact opnemen met de bank?
Wat met een kredietkaart met positief saldo?
Hier zijn geen leningen aan verbonden enkel een termijnrekening.
Kan ik door gewoon mijn klantenrelatie op te zeggen ook direct die termijnrekening opzeggen mits een boete of moet ik hiervoor nog apart contact opnemen met de bank?
Wat met een kredietkaart met positief saldo?
Re: Opzeggen klantenrelatie bank wat met termijnrekening en kredietkaart
Voor die termijn rekening moet je in het reglement van de bank kijken, de mogelijkheid om vervroegd uit te stappen en boete verschilt namelijk per bank. Je kun natuurlijk ook de termijn rekening laten uitlopen en het bedrag naar een externe zichtrekening laten overschrijven, is af te spreken met de bank.
Kun je het geld op die krediet/prepaidkaart niet aan een automaat terug schrijven naar de zichtrekening of direct naar een zichtrekening bij een andere bank?
Kun je het geld op die krediet/prepaidkaart niet aan een automaat terug schrijven naar de zichtrekening of direct naar een zichtrekening bij een andere bank?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Laat als je kan laat die termijnrekening gewoon staan en zeg al de rest op.
Vraag eventueel aan je bank hoeveel de kosten zijn voor de vervroegde opzeggingen en of je al dan niet een geldige rede moet hebben (bv verlies van werk, ziekte)
Mogelijks betaal je een Boeterente (wederbeleggingsvergoeding) en administratiekosten.
Mocht het Argenta betreffen:
https://www.argenta.be/content/dam/arge ... tingen.pdf
II.4 termijndeposito p82 daar staat meer uitleg.
Vraag eventueel aan je bank hoeveel de kosten zijn voor de vervroegde opzeggingen en of je al dan niet een geldige rede moet hebben (bv verlies van werk, ziekte)
Mogelijks betaal je een Boeterente (wederbeleggingsvergoeding) en administratiekosten.
Mocht het Argenta betreffen:
https://www.argenta.be/content/dam/arge ... tingen.pdf
II.4 termijndeposito p82 daar staat meer uitleg.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een positief saldo op je kredietkaart, door bijvoorbeeld een terugbetaling van een teruggestuurde online aankoop, blijft op je kaart staan. Eerstvolgende betalingen worden van dat saldo afgetrokken. Het bedrag laten overschrijven op je betaalrekening? Bel naar Wordline op 02 205 85 85 of vul het formulier in op de website mijnkaart.be.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat geldt niet voor een Visa kaart van Europabank en voor een Mastercard van Cofidis daar beide kaarten niet uitgegeven worden door Atos Worldline maar rechtstreeks door de desbetreffende bank.tuinder666 schreef: ↑14 april 2025, 14:43 Het bedrag laten overschrijven op je betaalrekening? Bel naar Wordline op 02 205 85 85 of vul het formulier in op de website mijnkaart.be.
Voor Cofidis Mastercard is het heel eenvoudig door het positief bedrag gewoon over te schrijven van uw kredietlijn naar uw referentierekening, voor Europabank Visa kaart moet je dat aanvragen bij Europabank.