Pakjes Bpost
Re: Pakjes Bpost
Het is “jou”.Janmetvrees schreef: ↑18 juli 2020, 18:54 Ik heb een algemeen negatief beeld van bpost. Ze sturen een tijdspanne alzo : morgen tussen 7h50 en 18h zullen we een pakje leveren bij jouw. En zelfs al blijf je dan de hele dag thuis, dan komen ze toch niet. En ze vragen dan waar ze het pakje mogen leveren, en al heb je al 20x een afhaalpunt ingesteld, dan nog komt het verkeerd. Of je krijgt een bericht dat je het pakje geweigerd hebt, en dat ze het terugsturen naar de afzender.
Volgens mij werken daar een hoop debielen.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ja ik heb tijdje gehad dat ik iets bestel naar pakjesautomaat doe en ja alst vol zit leveren ze ergens anders ma er staat een postkantoor op 100 meter ervan en ze leveren het 5 km ver 
Inderdaad ook al voorgehad. 20m van 'mijn' pakjeskast (Berchem station) is een postunt, en 50m verder een groot postkantoor, maar helaas pindakaas. Ik heb daar ook al eens een opmerking over gemaakt en de uitleg is 'simpel': Camionette die jou pakketkast bedient heeft zijn traject van 'te bezoeken adressen' op die dag (dat kan dus ook varieren!). En als de kast vol zit, wordt het pakje afgeleverd in het volgende postpunt/kantoor op de ronde van die dag. Je kan dus geluk hebben, maar ook (meestal) wel pech.Timoootjex schreef: ↑18 juli 2020, 19:56 Ja ik heb tijdje gehad dat ik iets bestel naar pakjesautomaat doe en ja alst vol zit leveren ze ergens anders ma er staat een postkantoor op 100 meter ervan en ze leveren het 5 km ver![]()
En 'voorkeur aflevering instellen'. Inderdaad een totale miskleun. De bewuste pakjeskast is vlak bij mijn woonadres (en eigenlijk mijn gewenste afleveradres als ik niet thuis ben), maar toch kan ik die niet kiezen, want... totaal andere postcode (= ander universum schijnbaar). Ik kan wel laten leveren in een postpunt 15km de andere richting uit...
En zelfs mijn vast ingestelde alternatief afleverpunt wordt totaal genegeerd als ik al eens een pakje mis aan de deur...
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Da eerste is toch totaal ridicuul. Kunnen ze echt niet dynamischer in dit soort situaties van 100 m afstand ofzo van elkaar tis niet dat ze moeten omrijden
Twas een zwaar voorwerp dus ik heb iemand nodig gehad om het op te halen ik ga daar geen 5 km mee rondwandelen of fietsen ze. Waar is je tijdswinst en milieuwinst?
Het 2de kan ik niet goed bevestigen noch ontkennen.
Twas een zwaar voorwerp dus ik heb iemand nodig gehad om het op te halen ik ga daar geen 5 km mee rondwandelen of fietsen ze. Waar is je tijdswinst en milieuwinst?
Het 2de kan ik niet goed bevestigen noch ontkennen.
't Zelfde hier: laten leveren in het postkantoor hier om de hoek, kan niet: dat is een andere gemeente en het is een andere provincie, niet de juiste postzone (*). Ik kan het wel laten leveren in gemeentes 15-20 km verderop, en in het postkantoor van mijn eigen gemeente (op zowat 10km afstand).treenman schreef: ↑19 juli 2020, 09:18 En 'voorkeur aflevering instellen'. Inderdaad een totale miskleun. De bewuste pakjeskast is vlak bij mijn woonadres (en eigenlijk mijn gewenste afleveradres als ik niet thuis ben), maar toch kan ik die niet kiezen, want... totaal andere postcode (= ander universum schijnbaar). Ik kan wel laten leveren in een postpunt 15km de andere richting uit...
(*) en toch kan ik het ook daar laten leveren! Als ik de verzender kan overhalen om het naar daar te sturen. (Hij moet daarvoor een aanvraag doen ergens bij Bpost, vervolgens papieren in orde maken en tenslotte de extra verzendingskost betalen die BPost van hem eist.)
