Pakjes Bpost
-
jorisvanhoute
- Newbie

Re: Pakjes Bpost
De ongemakken bij bpost zijn een oud zeer. Herinner u nog de lange wachtrijen in postkantoren, terwijl de loketbedienden achter gepantserd glas stonden te grinniken van voldaanheid als ze je 10 minuten met je sjokkedijzen konden spelen. Die mentaliteit is nog steeds hetzelfde. Ze wanen zich trump! Waarschijnlijk komt dat voort vanwege hun lage lonen en laagontwikkelde oversten. Ze hebben als het ware geen lichtend voorbeeld, zelfs hun ceo is dat niet. Kompleet losgeslagen zijn ze en aan hun lot overgelaten. Slechts met bergen overheidsgeld overleeft bpost.
Ze maken zelfs nog reclame met nieuwe uitgiftes voor filatelisten. Tja, wat wil je dan?
Ze maken zelfs nog reclame met nieuwe uitgiftes voor filatelisten. Tja, wat wil je dan?
Iemand vroeg deze week of bpost zich niet beter kon voorbereiden.
Wel, dat begin ik nu ook wel te denken.
Plus : ze hebben geld geroken !!!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201120_94180914
Edit : tekst Nieuwsblad toegevoegd ->
Door de recordvolumes aan pakjes die bpost momenteel moet verwerken, kan het bedrijf niet meer alle pakjes aan huis afleveren. Een deel van de klanten zal de pakjes zelf moeten gaan oppikken in een afhaalpunt, zo kondigt bpost vrijdag aan. Ook moeten zakelijke klanten vanaf volgende vrijdag en tot kerstavond een eindejaarstoeslag van 1 euro per pakje betalen. (Nieuwsblad)
Wel, dat begin ik nu ook wel te denken.
Plus : ze hebben geld geroken !!!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201120_94180914
Edit : tekst Nieuwsblad toegevoegd ->
Door de recordvolumes aan pakjes die bpost momenteel moet verwerken, kan het bedrijf niet meer alle pakjes aan huis afleveren. Een deel van de klanten zal de pakjes zelf moeten gaan oppikken in een afhaalpunt, zo kondigt bpost vrijdag aan. Ook moeten zakelijke klanten vanaf volgende vrijdag en tot kerstavond een eindejaarstoeslag van 1 euro per pakje betalen. (Nieuwsblad)
Laatst gewijzigd door haelewyn op 20 november 2020, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaaiman in De Tijd, 2018:
"Als ze Koen Van Gerven laten doen, krijgt u binnenkort een sms dat u een aan u gerichte brief mag gaan zoeken in de stapels in het sorteercentrum van Berchem. Of van Aarlen."
"Als ze Koen Van Gerven laten doen, krijgt u binnenkort een sms dat u een aan u gerichte brief mag gaan zoeken in de stapels in het sorteercentrum van Berchem. Of van Aarlen."
-
anonymous
Regering wil Black Friday uitstellen
Met het uitstel van de koopdag wil de regering zorgen voor een “gelijk speelveld”, nu heel wat winkels die de deuren moeten dicht houden door de coronacrisis onder zware druk staan, klinkt het bij de minister. Door het uitstel mikt de regering er op dat op Black Friday ook lokaal zal kunnen worden gekocht. Normaal zorgt die koopjesdag immers ook in de fysieke winkels voor meer omzet.
...
Dan kopen we toch (weeral) in het buitenland.
Had de winkels niet (half) gesloten, bende idioten.
Met het uitstel van de koopdag wil de regering zorgen voor een “gelijk speelveld”, nu heel wat winkels die de deuren moeten dicht houden door de coronacrisis onder zware druk staan, klinkt het bij de minister. Door het uitstel mikt de regering er op dat op Black Friday ook lokaal zal kunnen worden gekocht. Normaal zorgt die koopjesdag immers ook in de fysieke winkels voor meer omzet.
...
Blijkbaar hebben de Fransen amazon.fr ook in die ongein meegekregen.
Het zou me dus niet verbazen dat bol.com en coolblue PUNT BE (jawel...) de Belgen ook in het zak zetten door Black Friday wel voor Nederlandse adressen te regelen, maar niet voor de Belgische.
Ik zal die mail over Mitarbeitervorteile maar eens gaan bekijken.
Het zou me dus niet verbazen dat bol.com en coolblue PUNT BE (jawel...) de Belgen ook in het zak zetten door Black Friday wel voor Nederlandse adressen te regelen, maar niet voor de Belgische.
