Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Het is niet omdat ik iets (half om te lachen) zeg dat ik moet beschuldigd worden. Die reis was een jaar geleden al gepland
Ik wil niet stoefen en meer wil ik er ook niet over kwijt maar ik vervul elke dag meer dan mijn burgerplicht. Ik heb al verschillende mensen het leven gered en gezorgd dat ze tijdig in het ziekenhuis terecht kwamen anders hadden ze het niet gehaald. Dat is wel andere koek dan een keer niet gaan stemmen.
Dus als iemand mij beschuldigd van mijn burgerplicht niet te vervullen dan ligt dat voor mij heel gevoelig.
Laatst gewijzigd door Trivium op 6 juni 2024, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Yep ! Effectief een voorbeeld.VincentVega schreef: ↑6 juni 2024, 10:51Misschien kan het voorbeeld van Kevva aangeven waarom sommigen het onderwijs te links (en te veel woke) vinden ...![]()
Kevva schreef: ↑6 juni 2024, 10:19 Eind vorig jaar kreeg ik op Smartschool een bericht van zowel de directie als van de klasleerkracht. Mijn zoon gaat in Gent naar school en daar vieren ze het Sinterklaasfeest niet meer maar werd elk kind uitgenodigd op het feest van Queen Nikkolah.
Mijn zoon sprak zelfs over Queen Nikkolah want de juf heeft daar over gesproken in de klas. Ik vroeg hem of ze ook leren over Sinterklaas (het antwoord was trouwens 'nee')
Moet wel zeggen dat het toen bij mij wel in het verkeerde keelgat geschoten is!
Direct tegen mijn vrouw gezegd dat ik niet mee ga in dat woke-gedachtegoed van de school en dat mijn kind niet naar een feest gaat dat ANTI-Sinterklaas is!
Heel dat Sinterklaas (en zwarte ...eu roetpiet) gedoe vind ik ook maar een hele non zaak van een onnodige discussie.
Ik mis het soms waaruit dat soms ineens uit het niets ontstaat.
- VincentVega
- Hero Member

Misschien gaat het daar niet over maar over het deel maar over het eerste deel ("niet kunnen tellen")?
Of over zijn zoveelste nietszeggende bericht in het algemeen? Is dat niet de definitie van trolgedrag (nietszeggende berichten posten louter om een ander uit zijn kot te lokken)?
Over zijn stijl (of steil) kan je veel zeggen. Wat de ene "ludiek" en "laconiek" vindt, vindt iemand anders misschien beledigend. In het begin vind ik zijn berichten nog grappig, na een tijdje vond ik ze eerder afgezaagd. Veel toegevoegde waarde hadden zijn tussenkomsten inhoudelijk sowieso niet ...
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
- VincentVega
- Hero Member

Update over het Conner Rousseau incident (het 2e incident, dat in Ninove, niet het eerste in Sint-Niklaas):
- Korpschef over Rousseau die café in Ninove ontvluchtte: “Wij konden zeker en vast wél de veiligheid garanderen”
Volgens de korpschef kwam er een oproep binnen via de voorzitter van de lokale afdeling van Vooruit. Er zouden mensen in het deurgat iets geroepen hebben, en daarom kwam er een ploeg ter plaatse, aldus Pieteraerens. "Daar zijn een viertal personen langsgekomen en die hebben 'boe' geroepen in het deurgat volgens een onafhankelijke getuige."
Nog volgens de korpschef ging het om mensen die voorbijkwamen en gewoon zijn doorgelopen. "Wanneer de ploeg ter plaatse kwam, was er niemand meer te zien. Er was zeker en vast geen tumult", klinkt het. "Onze medewerkers hebben op geen enkel moment gevraagd om de avond stop te zetten, de vroegtijdige beëindiging is echt wel een beslissing geweest van de organisator en van meneer Rousseau zelf."
"Er is nooit sprake geweest van een knokploeg, er waren geen tegenbetogers, geen protesten te zien", voegt hij er nog aan toe.
- Rousseau zelf heeft het helemaal anders beleefd:
Conner Rousseau heeft op Instagram een video gedeeld waarin hij reageert op het "akelige moment" dat hij woensdagavond naar eigen zeggen beleefde met amokmakers in een café in Ninove. Die zouden bedreigingen hebben geuit, hoorde de voormalige Vooruit-voorzitter van getuigen. Op advies van de politie vertrok hij toch: "Ze hebben me naar mijn wagen begeleid omdat ze mijn veiligheid niet meer konden garanderen." De Vooruit-politicus mankeert niets.
Gelukkig heeft hij "het akelige moment" overleefd.