Wij wonen waarschijnlijk niet ver van elkaar.treenman schreef: ↑19 juli 2020, 09:18Inderdaad ook al voorgehad. 20m van 'mijn' pakjeskast (Berchem station) is een postunt, en 50m verder een groot postkantoor, maar helaas pindakaas. Ik heb daar ook al eens een opmerking over gemaakt en de uitleg is 'simpel': Camionette die jou pakketkast bedient heeft zijn traject van 'te bezoeken adressen' op die dag (dat kan dus ook varieren!). En als de kast vol zit, wordt het pakje afgeleverd in het volgende postpunt/kantoor op de ronde van die dag. Je kan dus geluk hebben, maar ook (meestal) wel pech.Timoootjex schreef: ↑18 juli 2020, 19:56 Ja ik heb tijdje gehad dat ik iets bestel naar pakjesautomaat doe en ja alst vol zit leveren ze ergens anders ma er staat een postkantoor op 100 meter ervan en ze leveren het 5 km ver![]()
En 'voorkeur aflevering instellen'. Inderdaad een totale miskleun. De bewuste pakjeskast is vlak bij mijn woonadres (en eigenlijk mijn gewenste afleveradres als ik niet thuis ben), maar toch kan ik die niet kiezen, want... totaal andere postcode (= ander universum schijnbaar). Ik kan wel laten leveren in een postpunt 15km de andere richting uit...
En zelfs mijn vast ingestelde alternatief afleverpunt wordt totaal genegeerd als ik al eens een pakje mis aan de deur...
Samenvattend: postkast station Berchem, een Postpunt Relay Station Berchem op 50m daar vandaan en postkantoor Antwerpen Berchem op de Posthofbrug op 100m daar vandaan.
Nu zullen de andere lezers wel zeggen: jullie zijn verwend !
Het idiote hier is, dat BPOST een mooie site heeft waar je je aflever'adres' kan kiezen en jij en ik kiezen die postkast.
Dat werkt dus niet...
Nog niet erg, maar wat is mijn voorkeursvolgorde ?
1. De postkast (altijd beschikbaar)
2. Het Postpunt (lange openingstijden, nauwelijks volk)
(in geen geval) het Postkantoor. Ambtenarentijden. Lunchpauze van 1,5 uur. Lange wachtrijen (tot aan de postkast... jawel).
En waar komt dat pakketje aan ?
Bij het postkantoor natuurlijk...
-
Janmetvrees
- Jr. Member

conclusie : niet de fakteurkes zijn debiel, maar de ceo van bpost is dat wél! Een SUPERDEBIEL moet dat zijn, die niet kan lezen of schrijven. Hoe heet dat ook alweer?
Ik heb vrijwel nooit problemen met de leveringen van Bpost, wel met hun debiele tracking.
Je bestelt iets bij een winkel en die zeggen: morgen wordt het geleverd.
De dag van levering komt Bpost vertellen in hun ongetwijfeld dure trackingsysteem dat het zal geleverd worden tussen 8 en 17 uur. Daarvoor heb je echt geen tracking nodig.
Eén keer liep het toch eens mis en kreeg ik rond 16u30 een berichtje dat men de volgende dag ging leveren tussen 8 en 17 uur.
Dit alles terwijl er wel degelijk een veel nauwkeuriger tracking in hun systeem zit: één enkele keer kreeg ik tot mijn stomme verbazing een melding: "er zijn nog 18 leveringen voor de uwe". Dan kan je al een beetje inschatten in welke tijdspanne je de postman/vrouw aan de deur mag verwachten.
Intussen nooit meer zo'n melding gekregen.
Je bestelt iets bij een winkel en die zeggen: morgen wordt het geleverd.
De dag van levering komt Bpost vertellen in hun ongetwijfeld dure trackingsysteem dat het zal geleverd worden tussen 8 en 17 uur. Daarvoor heb je echt geen tracking nodig.
Eén keer liep het toch eens mis en kreeg ik rond 16u30 een berichtje dat men de volgende dag ging leveren tussen 8 en 17 uur.
Dit alles terwijl er wel degelijk een veel nauwkeuriger tracking in hun systeem zit: één enkele keer kreeg ik tot mijn stomme verbazing een melding: "er zijn nog 18 leveringen voor de uwe". Dan kan je al een beetje inschatten in welke tijdspanne je de postman/vrouw aan de deur mag verwachten.
Intussen nooit meer zo'n melding gekregen.
Ik heb in juni en juli een aantal bestellingen (boeken en cd's) bij amazon.de gedaan, maar bpost slaagt er telkens in om de leveringen van de cd's te verknoeien, lees de verpakkingen/cd's te beschadigen.
