Overproductie elektriciteit in zomer/ afname winter
Re: Overproductie elektriciteit in zomer/ afname winter
Als dat overschot een jaarlijks terugkerend gegeven is, zit je met een overgedimensioneerde installatie, met andere woorden je schenkt de maatschappij 500kWh gratis stroom en betaalt daar zelf een netvergoeding (prosumententarief) voor.corolla schreef: ↑28 augustus 2019, 09:27 Bij mij valt de teller opname eind augustus begin september en heb een overschot van 500kw,dus ben ik die kwijt. Ik zou dus in de winter meer moeten verbruiken( door verwarming) in de hoop dat het terug een mooie zomer wordt en dit kan compenseren zodat ik bij de volgende teller opname geen overschot heb.
Re: Overproductie elektriciteit in zomer/ afname winter
........en als je een slechte zomer hebt heb je een tekort. De laatste zomers hebben we zeker niet mogen klagen wat het aantal uren zonneschijn betreft!
Indien de teller opname zou gebeuren in februari, dan zou ik de overschot gebruiken door verwarming tijdens de winter
De panelen zijn geplaatst als de kinderen nog thuis waren, dan was er een tekort. Nu ze het huis uit zijn is ook het verbruik gedaald.
2 Factoren die variabel zijn :het verbruik en de opbrengst(zon) kun je niet altijd perfect op elkaar afstemmen!
Indien de teller opname zou gebeuren in februari, dan zou ik de overschot gebruiken door verwarming tijdens de winter
De panelen zijn geplaatst als de kinderen nog thuis waren, dan was er een tekort. Nu ze het huis uit zijn is ook het verbruik gedaald.
2 Factoren die variabel zijn :het verbruik en de opbrengst(zon) kun je niet altijd perfect op elkaar afstemmen!