Ikzelf beleefde gisteren trouwens ook een akelig moment in Gent. Ik werd bij het invallen van de duisternis aangesproken door enkele allochtone jongeren. Ze stonden voor me, naast me en achter me. Ik was volledig omsingeld en kon niet weg. Plots sprak de leider van de bende mij aan. Hij vroeg me de weg naar het Sint-Pietersstation. Nadat ik hem de nodige inlichtingen had verstrekt, mocht ik beschikken. Gelukkig heb ik het akelige moment overleefd. Ik mankeer niets, dank u.
- Korpschef over Rousseau die café in Ninove ontvluchtte: “Wij konden zeker en vast wél de veiligheid garanderen”
Volgens de korpschef kwam er een oproep binnen via de voorzitter van de lokale afdeling van Vooruit. Er zouden mensen in het deurgat iets geroepen hebben, en daarom kwam er een ploeg ter plaatse, aldus Pieteraerens. "Daar zijn een viertal personen langsgekomen en die hebben 'boe' geroepen in het deurgat volgens een onafhankelijke getuige."
Nog volgens de korpschef ging het om mensen die voorbijkwamen en gewoon zijn doorgelopen. "Wanneer de ploeg ter plaatse kwam, was er niemand meer te zien. Er was zeker en vast geen tumult", klinkt het. "Onze medewerkers hebben op geen enkel moment gevraagd om de avond stop te zetten, de vroegtijdige beëindiging is echt wel een beslissing geweest van de organisator en van meneer Rousseau zelf."
"Er is nooit sprake geweest van een knokploeg, er waren geen tegenbetogers, geen protesten te zien", voegt hij er nog aan toe.
- Rousseau zelf heeft het helemaal anders beleefd:
Conner Rousseau heeft op Instagram een video gedeeld waarin hij reageert op het "akelige moment" dat hij woensdagavond naar eigen zeggen beleefde met amokmakers in een café in Ninove. Die zouden bedreigingen hebben geuit, hoorde de voormalige Vooruit-voorzitter van getuigen. Op advies van de politie vertrok hij toch: "Ze hebben me naar mijn wagen begeleid omdat ze mijn veiligheid niet meer konden garanderen." De Vooruit-politicus mankeert niets.
Gelukkig heeft hij "het akelige moment" overleefd.
Ikzelf beleefde gisteren trouwens ook een akelig moment in Gent. Ik werd bij het invallen van de duisternis aangesproken door enkele allochtone jongeren. Ze stonden voor me, naast me en achter me. Ik was volledig omsingeld en kon niet weg. Plots sprak de leider van de bende mij aan. Hij vroeg me de weg naar het Sint-Pietersstation. Nadat ik hem de nodige inlichtingen had verstrekt, mocht ik beschikken. Gelukkig heb ik het akelige moment overleefd. Ik mankeer niets, dank u.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
Medelijden wekken is één van de vaste trukken van narcisten. Die mens is zo een cliché-narcist dat hij mij ook al doodverveelt
Rousseau, niet Vega

Rousseau, niet Vega
En zeggen dat ik in Conner Rousseau een ambitieuze mens zag die het voor zijn 40ste tot premier kon schoppen.
Maar toen kwam er het café-incident (roma in elkaar slaan met een matrak) en gooide hij zijn eigen ruiten in. Dan kun je nog zeggen van 'OK, we vergeven hem'. Maar Trumpiaansgewijs ging hij de media te lijf met een publicatieverbod en dwangsommen als ze zijn regels zouden breken (Euhm, Conner dat is wat de media doet, berichtgeving ook al is die negatief).
En dan gaat hij tegen Filip De Winter zeggen dat zijn partij racistisch is... Conner jongen, vergeet niet dat wel jij het bent die veroordeelt is!
Dat hij geen voorzitter meer is, is zijn eigen fout.
Melissa D. tipt bijlange niet tot aan zijn enkels. Conner is gewoon een leidersfiguur en toont ook wel inzet maar dat hij de komende 5 jaar terug voorzitter zou worden, vergeet dat maar. Dat ligt te gevoelig!
Maar ik verwacht wel dat hij een ministerpost kan krijgen in de Vlaamse Regering. Daar geloof ik wel in maar hij vertoont narcistische trekken, daar moet hij mee opletten want het zal zijn politieke dood worden!
Maar toen kwam er het café-incident (roma in elkaar slaan met een matrak) en gooide hij zijn eigen ruiten in. Dan kun je nog zeggen van 'OK, we vergeven hem'. Maar Trumpiaansgewijs ging hij de media te lijf met een publicatieverbod en dwangsommen als ze zijn regels zouden breken (Euhm, Conner dat is wat de media doet, berichtgeving ook al is die negatief).