Ik zal die mail over Mitarbeitervorteile maar eens gaan bekijken.
Letterlijk gans Europa heeft gisteren m´n Franse collega uitgelachen in ´n call toen hij dit vertelde... nu gaat de f*cking PS dat hier imiteren. Ik denk dat ik een paar weken verlof neem.kazavubu schreef: ↑20 november 2020, 18:24 Regering wil Black Friday uitstellen
...
Achterlijke politici, ongelooflijk.
Toch raar. De pakjes verstuurd via Postnl komen nog altijd de dag nadien aan.
Hier dezelfde observatie. En het pakje komt van Holland maar is er sneller.
Gidsland Nederland he..
Gidsland Nederland he..
Het pakket met de cd's was in karton, afmetingen: ca 30 cm op 20 cm en nauwelijks dikte, ik zou het dus geen grote Amazon dozen noemen. Die gebruiken ze voor boeken en lp's. Met die grote dozen is er nog nooit een probleem geweest.sortino schreef: ↑20 november 2020, 14:24Hoe zaten die CD's precies verpakt? Zaten ze in een grote Amazon doos of worden zulke kleinere dingen anders door hen verpakt?jeff schreef: ↑19 november 2020, 21:15 Ik heb in juni en juli een aantal bestellingen (boeken en cd's) bij amazon.de gedaan, maar bpost slaagt er telkens in om de leveringen van de cd's te verknoeien, lees de verpakkingen/cd's te beschadigen.
Bij een eerste levering was de digipack geplooid en beschadigd. Was ca. 10 dagen blijven hangen bij bpost. De verpakking was geopend geweest en met tape terug toegeplakt: door amazon zonder probleem en vlot terugbetaald.
Het laatste pakket bleef 14 dagen hangen bij bpost en werd vandaag bezorgd. Dit pakket was geopend geweest en daarna met tape (niet helemaal) dichtgeplakt. Er zat een dubbelcd in: plastic doosje in 20 stukjes, inlays gescheurd en ook cd's zelf beschadigd (kunnen niet gespeeld worden). Voorts nog 2 enkele cd's in dit pakket: doosjes ook in 10 stukjes en inlays gescheurd, cd's zelf spelen nog zonder problemen: volledige terugbetaling door amazon werd reeds bekomen.
Bij een ander pakket met een kleine cd-box was het pakket beschadigd. Het leek er op dat er iets was overgereden, maar de cd-box zelf had geen schade opgelopen (wegens stevige box).
Op de tape van bpost die de beschadigde verpakkingen bijeenhoudt staat: "per ongeluk beschadigd". Als dat telkens opnieuw voorvalt bij kleine verpakkingen met cd's, dan kan je dat niet meer "per ongeluk" noemen. En je moet dan zelf maar zien dat je hiervoor terugbetaald wordt! Gelukkig doet Amazon daar niet moeilijk over.
Heb al vaak bij Amazon.de besteld en nog nooit meegemaakt dat bpost een grote doos openmaakt.
Maar die kleine dunne/smalle pakketten met cd's kunnen bij bpost overal tussen geraken of verpletterd geraken onder tientallen kilo"s andere pakketten (in de karren waarmee de gesorteerde pakketten afgevoerd worden en waarin ze dan tijdens de afvoer tussen spleten geraken, vervolgens uit de kar vallen en door een volgende volgeladen kar overreden worden).
Ik heb zelf ooit ca. 2 jaar in het postsorteercentrum Antwerpen X in de haven gewerkt en heb daar gezien hoe het daar soms met de pakketten aan toe gaat.
Telkens waren die pakketten met cd"s dan toegeplakt met tape van bpost bij me toegekomen, dus toch wel open geweest.
Nu weer niet?
Regering krabbelt terug: Black Friday toch niet uitgesteld
De regering kondigde vanmiddag aan Black Friday te willen uitstellen, maar keert nu op haar stappen terug. Minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS) nam vandaag contact op met de vertegenwoordigers van de handelfederaties en daaruit bleek dat winkeliers Black Friday niet willen uitgesteld zien. De minister roept iedereen wel op lokaal te kopen en Belgische handelaars te steunen.
Bende paljassen!
Regering krabbelt terug: Black Friday toch niet uitgesteld
De regering kondigde vanmiddag aan Black Friday te willen uitstellen, maar keert nu op haar stappen terug. Minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS) nam vandaag contact op met de vertegenwoordigers van de handelfederaties en daaruit bleek dat winkeliers Black Friday niet willen uitgesteld zien. De minister roept iedereen wel op lokaal te kopen en Belgische handelaars te steunen.
