Pakjes Bpost
-
- Newbie
Re: Pakjes Bpost
Dat zou een grote luxe zijn, als op elke straathoek een pakjesautomaat zou staan, alwaar je met een code je kakje kan ophalen. Laat maar komen, zijn we verlost van die stomme postkantoren, bevolkt met over-het-paard-getilde stommeriken.
Ik heb het eindelijk uitgerekend: voor mij is het 13 km rijden om "een pakje af te halen in het postkantoor". Peanuts voor een Pakje. Niet dat er geen postkantoor in de buurt is, maar daar kan BPost niks laten leveren omdat het voor hen in een onbereikbaar verre andere zone ligt, bestemd voor een ander deel van de bevolking.
+1 voor een pakjesautomaat op de hoek van de straat (indien die hoek zich in de juiste zone bevindt).
+1 voor een pakjesautomaat op de hoek van de straat (indien die hoek zich in de juiste zone bevindt).
Wij hebben een pakjesautomaat in de buurt (op 1 km). Het is BKOTS nog nooit gelukt om daar een pakje af te leveren. Ook al heb ik het hele circus van registratie en keuze maken verscheidene keren doorlopen.
Die doen best wel een efforke om de klant maximaal te kl?ten.
Die doen best wel een efforke om de klant maximaal te kl?ten.
Het verwondert me dat er nog niemand gereageerd heeft op het nieuws van gisteren.
Omdat ze te veel pakjes niet aankunnen, hebben ze nu hetvolgende bedacht:
We sturen die 5% eerst naar een afhaalpunt. Als het na enkele dagen niet afgehaald is, dan gaat het terug naar het sorteercentrum en wordt het daarna toch thuis geleverd.
Dus omdat ze te veel werk hebben, gaan ze nog wat extra werk creëren:
* Pakje arriveert bij Bpost
* Wordt gesorteerd in distributie centrum
* Wordt naar afhaalpunt geleverd
* Wordt terug opgehaald in afhaalpunt en terug naar sorteercentrum
* Wordt geleverd bij klant thuis
Dus een pakje moet geleverd worden, terug ophalen, terug sorteren en terug leveren. Véééél efficiënter
We sturen die 5% eerst naar een afhaalpunt. Als het na enkele dagen niet afgehaald is, dan gaat het terug naar het sorteercentrum en wordt het daarna toch thuis geleverd.
Dus een pakje moet geleverd worden, terug ophalen, terug sorteren en terug leveren. Véééél efficiënter

Koop lokaal zeggen ze dan
Op deze manier gaan mensen niks meer kopen bij lokale winkels die leveren via BPost maar enkel nog via NL sites waarbij PostNL levert. Ik snap het niet, waarom kunnen ze dat in NL wel en hebben wij in BE een pakjesdienst die geen pakjes kan leveren? Ligt dat aan het management, de raad van bestuur,... ?
Bij BPost lijkt ook de winst te zakken met als excuus de coronacrisis terwijl deze bij PostNL omhoog gaat net door de coronacrisis. Begrijpe wie begrijpen kan
Op deze manier gaan mensen niks meer kopen bij lokale winkels die leveren via BPost maar enkel nog via NL sites waarbij PostNL levert. Ik snap het niet, waarom kunnen ze dat in NL wel en hebben wij in BE een pakjesdienst die geen pakjes kan leveren? Ligt dat aan het management, de raad van bestuur,... ?
Bij BPost lijkt ook de winst te zakken met als excuus de coronacrisis terwijl deze bij PostNL omhoog gaat net door de coronacrisis. Begrijpe wie begrijpen kan
Ik ben benieuwd wanneer Nederlandse grootwinkelbedrijven en grote spelers (bol.com, Coolblue) gaan adverteren met "Gegarandeerde levering door Post NL".
Want voorlopig is dat verre van gegarandeerd.
Tot op heden heb je de keuze.
- Bestellen bij je vriendelijke lokale leverancier. Waarna BPOST het verkl??t.
- Bestellen bij bol.com . Waarna BPOST het verkl??t.
Nu is bol.com vaak wel goedkoper. Maar als BPOST het toch verkl??t, ga ik misschien af en toe toch de lokale leverancier ondersteunen.
En wie weet ? Wellicht trekken die dezelfde conclusie en gaan ze gewoon zelf de pakjes rondbrengen. De vlomse filosofie: wat we zelf doen, doen we beter.
Want voorlopig is dat verre van gegarandeerd.
Tot op heden heb je de keuze.
- Bestellen bij je vriendelijke lokale leverancier. Waarna BPOST het verkl??t.
- Bestellen bij bol.com . Waarna BPOST het verkl??t.
Nu is bol.com vaak wel goedkoper. Maar als BPOST het toch verkl??t, ga ik misschien af en toe toch de lokale leverancier ondersteunen.
En wie weet ? Wellicht trekken die dezelfde conclusie en gaan ze gewoon zelf de pakjes rondbrengen. De vlomse filosofie: wat we zelf doen, doen we beter.
