Overschrijven van spaarreking naar andere bank...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Overschrijven van spaarreking naar andere bank...
Daar er op vandaag nogal wat discussie is omtrent Dexia enz... toch even een tip meegeven.
Ik wou vandaag een vrij groot bedrag (>100.000 euro) overschrijven naar een spaarrekening bij een andere bank... om héél correct te zijn van Dexia naar Rabo...
Groot wat mijn verbazing toen ik de melding kreeg dat de "limiet" overschreden was, en ik maar maximaal 20.000 euro per week kan overschrijven naar een andere bank...
Hopelijk een tip voor degenen die erg gaan twijfelen en aktie willen ondernemen...
Dexia account: max 20.000, Dexia business account: max 100.000.
Ik dien er wel bij te vermelden dat na 1 telefoontje met mijn contactpersoon bij Dexia die overschrijving onmiddelijk werd doorgevoerd vanuit het kantoor... doch vanaf je Pc en je Pc banking.... forget it....
Ik wou vandaag een vrij groot bedrag (>100.000 euro) overschrijven naar een spaarrekening bij een andere bank... om héél correct te zijn van Dexia naar Rabo...
Groot wat mijn verbazing toen ik de melding kreeg dat de "limiet" overschreden was, en ik maar maximaal 20.000 euro per week kan overschrijven naar een andere bank...
Hopelijk een tip voor degenen die erg gaan twijfelen en aktie willen ondernemen...
Dexia account: max 20.000, Dexia business account: max 100.000.
Ik dien er wel bij te vermelden dat na 1 telefoontje met mijn contactpersoon bij Dexia die overschrijving onmiddelijk werd doorgevoerd vanuit het kantoor... doch vanaf je Pc en je Pc banking.... forget it....
Re: Overschrijven van spaarreking naar andere bank...
Dan is die limiet ondertussen aangepast bij online bankieren want die was vroeger 30.000 euro. Bij Rabo heb je dat probleem niet, daar kan je 500.000 euro ineens overschrijven 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vaganzza schreef:Dan is die limiet ondertussen aangepast bij online bankieren want die was vroeger 30.000 euro. Bij Rabo heb je dat probleem niet, daar kan je 500.000 euro ineens overschrijven
En het is dan nog wel een DAGlimiet van 500 000 , bij sommige banken moet je ook al rekening houden met een weeklimiet ook nog eens bovenop een daglimiet.
Bij een gereglementeerde spaarekening kan een bank bovendien nog eens veel grotere beperkingen inroepen bv als iedereen ( bv bij Dexia ) in lange rijen zijn/haar geld komt afhalen dan kunnen ze ergens beperken tot bv 1250 euro per 14 dagen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je kan ook gewoon van thuis gewoon bellen naar 02/222 11 11 (klantendienst Dexia-Bxl) en de limiet laten verhogen, ze vragen dan zelfs tot hoeveel je wil verhogen (het is intussen al 'n jaar of 2-3 geleden dat ik dat gedaan heb), ik geloof dat je dan wel 'n procedure moet doorlopen met je kaart & kaartlezer terwijl ze je vragen aan de lijn te blijven geloof ik... zeker weet ik het niet meer maar het lukt hoor.Luc B. schreef:Daar er op vandaag nogal wat discussie is omtrent Dexia enz... toch even een tip meegeven.
Ik wou vandaag een vrij groot bedrag (>100.000 euro) overschrijven naar een spaarrekening bij een andere bank... om héél correct te zijn van Dexia naar Rabo... (zelf al ingekort webmaster) die overschrijving onmiddelijk werd doorgevoerd vanuit het kantoor... doch vanaf je Pc en je Pc banking.... forget it....
Ik denk dat als ze d'er nu 'n limiet moesten opzetten dat morgen iedereen aan het kantoor staat.