Bende paljassen!
Heb ook slechte ervaringen met b post. Verloren zending zonder enige compensatie, zelfs na contact ombudsman.
Zojuist pakje aangekregen op 1 dag met post nl, waarom daar wel kan wat hier niet lukt zal historische reden hebben vermoed ik. Monopolisten hebben zelden personeelscultuur met klantvriendelijke instelling.
Pakje bestellen online om dan ergens zelf te moeten ophalen ? Terwijl gewoon naar winkel gaan niet mag, belachelijke belgische lockdown!
Zojuist pakje aangekregen op 1 dag met post nl, waarom daar wel kan wat hier niet lukt zal historische reden hebben vermoed ik. Monopolisten hebben zelden personeelscultuur met klantvriendelijke instelling.
Pakje bestellen online om dan ergens zelf te moeten ophalen ? Terwijl gewoon naar winkel gaan niet mag, belachelijke belgische lockdown!
Hier loopt alles voorlopig nog vlekkeloos. Verschillende pakjes met bpost dag nadien geleverd gekregen. Enige wat ik merk is dat ze klein uurtje later zijn dan gewoonlijk.
Ik herinner me nog van vorige keer toen Bpost de pakjes duurder maakte (25 cent) toen ze een drukke periode hadden, dat onze aller Pukkie daar toen agressief reageerde op kritiek daarover.
Wel .. nu hebben we alleszins de overtreffende trap.
De pakjes worden 1 euro per stuk duurder en we mogen ze zelfs verplicht gaan ophalen voor die prijs.
Eens zien of Pukkie dat nog altijd heel normaal vindt.
Ik alleszins niet.
Meer omzet en werk, je klanten straffen met een prijsverhoging en het niveau aan service verminderen. Toch wel straf !
Net alsof Leonidas rond de feestdagen zijn pralines duurder zou maken en dat je alleen hun pregefabriceerde dozen mag kopen.
Geen wonder dat de rest het beter doet dan Bpost. Op een dag wreekt dat zich.Dat proces is vast al aan de gang.
PostNL zet bv een gigantisch distributiecentrum in de omgeving van Willebroek.
Wel .. nu hebben we alleszins de overtreffende trap.
De pakjes worden 1 euro per stuk duurder en we mogen ze zelfs verplicht gaan ophalen voor die prijs.
Eens zien of Pukkie dat nog altijd heel normaal vindt.
Ik alleszins niet.
Meer omzet en werk, je klanten straffen met een prijsverhoging en het niveau aan service verminderen. Toch wel straf !
Net alsof Leonidas rond de feestdagen zijn pralines duurder zou maken en dat je alleen hun pregefabriceerde dozen mag kopen.
Geen wonder dat de rest het beter doet dan Bpost. Op een dag wreekt dat zich.Dat proces is vast al aan de gang.
PostNL zet bv een gigantisch distributiecentrum in de omgeving van Willebroek.
Iemand dit al meegemaakt?
Als ik mijn trackingnummer ingeef dan staat er sinds 19/11 dat het pakje onderweg is voor levering.
Echter het pakje is dus nog steeds niet aangekomen.
Maar ik heb de 19de al wel meteen een email gekregen dat mijn pakje al WEL geleverd is (Hoe kan die mail al uitgestuurd worden?) en dus ook dat als ik het pakje niet afhaal voor xx dat het retour teruggestuurd zal worden.
Ik vrees dus dat ik straks een mail ga krijgen dat mijn pakje jammer genoeg reeds retour gestuurd is, terwijl er nooit een levering heeft plaatsgevonden. Wat dan?
Als ik mijn trackingnummer ingeef dan staat er sinds 19/11 dat het pakje onderweg is voor levering.
Echter het pakje is dus nog steeds niet aangekomen.
Maar ik heb de 19de al wel meteen een email gekregen dat mijn pakje al WEL geleverd is (Hoe kan die mail al uitgestuurd worden?) en dus ook dat als ik het pakje niet afhaal voor xx dat het retour teruggestuurd zal worden.
Ik vrees dus dat ik straks een mail ga krijgen dat mijn pakje jammer genoeg reeds retour gestuurd is, terwijl er nooit een levering heeft plaatsgevonden. Wat dan?
Vroeger gaven ze nog enige compensatie aan de verkoper. Ik heb ooit een tientje teruggekregen maar dat is héél lang geleden. Als je nu géén verzekerde zending neemt, kan je fluiten naar je geld.