En dan gaat hij tegen Filip De Winter zeggen dat zijn partij racistisch is... Conner jongen, vergeet niet dat wel jij het bent die veroordeelt is!
Dat hij geen voorzitter meer is, is zijn eigen fout.
Melissa D. tipt bijlange niet tot aan zijn enkels. Conner is gewoon een leidersfiguur en toont ook wel inzet maar dat hij de komende 5 jaar terug voorzitter zou worden, vergeet dat maar. Dat ligt te gevoelig!
Maar ik verwacht wel dat hij een ministerpost kan krijgen in de Vlaamse Regering. Daar geloof ik wel in maar hij vertoont narcistische trekken, daar moet hij mee opletten want het zal zijn politieke dood worden!
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Boe geroepen?VincentVega schreef: ↑6 juni 2024, 11:32"Daar zijn een viertal personen langsgekomen en die hebben 'boe' geroepen in het deurgat volgens een onafhankelijke getuige."
Wat een drama queen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
Popkwiskampioen
- Tijdelijk Verbannen

- Contacteer:
Ik geloof de politie niet. Er is duidelijk op zijn neus geslagen. 
Wel, tot voor een jaar of tien geleden kraaide er geen haan naar, idem met lgb, hadden toen al dezelfde wettelijk dezelfde rechten en niemand maakte daar problemen over. Door de woke gekte is een enorme intolerantie ontstaan tegenover zowat alles wat vroeger normaal was, het gaat ondertussen zo ver dat lgbtq+ als het normale wordt gepusht en iedereen die de klassieke waarden, cultuur en samenlevingsvormen verdedigt de slechterik is en wordt weggezet als intolerant. Terwijl de progressieven naar eigen zeggen tolerantie en verdraagzaamheid uitdragen, zijn ze bijzonder intolerant tov iedereen die niet mee gaat in hun woke gekte. En ja, je zou dat als een bedreiging van de samenleving kunnen zien, het draagt op zijn minst bij aan een steeds groter wordende polarisatie.Kevva schreef: ↑6 juni 2024, 10:01 Ik ben eerlijk, ik vind 'woke' ook een bedreiging voor de maatschappij. 'Alles moet politiek-correct zijn' maar woke is daar nog eens de overtreffende trap van. Heel vaak vervalt men in de discussie dan direct over homohuwelijken en adoptie. Maar komaan, daar draait het toch niet om? Is dat ondertussen niet gewoon aanvaard in onze maatschappij? We leven toch niet in de jaren '50?
-
Woz
Het is dikke shit dat persoonlijke identiteit en politieke ideeën steeds meer samenvallen.
Op den duur wordt alles als een persoonlijke aanval beschouwt.
Op den duur wordt alles als een persoonlijke aanval beschouwt.
Zou goed kunnen dat Melissaatje in de nacht van de verkiezingen of in de daarop volgende dagen opzij gezet wordt en dat Conner indien voldoende stemmen gescoord terug voorzitter is. Denk niet dat ze Depraetere naar de regeringsonderhandelingen gaan sturen.
Los van wat je wel of niet doet buiten de verkiezingen : een blanco stem of helemaal geen stem : geen van beide is erger dan de andere. Aan een blanco stem is niets verkeerd aan.Trivium schreef: ↑6 juni 2024, 10:56
Het is niet omdat ik iets (half om te lachen) zeg dat ik moet beschuldigd worden. Die reis was een jaar geleden al gepland![]()
Ik wil niet stoefen en meer wil ik er ook niet over kwijt maar ik vervul elke dag meer dan mijn burgerplicht. Ik heb al verschillende mensen het leven gered en gezorgd dat ze tijdig in het ziekenhuis terecht kwamen anders hadden ze het niet gehaald. Dat is wel andere koek dan een keer niet gaan stemmen.
Dus als iemand mij beschuldigd van mijn burgerplicht niet te vervullen dan ligt dat voor mij heel gevoelig.
Je MAG nog altijd in het buitenland verblijven op de grote stemdag. Ik heb zelf al overwogen om dat te doen. Gewoon omdat ik hier in BE graag weg ben en omdat ik stemmen alleen niet de moeite vind om mijn plannen ernaar te schikken.
Brembos : ik heb hem hier geen gekke sprongen zien maken buiten enkele onschuldige uitspraken (niet alles gelezen daarentegen). Wetende dat hij / zij het niet slecht meent ben ik toch van een stevige indruk niet te ontdoen dat de rechtse manipulaties (gekleurde mailtjes naar de mod) hem een ban gekost hebben. Er gingen al wat dagen stemmen op dat brembos het zwijgen moest opgelegd worden.
