Pasfotos
Re: Pasfotos
In Deurne staat ook een foto ding in het gemeentehuis.
De fotoautomaten in ons land zouden uitgerust moeten worden met dergelijke software. Ook de gemeentebesturen zouden de mogelijkheid krijgen om zelf foto’s te nemen aan het loket.
http://www.gva.be/cnt/dmf20170902_03049 ... eid-sturen
http://www.gva.be/cnt/dmf20170902_03049 ... eid-sturen
Hoewel ik het daar in deze context volmondig mee eens ben, is de quote zelf minder onschuldig.
Check https://techcrunch.com/2014/02/14/how-t ... -security/
Ben eens benieuwd hoeveel fouten de gemeente ambtenaar gaat maken als fotografen foto's doorsturen naar de gemeente computer.Als er duizenden jpg fils toekomen en moeten uitgezocht worden wie is wie... sommige nationaliteiten trekken allemaal beetje op elkaar
Ik gok er op dat de fotograaf je id kaart zal moeten inlezen en de gegevens linken aan de foto die hij neemt en dan zo doorsturen.
Anders kunnen we beter terug naar 1942 en een papieren Ausweiss invoeren.
Anders kunnen we beter terug naar 1942 en een papieren Ausweiss invoeren.
Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon wil 3.000 camera’s op de Belgische snel- en gewestwegen laten plaatsen om de criminaliteit aan te pakken. Die camera's zullen nummerplaten detecteren en nagaan of ze op een lijst van geseinde voertuigen staan. Je kunt binnenkort nergens meer naartoe rijden zonder dat de overheid het gezien heeft.
In UK werken ze al lang met dit systeem van ANPR camera's.
Ze gebruiken het daar om gestolen voertuigen te melden aan patrouilles die verderop staan maar ook om voertuigen te herkennen die onverzekerd rijden of niet geschouwd zijn.
En nog een paar dingen.
Zelf vind ik het 1 van de betere toepassingen in informatica.
Mijn auto is met alles in orde, ik ook... Waarom zou ik dit systeem vrezen.
Ik heb 0 begrip voor iemand die onverzekerd of met een niet - gekeurd voertuig rondrijdt.
Misschien is het al een voorbereiding naar rekeningrijden ?
Ze gebruiken het daar om gestolen voertuigen te melden aan patrouilles die verderop staan maar ook om voertuigen te herkennen die onverzekerd rijden of niet geschouwd zijn.
En nog een paar dingen.
Zelf vind ik het 1 van de betere toepassingen in informatica.
Mijn auto is met alles in orde, ik ook... Waarom zou ik dit systeem vrezen.
Ik heb 0 begrip voor iemand die onverzekerd of met een niet - gekeurd voertuig rondrijdt.
Misschien is het al een voorbereiding naar rekeningrijden ?
Laten bijplaatsen zeker. Het staat nu al vol van die dingen.Yaris schreef: ↑22 augustus 2018, 05:42 Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon wil 3.000 camera’s op de Belgische snel- en gewestwegen laten plaatsen om de criminaliteit aan te pakken. Die camera's zullen nummerplaten detecteren en nagaan of ze op een lijst van geseinde voertuigen staan. Je kunt binnenkort nergens meer naartoe rijden zonder dat de overheid het gezien heeft.
Men is begonnen ze te plaatsen onder het mom van bestrijding criminaliteit.
Het is nu vooral een registratie van criminaliteit want tussen registratie, notatie en doorgave gaat meestal veel te veel tijd verloren om een politiepatrouille op de plaats te krijgen om de criminele daad effectief te stoppen. Of het moest louter toeval zijn.
Nu worden ze al op veel plaatsen gebruikt -voornamelijk in en rond de centrumsteden- om verkeersovertredingen te registreren en boetes te innen.
Koud kunstje om ze vervolgens te linken en altijd en overal je snelheid te meten en na te gaan waar je "gezeten" hebt.
Ook justitie is verworden tot een cashmachine voor de overheid en niet tot het voorkomen van criminaliteit en het nadien terug in goede banen leiden. En dat zijn niet mijn woorden maar o.a. deze van politierechters die dagelijks met de realiteit geconfronteerd worden en richtlijnen krijgen van de overheid om minder "bij te sturen" want dat is een kost doch meer "geld te genereren" in de vorm van boetes.