Paul d'hoore
TIP
Re: Paul d'hoore
Ik hoor dikwijls forumleden zeggen dat zij enkel geïnteresseerd zijn in dividendaandelen, maar dan moeten zij toch vrij grote bedragen investeren om te genieten van een deftig dividend?
Wanneer je bvb voor €5000 Sanofi aandelen koopt, dan is dat dividend toch niet hoog?
Wanneer je bvb voor €5000 Sanofi aandelen koopt, dan is dat dividend toch niet hoog?
Het bedrag dat je aanvankelijk krijgt van een dividendaandeel is in de meeste gevallen niet om over naar huis te schrijven ( zeker niet bij een aankoop van een paar duizend euros). Als je jaar na jaar aandelen toevoegt aan je portefeuille en het dividend van de aandelen dat je reeds had blijft groeien zal je na verloop van tijd een aanzienelijk bedrag jaarlijks ontvangen. Je moet vooral geduld hebben , maar zoals je weet wij zitten in de schaduw onder een boom omdat onze grootouders deze gepland hebben.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
3,75% bruto in deze tijden waar je al blij mag zijn als je spaargeld enkel beduidende cijfers achter de komma heeft...
Ikzelf heb AHGP (7,8%, aan de prijs dat ik ze kocht 16%, helaas door het partnership zeer zwaar belast, slecht de regels gelezen) en CINR (7,4% nu, 7,7% voor mij).
Volgens mij is bv ook MNDO interessant. Had ze willen kopen aan $2, maar de boot gemist. Noteert momenteel aan 10,89%. Enorm aandeelhoudersvriendelijk management (CEO is ook aandeelhouder en keert regelmatig uit, in 2009 zelfs een superdividend van iets van 75% als ik mij niet vergis). Niet de klassieke aandelen waar iedereen over spreekt, ma bon.
Ikzelf heb AHGP (7,8%, aan de prijs dat ik ze kocht 16%, helaas door het partnership zeer zwaar belast, slecht de regels gelezen) en CINR (7,4% nu, 7,7% voor mij).
Volgens mij is bv ook MNDO interessant. Had ze willen kopen aan $2, maar de boot gemist. Noteert momenteel aan 10,89%. Enorm aandeelhoudersvriendelijk management (CEO is ook aandeelhouder en keert regelmatig uit, in 2009 zelfs een superdividend van iets van 75% als ik mij niet vergis). Niet de klassieke aandelen waar iedereen over spreekt, ma bon.
Een spaarboekje geeft je 0.11%. Een solide, saai bedrijf als bPost, Proximus of Ageas geeft je rond de 5 % bruto per jaar aan dividend (3.5 % netto).bertVW schreef:Ik hoor dikwijls forumleden zeggen dat zij enkel geïnteresseerd zijn in dividendaandelen, maar dan moeten zij toch vrij grote bedragen investeren om te genieten van een deftig dividend?
Voor wie niet graag veel risico's neemt en/of geen ervaren belegger is, kun je weinig beter doen dan een portefeuille van dividendaandelen opbouwen. Een betere risk/rewardratio kun je moeilijk vinden, imo.
Waarop Geblin antwoordde:bertVW schreef:Ik hoor dikwijls forumleden zeggen dat zij enkel geïnteresseerd zijn in dividendaandelen, maar dan moeten zij toch vrij grote bedragen investeren om te genieten van een deftig dividend?...
In Dividenden herbeleggen kan je de evolutie volgen van een 'beperkte' belegging in Sofina. Sommige cijfers zijn (nog) niet aangepast aan de nieuwe belastingstarieven maar het geeft je toch een goed idee wat je met enig geduld (en discipline) kan bereiken.Geblin schreef:...Als je jaar na jaar aandelen toevoegt aan je portefeuille en het dividend van de aandelen dat je reeds had blijft groeien zal je na verloop van tijd een aanzienelijk bedrag jaarlijks ontvangen. Je moet vooral geduld hebben ...
-
anonymous9
Die Limited Partnerships kunnen inderdaad een pain zijn. Anders zou ik je ook aanraden om eens te kijken naar Teekay LNG Partners (TNP).Inversor schreef:3,75% bruto in deze tijden waar je al blij mag zijn als je spaargeld enkel beduidende cijfers achter de komma heeft...
