Overschrijving Noorwegen (buiten eurozone)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Overschrijving Noorwegen (buiten eurozone)
Heeft er iemand een idee welke bank het goedkoopst is voor internationale overschrijvingen buiten de eurozone, meer bepaald naar Noorwegen? Ik ga daar een half jaar studeren en aangezien het heel moeilijk is om een bankrekening te openen daar zonder Noors ID, zal ik waarschijnlijk de meeste verrichtingen moeten doen met mijn Belgische bankkaart.
Ik ben vorige week langs geweest bij Deutsche Bank, waar ik een zicht- en spaarrekening heb, en heb geïnformeerd naar de kosten voor overschrijvingen naar Noorwegen. Blijkbaar rekenen ze me daar tussen de 50 en de 60 euro aan per uitgaande en inkomende overschrijving van buiten de eurozone. Dit is best wel een duur grapje, aangezien ik bv. wel elke maand huur moet betalen terwijl ik daar verblijf.
Vandaag ben ik langs geweest bij Fintro om de Noorse kronen af te halen die ik besteld had via de rekening van mijn ouders (bij Deutsche Bank kan je alleen USD en GBP inwisselen) en heb daar gevraagd hoeveel overschrijvingen naar Noorwegen zouden kosten met een rekening van Fintro. De bankbediende sprak van een bedrag tussen de 5 en de 6 euro, wat ik al veel redelijker vind.
Mijn vraag is nu of iemand van jullie de tarieven kent van de andere Belgische banken of eventueel zelfs buitenlandse internetbanken zodat ik weet waar ik best nog een rekening open. Bedankt!
Ik ben vorige week langs geweest bij Deutsche Bank, waar ik een zicht- en spaarrekening heb, en heb geïnformeerd naar de kosten voor overschrijvingen naar Noorwegen. Blijkbaar rekenen ze me daar tussen de 50 en de 60 euro aan per uitgaande en inkomende overschrijving van buiten de eurozone. Dit is best wel een duur grapje, aangezien ik bv. wel elke maand huur moet betalen terwijl ik daar verblijf.
Vandaag ben ik langs geweest bij Fintro om de Noorse kronen af te halen die ik besteld had via de rekening van mijn ouders (bij Deutsche Bank kan je alleen USD en GBP inwisselen) en heb daar gevraagd hoeveel overschrijvingen naar Noorwegen zouden kosten met een rekening van Fintro. De bankbediende sprak van een bedrag tussen de 5 en de 6 euro, wat ik al veel redelijker vind.
Mijn vraag is nu of iemand van jullie de tarieven kent van de andere Belgische banken of eventueel zelfs buitenlandse internetbanken zodat ik weet waar ik best nog een rekening open. Bedankt!
Re: Overschrijving Noorwegen (buiten eurozone)
Ge kunt bv. die vraag eens stellen aan de bankmoderators hierop dit forum .
( bv. RabobanK.BE en ethias en Delta Loyd )
Van rabobank.be krijgt u altijd antwoord. '' in de vraag het aan......."
De eventuele kosten kunnen wel afhankelijk zijn van de grootte van het bedrag. van ovrschrijving
( bv. RabobanK.BE en ethias en Delta Loyd )
Van rabobank.be krijgt u altijd antwoord. '' in de vraag het aan......."
De eventuele kosten kunnen wel afhankelijk zijn van de grootte van het bedrag. van ovrschrijving
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Rabobank.be is het gratis.
Ingevolge een europese richtlijn mogen voor overschrijvingen tot 50 000 euro, enkel maar dezelfde kosten worden aangerekend dan voor binnenlandse overschrijvingen.
De door u aangehaalde banken hebben u blijkbaar .................................. ( tegenwoordig moet je zien wat je schrijft of ze sturen een heel ( belgisch ) leger advocaten op je af
Ingevolge een europese richtlijn mogen voor overschrijvingen tot 50 000 euro, enkel maar dezelfde kosten worden aangerekend dan voor binnenlandse overschrijvingen.
De door u aangehaalde banken hebben u blijkbaar .................................. ( tegenwoordig moet je zien wat je schrijft of ze sturen een heel ( belgisch ) leger advocaten op je af
Noorwegen maakt deel uit van de "Europese Vrijhandelsassociatie" (dus ook EER)
Misschien dat het daarom gratis (of goedkoop) zal zijn. Er zal natuurlijk wel een marge zitten voor EUR -> NOK
Misschien dat het daarom gratis (of goedkoop) zal zijn. Er zal natuurlijk wel een marge zitten voor EUR -> NOK
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
paul schreef:Bij Rabobank.be is het gratis.
Als je zo'n leger advocaten op uw dak krijgt is er nog altijd geen reden tot stress.
Er bestaat nog altijd iets zoals de pers. Goeie marketing gegarandeerd voor de lul die u wil aanklagen! En toch zeker als het iets betreft waarin je gewoon de waarheid schrijft. Dat is gelukkig nog altijd legaal.