Ik heb Amazon hierover ingelicht en hoop dat ze terugbetaling aan mij (wegens vernielde items, kunnen niet gerecupereerd worden) verhalen op bpost en dat ze voor de bezorging in Belgie een wijziging doorvoeren: voor kleinere pakketten is er duidelijk een probleem bij de verwerking door BPOST want bij deze kleinere pakketten is er altijd beschadiging.
Sorry voor Amazon, maar ik bestel daar niet meer tot ze een wijziging inzake bezorging doorvoeren want bpost, dat is synoniem voor een ondermaatse en onverantwoordelijke verwerking/levering van zulke Amazon-pakketten.
- Bij een eerste levering was de digipack geplooid en beschadigd. De verpakking was geopend geweest en met tape terug toegeplakt: door amazon zonder probleem en vlot terugbetaald.
- Het laatste pakket bleef 14 dagen hangen bij bpost en werd vandaag bezorgd. Dit pakket was geopend geweest en daarna met tape (niet helemaal) dichtgeplakt. Er zat een dubbelcd in: plastic doosje in 20 stukjes, inlays gescheurd en ook cd's zelf beschadigd (kunnen niet gespeeld worden). Voorts nog 2 enkele cd's in dit pakket: doosjes ook in 10 stukjes en inlays gescheurd, cd's zelf spelen nog zonder problemen: volledige terugbetaling door amazon werd reeds bekomen.
- Bij een ander pakket met een kleine cd-box was het pakket beschadigd. Het leek er op dat er iets was overgereden, maar de cd-box zelf had geen schade opgelopen (wegens stevige box).
Ik heb Amazon hierover ingelicht en hoop dat ze terugbetaling aan mij (wegens vernielde items, kunnen niet gerecupereerd worden) verhalen op bpost en dat ze voor de bezorging in Belgie een wijziging doorvoeren: voor kleinere pakketten is er duidelijk een probleem bij de verwerking door BPOST want bij deze kleinere pakketten is er altijd beschadiging.
Sorry voor Amazon, maar ik bestel daar niet meer tot ze een wijziging inzake bezorging doorvoeren want bpost, dat is synoniem voor een ondermaatse en onverantwoordelijke verwerking/levering van zulke Amazon-pakketten.
Bpost is al langer zijn eigen ruiten aan het ingooien.
Als je daartegen PostNL bekijkt, dat is heel andere service.
Bij ons in het ziekenhuis worden tegenwoordig al dringende doktersattesten doorgemaild en achteraf pas met de post verstuurd wegens te lange wachttijden.
Vraag me ook af wanneer het eerste dodelijke slachtoffer gaat vallen met hun gevaarlijke manoeuvres die ze uithalen met die wagens ?
Als je daartegen PostNL bekijkt, dat is heel andere service.
Bij ons in het ziekenhuis worden tegenwoordig al dringende doktersattesten doorgemaild en achteraf pas met de post verstuurd wegens te lange wachttijden.
Vraag me ook af wanneer het eerste dodelijke slachtoffer gaat vallen met hun gevaarlijke manoeuvres die ze uithalen met die wagens ?
Mental note: ik mag nooit aan mezelf twijfelen en moet altijd mijn eigen raad opvolgen.GreenDean schreef: ↑6 mei 2020, 11:19 Bpost is gewoon opgericht voor de masochisten onder ons, net zoals die kluchthaven in Zaventem. Ik verstuur en laat niks leveren door bpost. Het valt me ook op dat meer een meer (belgische) brieven hier aankomen met een PostNL stempel op, meer en meer bedrijven zijn het dus ook al meer dan duidelijk beu.
Nuance: als ik er grip op heb.
Nu loopt het bij bpost toch helemaal de spuigaten uit.
In juni een redelijk speciaal stuk (lees: maar op 1 plek meer te verkrijgen) in het buitenland besteld. Tot op vandaag nog niet aangekomen. Positief: bpost heeft me maandag kunnen melden dat ze ondertussen wel weten waar het ligt. In broekzele btw, dat telt in de huidige context van land zonder regering in oorlogs-, corona- en nachtklok- toestanden waarschijnlijk als ver buitenland.
Ik meldde de leverancier toen dat als hij bpost kon vermijden, hij dat absoluut moest doen. Hij doet zijn stukken altijd op de plaatselijke post en zei dat hij met aangetekende zendingen nooit problemen had. Zeker nooit iets naar belziek gestuurd dacht ik op dat moment nog, maar zei: "ja, doe maar aangetekend, dan is het toch iets zekerder". Hij is erachter gekomen wat een achterlijk paradijs voor ongeletterden ons griekenland aan de noordzee is.