Jammer. Het echte forumkrapuul blijft mooi zijn ding doen en dat gaan ze vast erg leuk vinden.
-
Abatoetnie
- Full Member

- Contacteer:
Niet iedereen is daar keihard voorstander van, de overgrote meerderheid van de mensen is niet akkoord met die overdreven woke.Kevva schreef: ↑6 juni 2024, 10:01 Dat is toch bij de haren gegrepen? Er zijn maar 2 genders, je wordt als man of als vrouw geboren. Als het zo door gaat hebben we tegen 2030 lgbtq+ovjkzb618. Want iedereen is daar blijkbaar keihard voorstander van?
Dus ja, woke is naar mijn aanvoelen absoluut een bedreiging en daar volg ik zeker Vlaams Belang in het probleem in die discussie is dat andere partijen meteen de focus verschuiven naar homohuwelijk en adoptie terwijl het daar helemaal niet over gaat!
Iedereen mag van mij doen wat hij/zij/hun/die/dat/ginder doen wat hij wil, leven en laten leven. Wil je rondlopen als een dagelijks van gender veranderende homo die zich kleedt in vrouwenkleren en rood haar heeft, geen probleem, maar kijk dan niet verbaasd als ik mijn hoofd eens draai terwijl ik over het regenbooggekleurde zebrapad wandel. Verwacht ook niet dat ik die persoon dan aanspreek met het voornaamwoord die hij/zij/het/dat/wie/wat/whatever op dat moment van de dag wil. Ik ga er mijn eigen gedacht bij hebben maar daar zal het ook bij blijven, die persoon moet niet geridiculiseerd worden of aangevallen of wat dan ook. Leven en laten leven.
Het "probleem" in het onderwijs is dat leerkrachten vooral bang zijn om niemand voor het hoofd te stoten, ze zijn bijna verplicht met alles en iedereen rekening te houden of ze worden aangevallen door ouders, leerlingen, directie ... het gaat daarbij trouwens niet alleen over gender maar ook over de overdreven toekenning van etiketten aan leerlingen (door nog andere instanties) waardoor zij constant op de toppen van hun tenen lopen. Probeer maar eens in een klas de middenweg te vinden wanneer er een transgender, een autist, een hoogbegaafde, een halfblinde, een homo, een racist en een moslimjongere ...
Het "probleem" met het blok is dat ze niet willen "leven en laten leven" maar hun visie willen opdringen aan diegenen die er niet in passen en er desnoods wetten voor willen invoeren (zie Hongarije, Rusland, ...) en dat maakt mij dan ook weer bang. Zoals ik al eerder schreef, hun ware gelaat daaromtrent kunnen ze de laatste dagen ook niet echt meer wegsteken.
haelewyn schreef: ↑6 juni 2024, 12:35
Brembos : ik heb hem hier geen gekke sprongen zien maken buiten enkele onschuldige uitspraken (niet alles gelezen daarentegen). Wetende dat hij / zij het niet slecht meent ben ik toch van een stevige indruk niet te ontdoen dat de rechtse manipulaties (gekleurde mailtjes naar de mod) hem een ban gekost hebben. Er gingen al wat dagen stemmen op dat brembos het zwijgen moest opgelegd worden.
Jammer. Het echte forumkrapuul blijft mooi zijn ding doen en dat gaan ze vast erg leuk vinden.
Aangezien de aanloop naar de verkiezingen nu aan zijn eindsprint bezig is en de poll hier dus kan opgeborgen worden stel ik voor dat er een nieuwe poll komt :
"Brembos moet terugkomen"
Zijn ban omwille de uitwisseling met Trivium rond burgerplicht is sterk overdreven.
Moest iedereen hier een ban krijgen als er eens tegen een scheenbeen geschopt is of op een lang teentje getrapt te hebben, het kleurde hier één en al oranje en rood
Tenzij er buiten de zaak van Trivium er nog zaken gemeld zijn geweest bij de moderatie ?
Ik heb hier alleszins al VEEL meer vruchten moeten plukken van andermans dwaasheid en dito uitlatingen.
En dat schijnt iedereen normaal te vinden. Dus >>> Brembos heeft eigenlijk niets misdaan. Ik stem voor opheffing van de ban.
((Niet dat ik er iets aan te zeggen heb natuurlijk ))
En dat schijnt iedereen normaal te vinden. Dus >>> Brembos heeft eigenlijk niets misdaan. Ik stem voor opheffing van de ban.
((Niet dat ik er iets aan te zeggen heb natuurlijk ))