Opzegpremie etc, en werken , belastingen??
-
- Newbie
- Contacteer:
Opzegpremie etc, en werken , belastingen??
Goededag allen,
Ik zit in een situatie, in het bedrijf waar ik werk gaan ze herstructureren en eind dit jaar word ik ontslagen.
Ik heb al een job waar ik kan beginnen erna, maar ben wat bang voor de belastingen die erop volgen.
Ik heb een opzeg van 34 weken ,die dus uitbetaalt word na ontslag + ik heb al werk.. Dus dubbel loon in feite.
Ik hoor vele verhalen en zou graag wat ervaringen horen van andere mensen.
Alvast bedankt!
Ik zit in een situatie, in het bedrijf waar ik werk gaan ze herstructureren en eind dit jaar word ik ontslagen.
Ik heb al een job waar ik kan beginnen erna, maar ben wat bang voor de belastingen die erop volgen.
Ik heb een opzeg van 34 weken ,die dus uitbetaalt word na ontslag + ik heb al werk.. Dus dubbel loon in feite.
Ik hoor vele verhalen en zou graag wat ervaringen horen van andere mensen.
Alvast bedankt!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Opzegpremie etc, en werken , belastingen??
Je opzegvergoeding wordt belast aan je gemiddelde aanslagvoet van het voorgaande jaar.
Niets om "bang" voor te zijn dus. Je gaat niet een pak meer belastingen moeten betalen (procentueel) omdat je dat jaar een uitzonderlijk hoger inkomsten hebt gehad.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voilà, meer is er niet aan, dit zal gewoon aan hetzelfde percentage belast worden als percentage op je laatste belastingbrief. Weet niet welke verhalen ze u vertellen maar dat is de regel en die is dus zeker niet in je nadeel.
Ontslagpremie ontvangen en meteen ergens anders kunnen beginnen is een mooie extra inkomst.
Ontslagpremie ontvangen en meteen ergens anders kunnen beginnen is een mooie extra inkomst.
Het jaar na u ontslag krijge je nog een gepeperde rekening, en ja ik heb het zelf ervaren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is dan wellicht gewoon je jaarlijkse belastingaangifte waarbij je dan mogelijks moet bijbetalen of terugkrijgt.
Het kan inderdaad zijn dat er onvoldoende bedrijfsvoorheffing afgehouden wordt bv. die je dan achteraf nog dient te betalen.
Bekijk dus best wat de bruto opzegvergoeding is en wat er werd afgehouden om tot het netto betaalde bedrag te komen.
Als er te weinig afgehouden werd, dan zet je dat best opzij om nadien je belastingen te betalen.
Eerst niks aan de hand in een post.EarthNvstr1 schreef: ↑25 mei 2024, 20:16
Als er te weinig afgehouden werd, dan zet je dat best opzij om nadien je belastingen te betalen.
Daarna, hou toch maar wat opzij.
Wat is het nu eigenlijk of weet u het gewoon niet.
Estate Guru believer.
Ik had twee keer het genoegen om een ontslagpremie te trekken. Dit wordt inderdaad belast aan hetzelfde percentage als op uw vorige belastingsbrief. Als er voldoende wordt afgehouden dan moet u niets bijbetalen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Danku voor de antwoorden. Ik ga ervan uit dat ik de helft afgeef aan rsz en belastingen.. Opzeg word dus afzonderlijk belast aan het tarrief van het jaar ervoor.
En de rest gewoon in schijven zoals altijd. Gr
En de rest gewoon in schijven zoals altijd. Gr
Vraag gewoon simulatie aan via personeel dienst.
En je weet waar aan toe.
En je weet waar aan toe.
Estate Guru believer.