Juist!anonymous schreef: ↑24 november 2020, 07:50 Het verwondert me dat er nog niemand gereageerd heeft op het nieuws van gisteren.
Dus een pakje moet geleverd worden, terug ophalen, terug sorteren en terug leveren. Véééél efficiënter![]()
En dan roept de bevoegde minister ook nog op om, indien mogelijk, je pakket toch af te halen bij een afhaalpunt.
Dit om bpost te ontlasten (kan ik begrijpen), maar ook zodat er dan niet zo veel wagens meer moeten rondrijden die de pakketten aan huis leveren: dit met als argument: "goed voor het milieu!". De journaliste in De Afspraak gisteren was helaas niet zo alert om te vragen hoe al die mensen hun pakket dan wel gaan afhalen bij het afhaalpunt en hoeveel extra gemotoriseerd verkeer dit met zich brengt.
Eigenlijk om te kotsen, die arrogantie bij bpost om afhaling zo op te dringen, waarvoor de verzenders en bijgevolg ook de ontvangers dan nog extra moeten gaan betalen
Laatst gewijzigd door jeff op 24 november 2020, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
BPost heeft gewoon een fout gemaakt. Ze hebben het volume volledig onderschat. Op het journaal verklaarde de woordvoerder dat ze hun prognose hebben gemaakt op basis van een bevraging aan de handelaars. Daar zit dus de fout, te kleine steekproef, te weinig variabelen gebruikt, ... In elke geval had een accuratere prognose en de juiste maatregelen ervoor kunnen zorgen dat het volume wel konden behappen. Ze zitten op een berg data en hebben die niet gebruikt. Een menselijke fout dus. Het is ook niet de eerste keer. Elk jaar rond de feestdagen krijgt BPost met vertragingen te kampen. Dit jaar is het gewoon extra vervelend.Krikke schreef: ↑24 november 2020, 08:25 Koop lokaal zeggen ze dan
BPost scoort hier alleszins niet slecht qua prestaties. Noch professioneel, noch als partikulier. Ze hebben wel een perceptieprobleem, maar daar ligt een positief iets aan de grondslag. Gisteren was een postbode op de radio. Die komen vrijwillig op hun vrije dag werken en draaien overuren. Zowel DPD als PostNL hebben momenteel vertragingen met leveringen. Het verschil is dat bij BPost de mensen als mensen behandeld worden en overuren uitbetaald krijgen en enkel vrijwillig op hun vrije dag ingezet worden, niet verplicht. Daar staat uiteraard een kost tegenover. De pakjesbezorgers krijgen er een deftig loon en worden niet uitgebuit en per pakje betaald of in een statuut van schijnzelfstandigheid gedwongen. Paar klachten of paar keer uw quotum niet gehaald, en je kan beschikken. Dát is de realiteit waar BPost tegen concurreert. Dat praat niet alle fouten goed, maar dat is mij méér waard dan mijn pakje een dag eerder krijgen. Ik zou zelfs voorstander zijn van een systeem waarbij de pakjes gegroepeerd aangeboden worden, 2 keer per week. Waarom moet dat elke dag? Dat is zelfden zo dringend dat ik het absoluut die bepaalde dag moet hebben.
Bpost leverde gisteren een pakket besteld op zondag bij CoolBlue met een gewicht van 28 kg in minder dan 10 uur na receptie van het pakket. En ook bij andere leveringen is het op bijna de voorziene dag geweest. Dus kudos aan BPost.
Ik ben echter niet te spreken van UPS voor het moment. Ik wacht nog steeds op een pakket dat vorige week is verstuurd naar een UPS collection point. Volgens de tracing is het door de "ontvanger" al twee keer geweigerd geweest, maar verder is er geen nieuws over het waarom en moet je telkens zelf op hun site gaan kijken of er schot in de zaak zit. Bpost stuurt dan tenminste nog mails uit. Een ander pakket bij UPS is nog steeds afgeleverd op het collection punt, ook al heb ik het daar al 2 weken geleden afgehaald. Hun database is dus niet in orde wat mij doet vrezen voor de uiteindelijk levering. Hoe kan je dan nog gaan bewijzen of je niets hebt ontvangen?
Ik ben echter niet te spreken van UPS voor het moment. Ik wacht nog steeds op een pakket dat vorige week is verstuurd naar een UPS collection point. Volgens de tracing is het door de "ontvanger" al twee keer geweigerd geweest, maar verder is er geen nieuws over het waarom en moet je telkens zelf op hun site gaan kijken of er schot in de zaak zit. Bpost stuurt dan tenminste nog mails uit. Een ander pakket bij UPS is nog steeds afgeleverd op het collection punt, ook al heb ik het daar al 2 weken geleden afgehaald. Hun database is dus niet in orde wat mij doet vrezen voor de uiteindelijk levering. Hoe kan je dan nog gaan bewijzen of je niets hebt ontvangen?