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Hoe verloopt die belasting juist? Als ik het goed heb begrepen, worden MLP's belast in de (Amerikaanse) personenbelasting. Ik kon echter niet terugvinden hoe dit in zijn werk gaat voor zij die (momenteel) geen belasting afdragen aan de VSA (dividendbelasting buiten beschouwing gelaten).
Als ik het goed begrepen heb, worden die partnerships inderdaad niet belast, maar moeten zij uitkeren wat niet nodig is voor de bedrijfsvoering (het noemt dan ook geen dividend, maar een distributie, what's in a name). Die belasting valt dan in de personenbelasting. Voor niet-ingezetenen van de US geldt dan dat die aan de hoogste schijf wordt belast. Die is sinds Obama herkozen werd opgetrokken in 2013 van 35% naar 39,6%. Bij ons moeten we dan nog eens 27% RV betalen, want de fiscus heeft hier ook altijd honger.argov schreef:Hoe verloopt die belasting juist? Als ik het goed heb begrepen, worden MLP's belast in de (Amerikaanse) personenbelasting. Ik kon echter niet terugvinden hoe dit in zijn werk gaat voor zij die (momenteel) geen belasting afdragen aan de VSA (dividendbelasting buiten beschouwing gelaten).
Van iedere €100 distributie blijft er dus netto €44 over. Mijn 16% is dus netto ongeveer 7%. Ik troost me met de gedachte dat dit anders toch betaald werd in het bedrijf zelf, gaande van 15% tot 35% plus nog eens dividend tax. Dan blijft er tussen de €53 en de €33 over afhankelijk van broker (W8BEN) en corporate tax rate.
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Dus alles wordt automatisch afgehouden (geen extra papierwerk naast de W8BEN)? Jammer van de belasting maar niet onoverkomelijk.
Effe berekend wat zijn top 5 deed in 2016:Vita schreef:Wat is jullie mening over de top 5 aandelen in 2016 volgens Paul d'hoore?
Zijnde bekaert, solvay, telenet, evs en delhaize
1. bekaert +37.4%
2. solvay +12.67%
3. telenet +6.33%
4. evs +13.24%
5. delhaize +2%
gem: +14,33%
Best goed als ik juist gerekend heb. Waarom zoveel kritiek op die mens? Heeft toch niks met zijn abo's te maken.
Welke van die 5 zouden jullie overigens houden of (bij)kopen?
well done Paul!
-
ratpack1
Nu de beurzen geruime tijd in stijgende lijn gaan is het zelfs niet moeilijk voor d'hoore om winstgevend te zijn. Ik heb hem ook al andere toeren zien uithalen en met Fortis bv is hij heel goed weggekomen...
Hopelijk wordt de muziek nog niet afgezet en zijn er stoelen genoeg...
Hopelijk wordt de muziek nog niet afgezet en zijn er stoelen genoeg...
Bpost staat idd goed genoteerd en is bovendien zoals Elia en J&J behoorlijk crash bestendig dacht ik. Maar buiten dat dividend, zit daar veel stijging in?Maxwell35 schreef:Ahold Delhaize wegens de synergie die de twee Retailgiganten zullen hebben. Volgens Paul d'hoore komt dit omdat het nu goed gaat in de VS en de Amerikanen veel geld hebben om te spenderen. Zien wat het geeft. Enige minpuntje lijkt me de nog steeds dubbele dividenbelasting van 15 en 30% of is dit ondertussen veranderd?
Ahold Delhaize ben ik lauw over. Ik zie geen echte triggers en dit aandeel kwakkelt al een hele poos. Staples zijn ook onderhevig aan rente stijging waarbij men eerder durables kiest als het argument is dat consumenten in de vs meer gaan uitgeven.
Stel ik volg Paul zijn advies en beleg 5000€ in de voorgestelde aandelen. Hoe zou de verdeling dan best zijn? 1000€ per aandeel?
Momenteel naar mijn mening echt niet het beste moment om in aandelen te stappen. Misschien even wat opzoeken hoe je makkelijk de over/onder waardering van indexen kan bekijken. Op het moment dat deze ondergewaardeerd is kan je met een minimaal risico een passief belegd indexfonds kopen.opi schreef:Stel ik volg Paul zijn advies en beleg 5000€ in de voorgestelde aandelen. Hoe zou de verdeling dan best zijn? 1000€ per aandeel?
Natuurlijk kan het wel even duren voordat de aandelenmarkt ondermaats gaat presteren. Patience is the key