Paul d'hoore
TIP
Re: Paul d'hoore
zijn adviezen bekaert en solvay : deze week een afslachting....
analist van mijn voeten....
Zijn advies geldt niet voor één week. We zien wel wat de rest van het jaar brengt.
Man man, het blijft mij verwonderen hoe sommige mensen denken over aandelen. Een aandeel koop je niet voor een week normaal gezien maar voor een langere periode. Solvay is opgericht in 1863, denk je dat de stichters na een week winst hadden? Een aandeel is een eigendomsbewijs van een bedrijf en als je je geld investeert in degelijke en solvabele bedrijven zal je op lange termijn een mooi rendement halen. Velen blijven denken dat aandelen een manier zijn om vlug rijk te worden wat dus niet zo is.
En je baseren op de eerste week zegt nog niks over het jaar.
Mvg,
Geblin
En je baseren op de eerste week zegt nog niks over het jaar.
Mvg,
Geblin
De Paul zal zeker bijgetankt hebbenfwybo schreef:zijn adviezen bekaert en solvay : deze week een afslachting....
![]()
-
anonymous9
Solvay had ik al 2 jaar op mijn lijstje, en nu met die (veel te) dure overname komen ze binnen mijn koopzone. Op 19 januari ook ex-div
beter kopen voor dividend of na ?Poldermol schreef:Solvay had ik al 2 jaar op mijn lijstje, en nu met die (veel te) dure overname komen ze binnen mijn koopzone. Op 19 januari ook ex-div
-
anonymous9
Tgoh, ik koop aandelen met de bedoeling die 10-15-20 jaar te laten liggen (behoudens speciale situaties), dus voor mij persoonlijk maakt dat niet veel uit. Wellicht koop ik maandag, want ik zou niet denken dat het nog naar de lower 80s zakt, tenzij china helemaal door het putteke zakt
Er na.fwybo schreef:beter kopen voor dividend of na ?Poldermol schreef:Solvay had ik al 2 jaar op mijn lijstje, en nu met die (veel te) dure overname komen ze binnen mijn koopzone. Op 19 januari ook ex-div
De prijs zakt normaal met de waarde van het bruto dividend, en op dat dividend betaal je 27% RV.
-
anonymous9
Blackbelt, ik verwacht dat het aandeel wel weer eens zou kunnen stijgen richting het dividend toe, waardoor de RV gecompenseerd wordt.
mijn advies ivm aandelen : àfblijven!
Koop maar eens wat aandelen, de dag later heb je al verlies. Enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten, maar die uitzonderingen zijn meestal peperduur.
Koop 10 aandelen van ongeveer 10 euro/stuk, de dag later zijn ze al gezakt naar 8,5. Oplichterij zou ik het niet noemen, maar een andere uitdrukking die op hetzelfde neerkomt....
Koop maar eens wat aandelen, de dag later heb je al verlies. Enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten, maar die uitzonderingen zijn meestal peperduur.
Koop 10 aandelen van ongeveer 10 euro/stuk, de dag later zijn ze al gezakt naar 8,5. Oplichterij zou ik het niet noemen, maar een andere uitdrukking die op hetzelfde neerkomt....
Ik zie daar nochtans een stijgende curve. 
Hij was sarcastisch.
Meeste beurzen stijgen idd, soms heb je uitzonderingen. Had Amerika de Koude Oorlog verloren had je ook een totaal andere grafiek gehad van de S&P500.
Zie bijv Japan, nochtans ook een overwinnaar van de Koude Oorlog:
http://prntscr.com/9ofhip
Meeste beurzen stijgen idd, soms heb je uitzonderingen. Had Amerika de Koude Oorlog verloren had je ook een totaal andere grafiek gehad van de S&P500.
Zie bijv Japan, nochtans ook een overwinnaar van de Koude Oorlog:
http://prntscr.com/9ofhip
Ah zo. Ik dacht ook al dat aandelen op lange termijn altijd stijgen, al kan die termijn soms heel lang zijn. Wie bijvoorbeeld in het jaar 2000 ingestapt is heeft tot nu toe nog niet veel winst geboekt.
Probleem met Japan is dat aandelen daar op de piek een gigantische overwaardering hadden, en P/E compression is a bitch als je aandelen gaat kopen die tegen veelvouden van een normale waardering noteren. Sinds 1970 heeft de Japanse beurs 5% per jaar opgebracht, tegenover 7% voor de S&P500 (alle 2 zonder dividenden).