Overstap van Fortis naar Ethias
Re: Overstap van Fortis naar Ethias
je ziet toch als het meer is of vorig jaar. En voor de brandverzekering moet je de vorige premie maal 739/729 doen (als de vervaldag in 2014 is, ander maal 730/711).
En als je daarmee al zoveel moeite hebt, wat zal dat niet geven als je een schadegeval hebt zonder makelaar... 

verhogingen moeten volgens mij schriftelijk meegedeeld worden. Ik krijg dan een brief met het nieuwe tarief + vermelding waarom het bedrag gestegen is. Dus indien er wijzigingen bij je verzekeringen zijn opgetreden, zou je een brief moeten ontvangen.
"Tariefverhoging ten gevolge van een “economische” indexering:
De verzekeringspremie wordt om economische redenen geïndexeerd. In dat geval heeft u het recht uw contract op te zeggen binnen de 3 maanden.
Als u van de gelegenheid gebruik maakt om van verzekering te veranderen, let er dan zeker op dat u de geïndexeerde premie niet betaalt. Dit betekent namelijk een automatische hernieuwing van uw huidige contract!
Bij een tariefverhoging is uw verzekeraar verplicht u hiervan op de hoogte te brengen. Gebeurt dit niet, dan kunt u het contract na de 3 wettelijke maanden verbreken! "
"Tariefverhoging ten gevolge van een “economische” indexering:
De verzekeringspremie wordt om economische redenen geïndexeerd. In dat geval heeft u het recht uw contract op te zeggen binnen de 3 maanden.
Als u van de gelegenheid gebruik maakt om van verzekering te veranderen, let er dan zeker op dat u de geïndexeerde premie niet betaalt. Dit betekent namelijk een automatische hernieuwing van uw huidige contract!
Bij een tariefverhoging is uw verzekeraar verplicht u hiervan op de hoogte te brengen. Gebeurt dit niet, dan kunt u het contract na de 3 wettelijke maanden verbreken! "
Wat dan bij domiciliëring? Dan is de betaling waarschijnlijk al gebeurd voordat ik de brief te lezen krijg...
Opzeggen en premie terugvragen vormt over het algemeen geen probleem. Ik heb dit al meerde malen moeten doen voor klanten.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin