Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
alé ze , het duo VEGA-TRIVIUM is ook weer wakker geworden na een paar dagen van stilte en gaat weer eens met de gekende discours van leugens / fantasie / verdraaiingen / manipulaties / .... beginnen op de man te spelen....VincentVega schreef: ↑Vandaag 09:56
De vraag naar voorheenCP zijn mening is dan ook geen oprechte vraag van KV naar de eigen mening van voorheenCP maar eerder bedoeld om nog meer munitie te verzamelen om zo nog meer tegenargumenten te kunnen vinden.
Zucht ....
Ik heb met VoorheenCP1234 nooit een probleem gehad. Het betekent niet omdat hij ideologisch een andere mening had dan ik dat hem daarom niet zou gemogen hebben, hij was tenminste eerlijk en oprecht .....
De vraag / opmerking in de vorige bijdrage over mening VoorheenCP1234 is ook oprecht, in het kader van het onderwerp hier VS & Trump, hij was een gekend voorstander van Trump. Vandaar dus de vraag / opmerking over zijn mening in dit nieuwe gegeven.
Dat jullie er natuurlijk weer vanalles bij proberen te fantaseren -omdat oprechtheid en leugens eigenschappen zijn waar jullie zelf mee worstelen- is jullie probleem. Gelieve dat dan bij jullie zelf te houden....
Volledig akkoord. en dat is ook wat ik de EU verwijt als je mijn vorige bericht goed gelezen hebt (i.p.v. -weerom- de focus elders te leggen) :VincentVega schreef: ↑Vandaag 09:56 On topic: los van de inhoud van de deal en de beweegreden van de USA is het vooral de zwakke positie van Europa die opvalt. Er is een conflict in Europa, Europa neemt deel (via wapenleveringen) … maar is geen betrokken partij bij de vredesonderhandelingen. Je kan dat Trump verwijten maar je moet dat zeker ook de EU verwijten. De EU blinkt uit in besluiteloosheid, gebrek aan initiatief en gebrek aan daadkracht.
Mijn ideologische ideologische denkbroeders die ijverden voor aansluiting bij RuslandVincentVega schreef: ↑Vandaag 09:56 Aansluiting bij andere grootmachten zoals China?
No way, dat is van de regen in de drup geraken.![]()
Aansluiten bij een totalitaire grootmacht is NIET de oplossing. Vroeger - voor de inval in Oekraïne - waren er ook ideologische denkbroeders van KV die ijverden voor een aansluiting bij Rusland.![]()
Volledige aansluiting bij China ? zeg ik ook niet , Maar wees onafhankelijk , doe zaken als eigen continent met China i.p.v. steevast de VS te willen volgen in de mondiale politiek .... Het zal in de VS dan misschien iets meer beginnen te dagen dat ze een minimum van respect mogen hebben voor Europa dan.
En in die mondiale politiek moet je toch zaken doen met andere continenten.... "Zaken doen" "the art of the deal" zoals trump zou zeggen ....
Soms kan het dus wel dat we het volledig eens zijn ....VincentVega schreef: ↑Vandaag 09:56 Europa heeft alles - zeker op economisch vlak - om zelf een volwaardige grootmacht te zijn … behalve de politieke structuren en daadkracht.
- VincentVega
- Hero Member

Ik heb jouw bericht heel goed gelezen, dankjewel.KV schreef: ↑Vandaag 11:33Volledig akkoord. en dat is ook wat ik de EU verwijt als je mijn vorige bericht goed gelezen hebt (i.p.v. -weerom- de focus elders te leggen) :VincentVega schreef: ↑Vandaag 09:56 On topic: los van de inhoud van de deal en de beweegreden van de USA is het vooral de zwakke positie van Europa die opvalt. Er is een conflict in Europa, Europa neemt deel (via wapenleveringen) … maar is geen betrokken partij bij de vredesonderhandelingen. Je kan dat Trump verwijten maar je moet dat zeker ook de EU verwijten. De EU blinkt uit in besluiteloosheid, gebrek aan initiatief en gebrek aan daadkracht.
En ondanks dat ik jouw mening deel en de focus terug naar de inhoud breng meen je toch mij toch - wederom - te moeten bekritiseren met jouw laatste zinsdeel
Het begrip “on topic”is jou duidelijk onbekend. Ik breng juist de focus terug op het inhoudelijke, op de besluiteloosheid en de machteloosheid van Europa …
Eenmaal “ideologische” volstaat, dankjewel.
Ik schrijf ook duidelijk dat niet jij maar een aantal van jouw linkse denkbroeders dit in het verleden al hebben voorgesteld. Zoek zelf maar op via de zoekfunctie …
“Zaken doen met” is iets anders dan “meer aansluiten bij” zoals je initieel schreefKV schreef: ↑Vandaag 11:33 Volledige aansluiting bij China ? zeg ik ook niet , Maar wees onafhankelijk , doe zaken als eigen continent met China i.p.v. steevast de VS te willen volgen in de mondiale politiek .... Het zal in de VS dan misschien iets meer beginnen te dagen dat ze een minimum van respect mogen hebben voor Europa dan.
En in die mondiale politiek moet je toch zaken doen met andere continenten.... "Zaken doen" "the art of the deal" zoals trump zou zeggen ....
Voor zover ik weet doen we op economisch vlak al heel veel zaken met China. Misschien wel te veel …
Maar laten we ons politiek en militair - en voor zover het kan ook economisch - zoveel als mogelijk onafhankelijk maken van andere grootmachten, zeker van totalitaire regimes zoals China.
… alleen heb je duidelijk moeite om dat te erkennen als zoiets van mij komt
Schoonheid en lelijkheid liggen dicht bij elkaar
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
De rechtse media blijven oorverdovend stom als het gaat over Trumps banden met Epstein.
Trumps fans moeten dom en onwetend gehouden worden. Of moeten leugens verteld worden. Maar feiten en cijfers? Daar moet je bij Trumps fans niet afkomen
Ignorance is bliss: rightwing media largely keeps quiet on Trump-Epstein saga
Adam Gabbatt
Fox News and other conservative networks have mostly avoided covering the president’s ties to the sex trafficker
Sat 22 Nov 2025 13.00 CET
When House Democrats released emails which showed Jeffrey Epstein claiming Donald Trump “knew about the girls”, rightwing news channels in the US reacted the same way: with silence.
Viewers of Fox News and other conservative networks would have had no idea that the president allegedly spent hours at Epstein’s home with one of his victims. Rightwing media largely kept quiet on all of it, apart from a notable slip when a progressive guest on Sean Hannity’s show repeatedly told his audience: “Trump’s all over the Epstein files.”
A similar playbook was in use as Republican infighting over the emails began, with up to 100 Republicans preparing to defy Trump’s wishes by voting for the so-called Epstein files to be released. Rightwing news viewers were kept in a state of blissful ignorance.
Trumps fans moeten dom en onwetend gehouden worden. Of moeten leugens verteld worden. Maar feiten en cijfers? Daar moet je bij Trumps fans niet afkomen
Ignorance is bliss: rightwing media largely keeps quiet on Trump-Epstein saga
Adam Gabbatt
Fox News and other conservative networks have mostly avoided covering the president’s ties to the sex trafficker
Sat 22 Nov 2025 13.00 CET
When House Democrats released emails which showed Jeffrey Epstein claiming Donald Trump “knew about the girls”, rightwing news channels in the US reacted the same way: with silence.
Viewers of Fox News and other conservative networks would have had no idea that the president allegedly spent hours at Epstein’s home with one of his victims. Rightwing media largely kept quiet on all of it, apart from a notable slip when a progressive guest on Sean Hannity’s show repeatedly told his audience: “Trump’s all over the Epstein files.”
A similar playbook was in use as Republican infighting over the emails began, with up to 100 Republicans preparing to defy Trump’s wishes by voting for the so-called Epstein files to be released. Rightwing news viewers were kept in a state of blissful ignorance.