-
- Newbie
Ik denk dat in de toekomst heel het systeem van pakjesbezorgers in het gedrang komt, wegens gebrek aan mensen. Steeds meer mensen bestellen alles online. Ikzelf ook, ik bestel nu mijn vlees zelfs online bij renmans. allemaal door de coronacrisis.
Op elke straathoek een automaat plaatsen, lijkt me ook onmogelijk.
Ik kan zelf geen goede oplossing bedenken, maar dat het systeem mank begint te lopen, is een feit.
Op elke straathoek een automaat plaatsen, lijkt me ook onmogelijk.
Ik kan zelf geen goede oplossing bedenken, maar dat het systeem mank begint te lopen, is een feit.
Heb voorlopig geen klagen over de pakjesdienst van Bpost, de brievendienst is een ander paar mouwen maar valt buiten deze topic.
Wel wil ik mijn wedervaren delen met een koerierdienst namelijk GLS. Enkele weken geleden hadden wij een mankement aan een huishoudtoestel ( oven ) In plaats van een technieker van de dichtstbijzijnde elektrozaak ( 7 km verder ) te laten komen ( 50 € verplaatsingskosten om te starten ) gingen wij zelf op zoek naar het defect. Het defecte onderdeel bestelden wij op de site van de fabrikant van de oven ( betalen bij bestelling maar geen probleem ) en het zou geleverd worden door GLS. Kort na de bestelling traceringscode ontvangen en de volgende dag een tijdspanne van levering die dag. In de opgegeven tijdspanne niemand gezien. 's Avonds gekeken op de site en het pakket was afgeleverd en getekend voor ontvangst. GLS ingelicht dat wij niemand gezien hadden en dus ook niet hadden afgetekend. Kreeg de naam van diegene die zou afgetekend hebben en de suggestie om eens in de buurt na te vragen wie dat zou kunnen zijn !!! Uiteraard gereageerd naar GLS dat hun koerier toch moet weten waar hij het pakket heeft afgeleverd. Kreeg dan het bericht dat hun koerier mijn pakket had afgeleverd in de elektrozaak waarvan sprake in begin van mijn betoog en dat de naam die was van de winkelbediende. Hij moet daar regelmatig goederen leveren van dezelfde fabrikant vandaar de verwarring ( wat een excuus ). Men had dan nog het lef om aan mij te vragen om zelf naar deze zaak te rijden om mijn pakket op te gaan halen. Hebben uiteraard feestelijk bedankt en geëist dat men mijn pakket kwam afleveren op mijn adres. 3 dagen later werd mijn pakket aan huis geleverd, op het pakket stonden duidelijk mijn naam en mijn adres zodat er geen discussie kon zijn waar het pakket diende geleverd te worden.
Dus het is niet alleen Bpost die steken laat vallen.
Wel wil ik mijn wedervaren delen met een koerierdienst namelijk GLS. Enkele weken geleden hadden wij een mankement aan een huishoudtoestel ( oven ) In plaats van een technieker van de dichtstbijzijnde elektrozaak ( 7 km verder ) te laten komen ( 50 € verplaatsingskosten om te starten ) gingen wij zelf op zoek naar het defect. Het defecte onderdeel bestelden wij op de site van de fabrikant van de oven ( betalen bij bestelling maar geen probleem ) en het zou geleverd worden door GLS. Kort na de bestelling traceringscode ontvangen en de volgende dag een tijdspanne van levering die dag. In de opgegeven tijdspanne niemand gezien. 's Avonds gekeken op de site en het pakket was afgeleverd en getekend voor ontvangst. GLS ingelicht dat wij niemand gezien hadden en dus ook niet hadden afgetekend. Kreeg de naam van diegene die zou afgetekend hebben en de suggestie om eens in de buurt na te vragen wie dat zou kunnen zijn !!! Uiteraard gereageerd naar GLS dat hun koerier toch moet weten waar hij het pakket heeft afgeleverd. Kreeg dan het bericht dat hun koerier mijn pakket had afgeleverd in de elektrozaak waarvan sprake in begin van mijn betoog en dat de naam die was van de winkelbediende. Hij moet daar regelmatig goederen leveren van dezelfde fabrikant vandaar de verwarring ( wat een excuus ). Men had dan nog het lef om aan mij te vragen om zelf naar deze zaak te rijden om mijn pakket op te gaan halen. Hebben uiteraard feestelijk bedankt en geëist dat men mijn pakket kwam afleveren op mijn adres. 3 dagen later werd mijn pakket aan huis geleverd, op het pakket stonden duidelijk mijn naam en mijn adres zodat er geen discussie kon zijn waar het pakket diende geleverd te worden.
Dus het is niet alleen Bpost die steken laat vallen.
-
- Newbie
het zal sommige volgers van mij al wel opgevallen zijn dat sommige van mijn berichten plots afgebroken zijn. dat is niet zomaar! dat heeft een bepaalde reden.
waarom zijn er zo weinig die zich hier vragen bij stellen??
waarom zijn er zo weinig die zich hier vragen bij stellen??
Volgers van wie