Er is blijkbaar een 30-dagen regeling om zo'n zendingen bij de bestemmeling te krijgen, en pas daarna mag de AFZENDER een klacht indienen. Na die klacht duurde het even om het pakket te vinden. 1x raden waar de kink in de kabel zat, juist in belziek bij belzieksepost. Niet dat dat pakket nu naar mij kwam, nee nee, eerst terug naar afzender a.u.b. en dan pas richting mij om het vervolgens in belziek door belzieksepost opnieuw ergens neergelegd te kunnen worden om opnieuw te vergeten.
Deze week een cadeau besteld voor iemand aan de andere kant van belziek. Bij een NL webshop en laten leveren door PostNL. Mijn verrassing was dan ook groot toen ik vanmorgen een email van belzieksepost zag met de melding dat mijn pakket niet leverbaar was omdat de persoon in kwestie niet thuis was. Dit terwijl ik die persoon aan de lijn had op het uur dat belzieksepost aangeeft en deze mens wel degelijk thuis was op dat moment.
Zou de belziekse maffia alles naar zich toe trekken wat op belzieks grondgebied geleverd moet worden en de anderen uit de markt drukken met ongure wetten en praktijken? Kwestie van toch zeker te zijn dat alles vierkant draait, me dunkt.
Ik wil van belzieksepost geen enkele 'dienst' en ben ze liever kwijt dan rijk op deze aardbal. Waar kan ik de petitie tekenen om deze criminele en gemeenschapsgeld verslindende organisatie op te doeken?
Wat dat bijzonder stuk betreft, dat is voor een persoonlijk prototype. Maar stel je nu eens voor dat ik zoiets voor een klant ineen zou zetten. Dat is dan een klant die ik gegarandeerd kwijt ben. Ik heb hier al dikwijls gemeld dat je zot moet zijn om in dit rechts-onzeker en door-en-door corrupt stronthol een onderneming op poten te zetten. Die politieke en bestuurlijke poppenkast druppelt door naar alle lagen van de maatschappij en laat een vieze, glibberige slijm achter waarop niets meer naar behoren kan functioneren. Zelfs een aangetekend pakje doet er in het beste geval (als ik het volgende week in ontvangst mag nemen) minimaal 3 maanden over om in belziek bij zijn bestemming te geraken (dan heeft belzieksepost het 'slechts' 2x verloren gedaan, en gelukkig ook 2x teruggevonden).
Nee, nee, als ik ooit nog iets op poten zet zal dat een kwartier verder over de grens zijn. En zolang corona woedt (een hoax in het kwadraat voor wie het nog niet door heeft) is dat uiteraard geen optie. Ik ga er geen boterham minder om eten (mijn carrière is gemaakt) maar heb te doen met de mensen bij wie de klappen als gevolg van de corona-aanpak er hard in gaan hakken. Het laatste wat je dan nodig hebt is een pakketten en brieven leverdienst geschoeid op een belzieks marxistische leest die andere efficiënte spelers in een vrije markt stokken in de wielen gaat steken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Beroepshalve dienen wij veel pakjes naar klanten binnen Vlaanderen te versturen ... we herkennen/delen dan ook de frustratie en ultra trage levertijden van Green Dean. Als vroeger iets niet aankwam kreeg je bij een klacht nog een gratis zegel ... nu zelfs dat niet meer! En als je iets van België naar Nederland over de post wil versturen ... kon je het met de fiets sneller gebracht hebben, zelfs al was het in Friesland.
Overigens ook privé: je koopt een duurdere zegel opdat het binnen de 24 uur zou aankomen: quod non!
Overigens ook privé: je koopt een duurdere zegel opdat het binnen de 24 uur zou aankomen: quod non!
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Over dat laatste. Als je weinig verzend maakt het niet veel uit qua kostprijs maar als je heel vaak met postzegel zend...
Ik twijfel ook soms of ik een postnl pakket soms niet beter in Nederland afgeef ik woon op 20 km fietsen van een afhaalpunt in Nederland. Het gaat dan over kleine pakketten uiteraard.
Ik twijfel ook soms of ik een postnl pakket soms niet beter in Nederland afgeef ik woon op 20 km fietsen van een afhaalpunt in Nederland. Het gaat dan over kleine pakketten uiteraard.
Ik denk dat je inderdaad beter op je fietsje stapt. 
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.